Guilty Gear je serijal borilačkih igara koji se nekako nezapaženo provlačio decenijama u svetu versus fighter igara. Sa svojom posebnom mehanikom u većini slučaja je plašio potencijalne igrače bilo da se radi o profesionalcima ili lokalnom casual društvu koje bi se okupilo i kao u stare dane lošeg Interneta i još goreg netcodea, odigrali mečeve dok se diskutuje koji burek najbolje legne u 5 ujutru. U svetu borilačkih igara, postoji jako malo prostora za svoje mesto pod suncem, pošto prosečan igrač će navesti jednu ili dve popularne igre u moru sličnih i prema njima meriti sve ostale igre.
Arc System Works se nije baš preterano obazirao na tu situaciju i pored cele komplikacije sa Guilty Gear franšizom (gde su izgubili pravo na sopstvenu frašizu na poveći broj godina) odlučili su da se vrate svojim korenima i vernoj publici koja je čekala novu igru. Guilty Gear Strive je sedmi nastavak ove neverovatne 2D tuče koja je često bila pod senkom raznih drugih izdavačkih kuća koje su sa mnogo većim bazama igrača i uprošćenom mehanikom, preuzimale ovo niša tržište.
2014 godine, Guilty Gear Xrd Sign je vratio voljeni serijal u svet borilačkih igara sa prelepim Unreal engine-om i cell-shaded grafikom (identičnom tehnikom koja je korišćena za pravljenje uveliko popularne borilačke igre Dragon Ball FighterZ). Pored novog enginea koji je korišćen, Xrd kao i svi dalji nastavci uključujući i Strive, su zadržali svoj prepoznatljivi stilizovani anime izgled i izuzetno komplikovanu i raznovrsnu mehaniku borilačkih igara koje su prepoznatljive za Guilty Gear serijal. Guilty Gear Strive nastoji da bude veran svojim korenima ali u trenutnoj gaming industriji i konkurenciji, odlučili su se za delimično uprošćavanje igre u cilju približavanja iste novoj publici. Stariji delovi Guilty Gear serijala su bili skoro pa nemogući za nove igrače jer su sve iteracije imale male promene i činile igru boljom za veterane koji bi samo brisali pod sa novim igračima čineći scenu poprilično monotonom i odbojnom. Bezbroj puta ljudi bi dizali ruke kada bi upalili igru i bespomoćno gledali kako njihovog izabranog borca, protivnik baca po ekranu kao da je prosečni putnik u gradskom prevozu kojeg od sedenja na zadnjem sedištu do ukrašavanja šoferšajbne vozača deli samo par sekundi.
Guilty Gear Strive je u igra koja je pažljivo kreirana u cilju privlačenja nove publike kao i zadovoljavanja stare grupe igrača. U igri imate standardne mehanike kao sto su Tension skala, Faultless Defense (posebna vrsta odbrane od napada čime udaljavate protivnika od sebe i dajete sebi priliku da isplanirate protivnapad), Roman Cancel (koji je uvek plašio nove igrače, o čemu ćemo kasnije) kao i Burst iliti panic button sa kojim prekidate protivnika u napadu i udaljavate ga od sebe.
Za sad jedina stvar koja je uveliko primećena da fali je Destroy potez, koji je bio specifičan za prethodne delove igre. Mogućnost da u svakom trenutku aktivirate poseban potez koji ne samo da će savladati protivnika tu rundu, već završiti i čitav meč, je uvek doprinosio specifičnoj tenziji igre i idealnoj prilici klasičnog risk and gain principa koji je uvek bio unikatan za Guilty Gear serijal.
Guilty Gear Strive i dalje ima poznate P (punch) K (kick) S (slash), HS (High Slash) i D (Dust) komande. Za razliku od prethodnih igara ne postoji klasičan sistem povezivanja udaraca (poznatiji kao gattling) gde možete da povežete inicijalni kombo povezivanjem P,K,S,HS udaraca. Gattling je izmenjen i ovaj put funkcioniše samo sa određenim potezima koji su specifični za svakog karaktera, tako da iako ste veteran, čeka vas totalno novi potezi koje trebate naučiti pošto dobar deo starih poteza čak i iz prethodne igre nećete moći da povežete.
Dust napadi koji su takođe specifični za Guilty Gear su donekle izmenjeni, s obzirom da nećete moći udarcem da lansirate protivnika u vazduh, pošto će običan Dust u GGS samo da obori protivnika na veliko nezadovoljstvo mnogih starijih igrača.
