Po mnogima igra godine, Horizon Zero Dawn (EmuGlx review) definitivno je ostavio značajan trag 2017. na gaming sceni i usput nam dokazao da su čuda moguća – da autori iz Guerrilla Games-a zapravo mogu da naprave nešto posebno samo kada se stvarno potrude! Killzone je sada postao neki stari FPS serijal od onih likova što su radili Horizon, a PlayStation 4 je nakon par godina napokon dobio svoj prvi pravi killer app, ekskluzivu zbog koje se nabavlja konzola.

Vrhunska grafika (da li realno postoji lepša igra danas?), smislen open world, dobar sistem i veoma originalana priča bili su dobitna kombinacija zbog koje je Horizon uspeo da se proda u preko tri i po miliona primeraka. Sa takvim uspehom i rastućom fan bazom jasno je da će Sony pronaći mnoge kreativne načine kako da izmuze ovu novonastalu franšizu u godinama koje predstoje, a prvi korak u tom smeru predstavlja DLC ekspanzija The Frozen Wilds.

Ovo je zaista prava old school ekspanzija, sa novom tematskom teritorijom, novim mašinama, questovima, oružijem, trofejima – bukvalno predstavlja minijaturni (da, 15 sati se danas smatra minijaturom) polu nastavak igre sjajno integrisan u postojeću mapu i tok priče. Suprotno očekivanju, ekspanzija ipak ne nastavlja narativ originala već ga proširuje kroz seriju epskih side questova u dodatnoj zaleđenoj zoni na severoistoku mape. Priča koja se tamo odvija dešava se pre kraja Zero Dawna, a opet, da biste započeli questovanje po snežnim teritorijama, biće vam potreban veći level od onoga za završavanje poslednjeg questa u igri. Čudno rešenje, ali svakako radiće sjajno sa vašim poslednjim save game-om ili new game+ drugim prelaskom. Sa druge strane, za nove igrače recimo Complete Editiona koji nas čeka 6. decembra, pitanje je koliko će ovakav raspored imati smisla.

Frozen Wilds pratiće Aloy u njenom istraživanju severne zone poznate kao The Cut, teritorije kojom vlada čudno Banuk pleme spominjano više puta u osnovnoj priči. Banuk ratnici eskimi su trenutno u problemu, njihovi najjači borci ginu u pokušajima da dosegnu vrh vulkanske planine Thunder’s Drum. Da stvari budu gore, skroz nove mašine pojavljuju se u ovoj zoni sa još luđim besnilom od korupcije sa kojom se Aloy sretala u južnijim krajevima. Deamonic verzije nekih poznatih mašina kao i prebrutalni novi robot medvedi testiraće luk i strelu naše junakinje kao ništa do sada, a tu računamo i klasični endgame content.

Nova valuta koju predstavljaju plavi kristali dostupni za grind samo u Cut-u obezbediće Aloy izuzetno jaka nova oružja i opremu, a dokazivanje Banuk plemenu dovešće je u situaciju i da se takmiči za vođstvo u spomenutom plemenu, pa tako eventualno i osvoji odore Banuk chieftana. Nova grana skillova, Traveler omogućiće Aloy dodatni set veština koje može da izvodi dok jaše mounta – mnoge od ovih akcija su očajno nedostale u originalnoj igri i sjajno je što su na ovaj način dodate, a moguće je i po prvi put modifikovati koplje! Iako je za početak Frozen Wilds questovanja potreban minimum 30. nivo, sve što otključate i naučite na severu možete preneti i u ostatak igre, pa tako prelaženjem ove ekspanzije možete učiniti ostatak questovanja po svetu Horizona dosta lakšim.

Ono što nismo očekivali je da će Frozen Wilds da izgleda još lepše od main igre, grafika je za nijansu još bolja, snežne oluje i promene osvetljenja na planini izgledaju zaista spektakularno tako da prilike za nova umetička dela iz photo mode-a ima na svakom ćošku. Sa druge strane, ono što nije bilo toliko sjajno dopeglano je ovde, pa su motion capture performansi i animacije novih NPC-ova urađeni dosta kvalitetnije. Kroz mnoge patcheve originalna igra dobila je dosta izmenja i unapređenja od početka tako da verujemo da će i Frozen Wilds sigurno imati još koji update i fix. Bez sumnje Horizon će se igrati još dugo i sigurno će ostati aktuelan i u 2018. godini kao svojevrsan benchmark za mogućnosti PlayStation 4 Pro-a i 4k HDR televizora.

Guerrilla Games i Sony svesni su čudovišta koje su uspeli da naprave, tako da verujemo da je ovo samo početak eksplatacije Aloy i sveta Horizon Zero Dawn-a. Ogroman potencijal svakako postoji, a ako će sledeći projekti uspeti da zadrže ovaj nivo kvaliteta mi se nećemo buniti!