Vikinzi su ponovo tu!
Ubisoft je od početka godine kreativnoj sekciji odvezao ruke i dozvolio da velike franšize budu fokusirane na unapredjenje iskustva krajnjih korisnika a ne na trenutno pravilo gaming industrije “zašto napraviti nešto sjajno kada se dobro prodaje bolje?”. Ovaj izuzetno prijatni talas unapredjenja je počeo od 2022. godine sa Rainbow Six Extraction koji je bio neverovatno smeli potez Ubisofta da jednu neverovatno jaku franšizu iskoristi za novi eksperiment i pruži nešto totalno drugačije igračima.
Assassin’s Creed je serijal za koji ne postoji osoba da barem nije igrala jedan deo, a još manje ima igrača da nisu čuli za isti. Ideja je oduvek bila interesantna i sa svakim novim delom su se dešavale neke nove promene sa ciljem da igrači ne razviju naviku i kažu “Ah opet novi AC?”. Eksperimentisanje sa raznim periodima istorije je učinilo Assassin’s Creed posebnom franšizom koja ima izuzetnu raznovrsnost i smelost da se jednoj velikoj franšizi dozvoli da unesu nešto novo, ponekad bilo i totalno drugačije od očekivanog (što će izazvati negodovanje jednog dela fanova) samo zarad poboljšanja gameplay-a i generalnog iskustva za igrače.
Od bliskog istoka, preko Italije, Velike Britanije, stare Grčke, Egipta i Amerike, Valhalla je tu da nam prikaže AC svet u eri vikinga koji su harali nordijskim zemljama a i dalje. Dawn of Ragnarok je najveći DLC Valhalla igre, koja pored uveliko zabavnih dostupnih DLC-ova, nudi dovoljno materijala za igranje koji se može pohvaliti da traje duže od prosečnih igara ovih generacija konzola. Pored stotinu sati koliko nudi osnovna igra sa DLC-om, Dawn of Ragnarok vam nudi 35-40h (osim ako niste perfekcionista, onda je to totalno druga i duža priča). Obzirom da se radi o ekspanziji koja je skoro pa mogla biti stand alone deo ove franšize, preskočiću osnovnu igru u kojoj sam se itekako zabavio i preći na priču o Dawn of Ragnarok.
Igra počinje u Svartalfheimu, mestu punom zapanjujućih statua, prelepih planina punih zlata i božanstvenog zelenila koji je raj za dwarfove. Odin koga preuzimate kao igrivog lika u ovom DLCu je bio poprilično zauzet svojim božanskim obavezama i kao čuvar 9 svetova nije se obazirao na uništavanje ovog sveta od strane Muspelsa, tako da svet sada izgleda poprilično kao da je ispao iz apokalipse (da ne kažem Ragnagoka wink wink). Odin je odlučio da donekle ispravi nepravdu zapostavljanja Svartalfheimu u potrazi za svojim sinom ali znajući aroganciju bogova koji su zapravo izuzetno dobro predstavljeni, učiniće onoliko koliko mu je potrebno da završi svoj zadatak. Kroz ovaj svet, imate pravi osećaj da ste bog uz nove mehanike, koja će se idealno nadograditi na endgear vašeg protagoniste. Obzirom da se radnja dešava pred legendarni Ragnarok, najzad su lepo prikazani stavovi Odina, njegov život i motivacije. Neki od karaktera se vraćaju za stare fanove serijala, a naravno nije izostavljen naš Eivor, u dosta scena koji idealno završavaju osnovnu igru i uvode vas u novu avanturu. Avanture u Asgardu i Jotunheimu su ukratko ubačene kao brzi recap, ali u slučaju da niste igrali osnovni deo i da želite direktno u akciju, imate instant boost opciju (što nikako ne bih preporučio jer je greh ne uživati u kompletnoj priči).
Odin u ovoj igri pokazuje svoje prave boje, pogotovo u interakciji sa dwarf-ovima koje je zapostavio i dozvolio uništenje njihovog prelepog sveta. Priče kroz samu ekspanziju su autentično arhaično i lirčki odradjene da će uz glas Magnus Bruun-a, koji daje glas Odinu i muškom Eivoru, skloniti vam prst sa skip dugmeta dok uživate u atmosferi. Tokom Odinovih razaranja protivnika, imate opciju da se vratite u kožu Eivora koji je u Vikinškoj Britaniji i pristupa Odinu kroz snove koji su izazvani raznim napicima. Nakon što se vratite da sa Odinom spasete svog sina, upoznajete se sa novim moćima koje su čar ove ekspanzije. Zahvaljujući Hugr-rip spravi, imate kontrolu nad elementima koji pružaju razne benefite dostojne boga! Moć leda razbija protivnike kao dete lego kockice, vatra vam nudi imunitet na lavu, teleportacija sama sebe objašnjava, dok uz pomoć rebirth-a, Odin u stilu Necromancera diže protivnike da se bore za njega. Tu je takodje i najlepši aspekt, let, koji vas transformiše u gavrana i daje totalnu slobodu za uživanjem u estetici ove igre. Da bi se sprečila konstantna upotreba ovih moći, ograničeni ste energijom tj. life force za Hugr. Samo dve moći vam mogu biti “aktivne” u Hugr dok ostale moći uzimate od protivnika (vatra od Muspela, let od velikih gavrana itd) Naravno možete da upgradeujete moći a Hugr vam je tu da se adaptira vašem stilu borbe. Lutanje po Svartalfheim uz rešavanje silnih puzzle i otkrivanje mape će vam doneti razne benefite kao što su resursi za unapredjenje opreme.
Glavna priča vam je oko 15h dok sporedne misije i aktivnosti su tu da vam jako efikasno skrenu pažnju i zalepe za ekran još sati. Naizgled male misije će se ponekad razviti u large scale misije, tako da ni jedna nije za zanemariti usled elementa iznenadjenja. Raidovanje se vratilo, sa ekipom vikinga Eivora, kao i borbena arena koja služi za nabavljanje kul opreme ali je poprilično veliki grind koji nije za sve. Kada se sve sagleda, Dawn of Ragnarok je izuzetno zabavan DLC sa kvalitetnim izmenama u mehanici koje iako malo više vuku na God of War nego na Assassin’s Creed serijal, pružaju izuzetnu zabavu koja pokazuje da je Ubisoft spreman da pronadje najbolji recept za svoju franšizu, što se i dokazuje sjajnim rezultatima Valhalle.
Nordijska mitologija uz fine-tuning od strane sjajnog Ubisoft Sofia studija su pružili jedan izuzetan mitološki nastavak priče koja je generalno jako dobro napravljena i neće biti nikakav problem ni za nove igrače koji odluče da se dohvate sekire i haraju Svartalfheimom.
Assassin's Creed: Valhalla - Dawn of Ragnarok (PS5)
-
8.5/10
Finalni utisci
U sličaju da niste igrali osnovnu igru, a da ste ljubitelji open world igara ovog tipa, Assassins Creed Valhalla vam je poslastica sa kojom su vam zagarantovani sati i sati zabave, dok je Dawn of Ragnarok idealan “cherry on top” koji će vam na ovakvu avanturu doneti ekspanziju vrednu jednog stand alone naslova kakvog se retki studiji mogu pohvaliti.
Pros:
– Idealan endgame
– Mehanika Hugr
– Ogroman DLC
Cons:
– Igrati ekspanziju pre basic verzije je veliki gubitak
– Open world može biti zbunjujuć za neke
– Samo dva aktivna slota na Hugr spravi
No Comment