Nevidljivi zidovi koji su krajevi arene u kojima se vrše borbe su takođe izmenjeni. Za igrače koji vole da rade komboe za koje se koristi stagger koji izaziva bacanje protivnika na zid arene ovo će biti pomalo čudno pošto nakon nekoliko jakih udaraca, protivnik će biti lansiran na totalno drugi deo nivoa gde se nastavlja borba. Takođe ovo uvodi totalno novu mehaniku u Guilty Gear sistem pošto više nakon wall comboa nećete imati situaciju u kojoj će protivnik imati još jedan procenat energije, već će razbijanje zida da mu naplati što je dozvolio navedeno, i dokrajčiti ga kao bonus damage. Naravno, poznati Overdrive napadi će takođe pored redovnih napada izvršiti razbijanje nevidljivog zida arene. Navedena tehinka je uveliko poznata u raznim 3D tučama, tako da se vidi uticaj popularnih igara na Arc System Works koji su odlučili da idu u korak sa vremenom.
Za bolje upoznavanje sa novom mehanikom igre, zaslužan je itekako detaljan tutorijal po kom se vidi da je Arc System Works odlučio da približi GG svet novim igračima. Sve mehanike koje su ranije zbunjivale nove igrače nakon čega bi se odlučivali za druge prostije igre, sada su detaljno objašnjene tako da se svako sa malo vremena može posvetiti mehanici Guilty Gear-a.
Neki od karaktera na početku izgledaju kao da imaju smanjen broj poteza i opcija, pogotovo u poređenju sa zvezdama Guilty Gear serijala – Sol Badguy i Ky Kyske. Oba karaktera su skoro pa idealni u svakom aspektu igre jer nude ozbiljnu količinu varijacija poteza i imaju veliki potencijal da svaku partiju učine drugačijom i nepredvidljivom.
Karakteri koji su novi u Guilty Gear svetu kao što su Nagoriyuki (Vampir samuraj sa ogromnim mačem) ili Giovanna (Tajni agent sa nekom vrstom duha u obliku vuka koji je svuda prati), imaju donekle malu varijaciju poteza i postaju jako brzo predvidljivi što je neočekivano od Guilty Gear franšize. Povezivanje poteza kod njih je drastično smanjeno tako da će protivnik posle nekoliko mečeva znati tačno šta da očekuje od istih, stoga se ne može očekivati preterana popularnost navedenih karaktera dok se ne uradi revizija istih, što se očekuje i nakon što se igra izbaci.
Poveća količina poteza je izmenjena ili izbačena kod starih karaktera čime je eliminisana možda i jedina prednost veterana u odnosnu na nove igrače. Iako su komande za te poteze ostale iste, način izvođenja, brzina, aktivni frejmovi čine GG Strive novom igrom.
Story mode je izmenjen i napravljen je po prvi put kao ne interaktivan već kao neka vrsta vrhunski odrađenog animea (u svim borilačkim igrama do sada imali ste neku interakciju u vidu borbe sa drugim karakterima i slično, ali ovde vam sama igra naglašava da je na vama samo da uživate u priči Guilty Gear univerzuma).
Netcode je priča za sebe. Od odigranih partija do sada u regiji EU nisam imao komplikacije sa igranjem, mečevi su bili stabilni i bez gubljenja konekcije. Već sa Amerikom ili Azijom nailazio sam na poveća kašnjenja koja su mogla da utiču na ishod igre pošto u online borbama uvek prolaze neki potezi koji se zbog milisekundi reakcija mogu sprečiti samo u igrama uživo.
Sobe u kojima ćete tražiti mečeve su jako zbunjujuće donekle, ali jedna od dobrih stvari je da ne možete odlaziti u sobe sa igračima koji su manjeg nivoa od vas, tako da je Guilty Gear Strive uspeo da spreči bespotrebno maltretiranje novih igrača i dali im šansu da se uvežbaju.
Nakon dužih sesija navedene igre, kao stari Guilty Gear igrač, definitivno sam primetio da je igra izmenjena i usporena u odnosu na prethodne delove. Broj poteza kao i potezi koji se mogu vezivati u druge poteze u vidu komboa je takođe smanjen, što je donekle i nekako prirodan tok stvari za ASW igre. Arc System Works ima već ustanovljenu praksu sa svojim popularim franšizama da u svakoj sledećem nastavku igre odluče da ubacuju nove poteze i mehanike kako bi usavršili igru.
Guilty Gear -Strive- (PS4/PS5)
-
8/10
Finalni utisci
Definitivno se može očekivati novi broj igrača ovog vizuelnog savršenstva, ali je pitanje kako će se stari igrači snaći i da li će biti raspoloženi da ponovo uče sve iz početka i uživaju u praktično novoj a staroj igri. Kreatori Guilty Gear Strive-a će definitivno raditi na balansu karaktera kako igra bude napredovala i sa svojim prethodnim iskustvom, bez kompromisa donose svetu versus borilačkih igara, još jednu izuzetnu borilačku igru koja će okupirati mnoge igrače širom sveta.
No Comment