Freedom Planet je igra započeta kao Sonic The Hedgehog fan igra, da bi kasnije indie team Galaxytrail iza ove fantastične igre, odlučio da bi bilo bolje da daju igri svoj sopstveni indentitet i naprave nešto novo i zanimljivo za sve ljubitelje klasičnih 2D platformi. Posle dugog perioda razvijanja igre i nekoliko odlaganja, Freedom Planet je naizad izašao Jula 2014. godine na Steam-u.
Priča prati dve glavne heroine – zmaja pod imenom Sash Lilac i Carol Tea zelenu divlju mačku. Njih dve prisustvuju padu jedne letelice i pri istraživanju upozanaju vanzemaljca pod imenom Torque koji im ispriča kako je njihov svet u opsasnosti od zlog lord-a Brevon-a koji želi da ukrade sa njihove planete moćni „Kingdom Stone“ koji poseduje ogromnu količinu energije ali i ujedinjenjuje tri kraljevstva njihovog sveta. Lord Brevon naravno želi taj kamen za sebe da bi uništio ostale civilizacije u galaksiji i sada je na Lilac i Carol da spasu kamen i upozore magistre ostalih kraljevstva.
Tokom svoje avanture Lilac i Carol će sresti i psa pod imenom Milla, koja će postati igrivi lik i pomoći im u njihovom zadatku. Priča je veoma zabavna, sa dosta komičnih trenutaka, ali začuđujuće postoji i veći broj veoma mračnih zbivanja tokom igre. Razni likovi umiru, čak i Lilac glavni lik igre, u jednom trenutku biva burtalno mučena od strane Lord Bravon-a. Ipak postoji samo jedan pravi problem u vezi priče, a to je da cutscene predugo traju. Nekada umeju da traju i preko 10minuta a uvek su između nivoa. Srećom Galaxytrail je ubacio na samom početku opciju da li želite da igrate „Adventure“ mode koji sadrži priču ili „Classic“ mod iz kojeg se ide od nivoa do nivoa dok ne završite igru. Na početku možete izabrati da li će te igrati sa Lilac ili Carol a kasnije kada pronađete Millu ona postane igriva ali samo u „Classic“ modu. Od prvog trenutka kada preuzmete kontrolu nad svojim likom biće vam jasno da je ovo Sonic igra i to odlična Sonic igra. Svi nivoi se baziraju na brzini, jurcaćete na sve strane, odskakati sa opruga i optrčavati oko džinovskih putanji. Iako Freedom Planet veoma podseća na neku klasičnu Sonic igru, GalaxyTrail je uveo i previše novina i Freedom Planet se ne može nazavati samo još jednim Sonic klonom.
Mehanika koja će vam odmah zapasti za oko je, da tokom jurcanja velikom brzinom neprijatelji ne mogu da vas povrede i pokvare zalet. Svaki neprijatelj može da vas povredi samo ako vas direktno napadne, ako ne stigne samo ćete protrčati pored njega i nastaviti dalje. Tokom nivoa pokušaćete da sakupite što više plavih dijamanata i posle određene cifre dobićete jedan život, ali na duže staze oni nisu toliko bitni, jer svaki put kad ih izgubite sve imate beskonačno „nastavaka“ i uvek vas vraća na posledji checkpoint, a ne na sam početak nivoa. Možete skupljati i štitove (a-la Sonic), svaki od njih ima određenu boju i efekat. Neki će vam dopustiti da primite koji udarac više, neki da hodate na vatri ili neki će se ponašati kao magnet i skupljati pomenute plave dragulje umesto vas. U gornjem levom uglu će biti specijalni metar koji se konstanto puni i on omogućava da vaš izabrani lik uradi specijalni pokret ili napad, takođe odmah ispod njega nalazi se nešto u obliku lista što označava naznaku koliko udarca možete da primite.
Svaki od tri lika ima određeni stil igranja. Lilac je verovatno najzabavnija, ona može uradi dupli skok koji se takođe ponaša kao i napad jer se ona vrati oko svoje dok pada, postoji i dugme za obične napade gde Lilac udara i šutira. Kada se pomenuti specijalni metar napuni on njoj omogućuje da uradi „air dash“ pri velikoj brzini u horizontalnom pravcu ili pod uglom, omogućuju ći da joj se odbija od zidova dokle god se metar ne isprazni (veoma slično JetPacku koji Sparkster koristi u Rocket Knight serijalu). Carol može da odskače od zidova (kao MegaMan X) i ona je više melee lik. Njena specijalnost kada se metar napuni je da pusti gomilu kombo udaraca uništavajuci ih u mestu. Tokom nivoa ona može da pronađe kanistere sa gorivom pomoću kojih prizove svoj motor koji joj omogućava da dostigne Lilacovu brzinu i veoma je zadovoljavajuće juriti sa motorom po nemogućim delovima nivoa. Milla je treći i najlošiji lik , ona može ušima da poveća visunu svog skoka (mislite na Yoshi’s Island), poseduje i neku vrstu štita i blastera koji su zaista ponekad preteški za kontrolisanje i preporuka je da Millu u početku izbegavate kao igrivog lika.
