Looter shooter sa mačevima?

Developeri izgleda da ne žele da nauče neke stvari i forsiraju poslovne modele koji ih mogu itekako koštati. Nakon haosa i propasti Marvel’s Avengers igre, očekivalo se da Square Enix nema para za bacanje i da žele da uvedu neku dinamiku i pruže nam novu zabavnu franšizu. Square se odlučio čak i da ostvari saradnju sa Platinum Games, koji su poznati po svojim izuzetno flashy akcionim borbama stoga tolika količina brainstorminga garantuje zabavnu igru zar ne?

Igra ima za cilj da vas drži prikovanim za TVom što je više moguće. Nažalost takva taktika se jako brzo primeti dok prolazite kroz power levele bez nekog vidnog efekta, sve do trenutka kada dostignete odredjeni nivo posle koga se igra zapravo menja.

Priča u Babylon’s Fall je ona čista umetnost po kojoj je Square Enix poznat. Narativ je pun raznih neočekivanih preokreta, tmuran i brutalan, ali da nema ovog jako napornog sistema levelovanja, možda bi čak i bio idealan za jedan RPG.

Preuzimate sudbinu Sentinela, ratnog zatvorenika koji je bio pod uticajem Gideonovog kovčega, poznatog parazita u tom svetu, koji ubija većinu, dok srećni survivori imaju ogromne benefite. Naš Sentinel je nakon preživljavanja napada parazita, dobio zadatak da istražuje Ziggurat u potrazi za raznim materijalima i oružijima. Napretkom priče polako se uvlačite u sve veću i veću akciju gde se vidi Platinum Games i njihov sjaj u visoko oktanskim akcionim borbama. Adrenalin na sve strane, spektakularni akcioni potezi i borbe su savršeno premete iz igara Platinum Games (Nier Automata, Metal Gear Rising Revengance kao i famozna Bayonetta) kojima se navedeni studio ponosi tako da se vidi izuzetno dobra saradnja studija u realizaciji ove igre.

Svaki sentinel kog vodite može da koristi / nosi četiri oružja. Imate dva glavna oružja za klasične lake i teške udarce kao i dva “spiritualno” energetska oružja koja se koriste sa spirit energijom koja se dobija uspesnim upoznavanjem protivnika sa primarnim oružjem. Izbor oružja vam se svodi na uveliko poznat arsenal mačeva, čekića (warhammera ne čekića iz ujakove radionice), luk i strela,  štapova (rod-ova) i štita. Bitke najviše vuku na Bayonettu sa mešanjem stilova napada, ali niko vam ne brani da se fokusirate na jedno oružje i čistite protivnike kao prašinu iza onog ugla sobe za koji ste zaboravili da postoji.

Babylon’s Fall ima jako spor proces levelovanja, što je možda i način da se veštački produži gameplay, ali nakon toga ulazite u endgame koji ima neverovatan potencijal. Nećete biti ni tu spašeni grinda ali se ulazi u neki Destiny/Godfall stil igre gde provodite sate i sate igrajući u nadi za novom i boljom opremom. Za ljubitelje looter shooter (beat em up u ovom slučaju) igara ovo će biti full poslastica. Protivnici pogotovo bossovi na kraju nivoa su najbolji miks iz gaming industrije tako da se primećuje iskustvo  Square i Platinum Games. Imaćete osećaj kao da ste u MMORPGu sa svim stvarima koje se dešavaju dok pokušavate da izvučete živu glavu. Tako da imate prvu polovinu igre koja izgleda kao da je zbrzana i end game koji će vam pružiti sate i sate zabave.

Babylon's Fall (PS5)
  • 7/10
    EmuGlx Score - 7/10
7/10

Finalni utisci

Kada se sagleda čitava situacija oko Babylon’s Fall, imate igru sa neinteresantnim početkom koji će odbiti dosta igrača i izuzetno zabavnim grind-festom na kraju igre koji je za specifičnu grupu ljudi koji jedva čekaju da prodju kroz koridore protivnika i savladaju velikog bossa da bi dobili novi level i novo oružje. Tako da Sentineli, spremite svoje živce i vreme, uzmite svoje omiljeno oružje i sa stilom osvajajte Ziggurat.

Pros:
– Sjajna combat mehanika
– Izuzetna akcija
– Dobra priča

Cons:
– Grind-fest koji se neće svideti mnogima
– Dosadan početak igre
– Više oružja bi bilo idealno