Za sedam godina koliko NetherRealms Studios postoji kao takav isporučili su nam jedan ipo dostojan Mortal Kombat nastavak kao i njihov prvi samostalni izlet u DC univerzum – originalni Injustice iz 2013. godine. Za razliku od Mortal Kombat vs DC Universe debakla koji je odveo Midway direkt u bankrot, ovaj naslov bio je sledeći u nizu posle sjajnog devetog Mortal Kombat-a, pa su ga i fanovi bolje prihvatili.

Par godina, jedan osrednji Mortal Kombat i jednu wrestling igru za mobilne telefone kasnije, NeatherRealms se ponovo vraća u svet DC superheroja, ovoga puta isključivo na novim konzolama! Prelazak na novi hardware omogućio je autorima da od starta koriste novi Unreal Endžin 4, tako da već na prvi pogled novi Injustice izgleda dosta prijatnije za oko, a da li se iza ispolirane površine krije igra vredna igranja koju će igrači prihvatiti i igrati? Hajde da vidimo…

Pre svega, sam koncept Injustice 2 se direktno sukobljava sa mnogim tradicionalnim tekovinama borilačkog žanra. Treba imati na umu da su sve te stubove postavile uglavnom igre japanskih proizvođača (Capcom, Namco, SNK). Zanimljivo je da autori Mortal Kombata koji je praktično jedini zapadni borilački serijal vredan pomena, i ne streme toliko obavezno da ih ispune. Dok tako imamo sa jedne strane Street Fighter V koji je praktično postao eSport igra i koji je pušten originalno bez normalnog story moda, Injustice 2 zapravo najviše kvaliteta krije upravo u single player sadržaju. Jasno je da je veoma cinematični story mod okosnica igre a sve ostalo dodatni sadržaj.

Injustice je kroz priču prve igre kao i serijal pratećih stripova stvorio čitav svoj zaseban DC univerzum na koji se ovaj nastavak direktno nadovezuje. U prequelu priče vidimo po ko zna koji put rušenje Kriptona za koji je ovaj put zaslužan “novi” negativac Brainiac, usput saznajemo i da je Supermanova rođaka Supergirl uspešno dopisana u priču i u ovom univerzumu. Mnogo kasnije na Zemlji, nakon događaja u Injustice kecu, Superman je u zatvoru gde ga je nakon ubistva Jokera smestio Batman lično. Brainiac napada zemlju i rasparčani Justice League treba da pronađe način kako da se scenario sa Kriptona ne ponovi i na našoj planeti.

Animacije kroz koje pratimo ovo superherojsko filmsko iskustvo su urađene u endžinu i prevazilaze kvalitet produkcije koji bi očekivali od jedne borilačke igre. Po nivou detalja izgledaju bolje i od nekih današnjih akcionih igara. Ipak, kako Neather Realms i nisu poznati po vrhunskim umetničkim dostignućima, iza sve šminke, efekata i detalja i dalje se krije pomalo siromašan dizajn i često komično loša režija. Ruku na srce ovo im je najkvalitetnije odrađen story mod do sada a i napokon su savladali kako da učine da svi ženski likovi koliko toliko ne izgledaju kao post-op transrodne osobe.

Stoy mod će vas bez pauze voziti iz chaptera u chapter i dati mogućnost da isprobate skoro sve likove sa liste od preko 20 heroja i zlikovaca. Isprepletane animacije i borbe će vas bez predaha voditi kroz priču za čije je prelaženje, pod uslovom da sve sukobe završite iz prve, biti potrebno minimum četiri do pet sati. Da li je to kratko ili dugo zavisi od vaseg slobodnog vremena. Svakako može se pretvoriti u kvalitetan serijski program koji ćete razvući na jednu nedelju pažljivo sami birajući kada je dosta, jer vas story mode neće tek tako sam pustiti. Možda ćete preleteti sve za jedno veče odmah nakon što ste pogledali par sezona vaših omiljenih DC serija u binge watching maratonu ne spavanja i ne tuširanja tri dana. Zavisi od toga da li ste zaposleni valjda? Svakako za jednu borilačku igru, story mod je izuzetan. Generalno je najbolji čisti mod priče u kome nemamo nikakve RPG ni quick action elemente već bukvalno samo animacije i fight, jedini izbor pada na to sa kojim ćete likom igrati određene borbe i to je to.

Nakon što se provučete kroz glavnu priču, zaradićete svoje prve loot kocke tkzv. “mother kutije” koje kao u nekim freemium igarama nude random dodatnu opremu za vaše likove. Wait, what? Da, sav RPG momenat koji nedostaje u priči je tu. Postoji mogućnost da sve superheroje modifkujete dodatnom opremom iz spomenutih loot cube-ova, koje srećom ne kupujete za pravi novac, makar ne za sad. Nova oprema herojima poprilično menja izgled ali i karakteristike. Što više igrate sa određenim likom u drugim standardnim modovima, to mu je level veći pa i mogućnost da nosi opremu višeg nivoa. Slično WoW-u, moguće je i menjati izgled gearu tako da itemu koji vam dodaje najbolje statistike možete dodati izgled drugog itema koji posedujete. Dodatne statistike pa čak i potezi koje je moguće dodati ne menjaju suštinu lika sa kojim igrate ali definitivno utiču na način na koji ćete formirati vaše taktike i stil igre.