Nivoi su veoma dugački ali nikada dosadni, odlično su dizajnirani i postoji više puteva do kraja. Svaki nivo je drugačiji i dizajneri uvek pokušavaju da predstave nešto novo da gamepley ne bi postao jedno isto i na našu sreću uspeli su u tome. Nivoi su puni raznih i ponekad veoma čudnih neprijatelja (Usisivač sa bodljima? Zaista?), srećom retko kad se ponavljaju i neki neprijatelji umeju da budu ogromni, ali ne toliko veliki kao i glavni bossevi na kraju svakog nivoa. Glavni šefovi na kraju nivoa su zaista još jedna veoma svetla tačka Freedom Planeta, veoma su zanimljivi, originalni i izazovni, svaki šef ima određenu putanju koju morate da naučite da bi ste napravili strategiju i savladali ih. Galaxytrail je namerno ubacio veliko usporavanje kada zadate šefu poslednji udarac i zbog tog efekta vaše zadovoljstvo kada ga pobedite biće još veće.
Grafika je fantastična, svaki sprajt je odlično animiran, sve deluje veoma živo. Nivoi, neprijatelji i svi likovi su odlično dizajnirani i izgledaju veoma originalno i zanimljivo. Freedom Planet je svakako prelepa igra, vidi se jasno da je mnogo truda uloženo u detalje i sve zaista sija u nekim trenutcima. Muzika je isto fantastična, veoma brza i zarazna odlično se uklapa sa gameplay-om. Glasovna gluma varira od solidnog do odličnog, negativci, pogotovo Lord Bravon zvuče fantastično i veće od života, veoma je zabavno slušati ih dok razgovaraju. Ženski likovi su na malo slabijoj strani što se glume tiče, ali Lilac i Carol imaju neki neodoljivi šarm, pogotovo Lilac koja je kao lik veoma dobro odrađena sa emocijama i osoba koja joj pozajmila glas je uspela sve to lepo da prenese u igru.
Sa tehničke strane sve radi savršeno, 60fps dosta doprinosi brzini koju igra pokušava da prenese. Freedom Planet je igriv na tastaturi i podržava kontrolere (velika preporuka), samo što nekada kontroleri mogu da prestavljaju problem, probali smo razne kontrere i neki nekada rade, nekada ne rade, zaista je frustrirajuće jer nismo uspeli da pronađemo razlog za ovaj problem, nadamo se da će GalaxyTrail uvideti ovaj bag i ispraviti ga putem patcha uskoro.
Freedom Planet je fantastična igra za sve koje vole brze oldschool 2D akcione platformere. Skakaće te, trčaćete i boriti se sa raznim stvorenjima kao da je 1992. ponovo, a igra tokom svoje šestočasovne kapanje nikada ne postaje dosadna i priča koju prezentuje iako nije savršena služi svrsi i zabaviće vas, a ako vam je sve to previše i želite samo 2D platfomsku akciju onda je tu uvek „classic“ mod. GalaxyTrail je shvatio šta je klasične Sonic naslove činilo zabavnim i preneo je to u svom stilu na nešto što je delimično novo i svakako predstavlja veliko osveženje. Shovel Knight i Freedom Planet nam zaista pokazuju da igre mogu i danas da budu zabavne kao nekada, bez fensi grafike i mračnog pratagoniste. Zabavan gameplay je uvek bio najbitniji i dokle god neko shvata to (za razliku od Sonic Teama u zadnje vreme) pa makar i na indie sceni samo, imaćemo odlične nove igre kao što je Freedom Planet.
Freedom Planet (PC)
-
9/10
Finalni utisci
Shovel Knight i Freedom Planet nam zaista pokazuju da igre mogu i danas da budu zabavne kao nekada, bez fensi grafike i mračnog pratagoniste. Zabavan gameplay je uvek bio najbitniji i dokle god neko shvata to (za razliku od Sonic Teama u zadnje vreme) pa makar i na indie sceni samo, imaćemo odlične nove igre kao što je Freedom Planet.
No Comment