Tako nabudžene likove moguće je posle korisiti u drugim modovima i pre svega u beskrajnom grajnderskom Multiverse modu koji je opet gle čuda fokusiran na single player. Beskrajno budženje i borbe sa izmenjenim AI likovima otključaće i ladder mod. Tu ćete moći da vidite i old school fazon Mortal Kombat pričice za svakog lika nakon što porazite određen broj protivnika. Sakupljanje novca i opreme možete olakšati pridruživanjem nekom od online guildova u kojima grindujete zajedničkim snagama sa drugim igračima u guild multiverzumu. Možete poslati i vaše manje omiljene likove da pomažu drugima i tako sakupljaju levele bez potrebe da igrate sa njima, a tu su i dnevni i nedeljni izazovi, razni archievementi u igri nakon kojih takođe pada loot, tu je čak i mogućnost da povežete glavnu igru sa verzijom za mobilne, jednostavno sadržaja i mogućnosti ima bezobrazno mnogo.

Na kraju dana kao neka skroz sporedna stvar ostaje VS mod. Ovaj mod je kako u lokalu tako i online-u zahvaljujući svim RPG mogućnostima izmene likova totalno i apsolutno neizbalansiran. Ako hoćete fer borbu likove treba vratiti na default podešavanja pod uslovom da niste iskoristili sve presete za loadout. Stiče se utisak kao da igra ne želi da igrate sa vanila likovima. Kad prevaziđete i to i krenete malo u čiste VS okršaje tek onda nakon bilion nabacanih slojeva pretovarenih single player sadržajima, na videlo napokon isplivava suština a to je da je sam sistem borbe totalno polupan, nezgrapan i pre svega dosadan. Umesto Mortal Kombata sa DC likovima, imamo nešto što više podseća na neke alternativne pokušaje pravljenja borilačkih igara iz davnih vremena nego na bilo šta što liči na modernu borilačku igru, pa čak i Mortal Kombat. Potezi su over the top, a opet spori, dok lag oduzima svaku moguću šansu da osetite neki udarac.

Ovo nije ništa novo, i prošli Injustice je imao gotovo isti sistem. Energija koja se ne dopunjuje između rundi, specijali koji se koriste kao x ray potezi u novijim MK igrama, unikatni pomoćni skillovi koje svi likovi imaju, sve je vrlo prosto a opet ne toliko zabavno jer je izvođenje jednostavno nezgrapno. Pokušaj pravljenja nekog balansa svodi se na mod sučeljavanja gde u mini igri možete da uložite određen deo skale za super potez pa ukoliko je vaš ulog bio veći od protivnika vraćate određenu količinu energije. Ova mehanika u VS borbama i ima nekog smisla ali će AI konstantno varati koristeći priliku da popuni svoj health. Prave dubine sistema nema, iako je ovo možda i najambiciozniji pokušaj do sada. Našminkano, zatrpano modovima i sadržajima, ali u samoj suštini veoma plitko i to ne na dobar način kao recimo verzija igre za mobilne.

Kada sagledamo objektivno sve šta kompletan Injustice 2 paket može da ponudi jasno je da je ovo pre svega naslov idealan za fanove DC stripova i filmova (ako ovi drugi postoje?), zatim donekle za ljubitelje novih Mortal Kombata i casual publiku pa tek onda možda za neke ozbiljne igrače borilačkih igara sa dosta tolerancije i strpljenja. Ovo je igra koju će najviše hvaliti ljudi koji borilačke igre ne shvataju ozbiljno, za koje je taj žanr stvar prošlosti, arkada, a vole loot boxove, grind i MMO elemente… PC igrači? Verovatno i bi, možda i hoće kada Injustice 2 izađe za PC što za sada nije u planu. Čudan je svet u kome živimo danas gde ovakve igre nema na kompjuteru a Tekken 7 stiže uredno sa svim ostalim verzijama. Injustice 2 u verziji za Xbox One i PS4 radi manje više identično, stim što je rezolucija na strani Sony-a, podrška za Pro postoji u 1440p modu i filtiranju i detaljima za koje će vam biti potrebna lupa i Digital Foundry da bi ih pronašli. Ipak boljka svih verzija da je gameplay u 60 a međuanimacije u 30-ostaje.

U svakom slučaju na čemu god da igrate, druženje sa Batmanom, Supermanom i ostatkom DC ekipe u ovom slučaju opušteno možete da svedete samo na sjajni story mod koji jedino može da opravda nabavljanje ovog naslova u istoj sezoni u kojoj nam dolaze mnogo ozbiljniji fighteri.