Capcom je preko sedam godina aktivno radio na Street Fighter-u IV (2008). Kroz sve ekspanzije, update-ove i mnoga rebalansiranja, ovaj naslov bio je i ostao aktuelan toliko dugo zahvaljujući, ne samo posvećenim autorima, već i ogromnoj lojalnoj zajednici fanova i takmičara. Kako su i sami autori iz Capcoma izjavili, Street Fighter IV je bio tu da se ponovo oživi strast prema borilačkim igrama, a onda je došlo vreme da se stvari odvedu na još viši nivo, sa kompletno novim nastavkom koji bi se od početka bazirao na najboljim stvarima koje su naučene iz prethodne generacije.
Po prvi put u istoriji serijala nismo imali verziju za arkade koja bi utabala put kućnoj varijanti nešto kasnije. Street Fighter V je od početka razvijan za PlayStation 4 (kao i PC) i upravo zbog toga smo imali dug period beta testiranja. Iako je finalni proizvod pušten u prodaju i dalje imamo utisak da je u pitanju nastavak beta testa, jer nema sumnje da još mnogo toga tek treba da bude doterano i dodato. Ovaj nastvak razvijan je pre svega sa fokusom na takmičenja, ili e-sport ako vam tako lepše zvuči, tako da online borbe i budženje vašeg online profila čine srž igre.
Iako sve na prvi pogled, pre svega zbog sličnog vizuelnog stila, deluje kao malo doterani Street Fighter IV, u pitanju je kompletno nova igra. Endžin je nov, razvijan od početka, baš kao i modeli svih likova. Kada smo uporedili oba naslova jedan pored drugog, stiče se utisak da je četvorka bila dosta šarenija sa možda prijatnijim koloritom i senčenjem od pomalo sterilnije petice. Grafika je svakako izuzetno lepa u svom prepoznatljivom stilu, a zbog toga što taj stil i ne podrazumeva preteranu zahtevnost Street Fighter V prosto leti u izuzetno stabilnih, i za pro igranje važnih, 60 frejmova po sekundi, kako na PlayStation-u 4 tako, predpostavljamo, i na kompjuterima koji su mogli da poguraju četvorku na maksimumu. Verzije za Xbox One i last gen konzole ipak nema, i kako stvari stoje neće ih ni biti.
Ni malo reciklaže nije palo ni u jednom polju, sistem je skroz nov i ako će biti lakši za učenje novim igračima zahtevaće određeno vreme adaptacije za igranje na ozbiljnijem nivou. Ipak petica je planski na površini učinjena lakšom, tako da će novi igrači moći veoma lako da se uključe. Kada se uporedi sa Tekken-om, Virtua Fighter-om i drugim takmičarskim igrama iz žanra, Street Fighter je uvek važio za najlakšu borilačku igru za učenje, a sada su stvari početnicima učinjene još jednostavnijim. Neki od likova koji su tradicionalno koristili charge poteze (držanje palice u određenom smeru par sekundi) sada svoje poteze izvode na tradicionalniji “dragon punch” odnosno “hadoken” način (polukrug ili četvrtina kruga na palici, i slični jednostaviji pokreti). Generalno charge potezi, iako postoje u petici, su smanjeni na jako mali broj, sa idejom da akcija bude što brža i da razlika između ofanzivnih i defanzivnih likova ne bi bila tolika kao ranije. Činjenica da je neuništivost tokom back dash-a ukinuta u petici, kao i da je vreme za povezivanje najzahtevnijih combo-a sada povećano sa jednog frejma (1/60 sekunde), na čak tri frejma, značiće samo profesionalnim igračima ili onima koji streme tome. Casualci i ostali button masheri će primetiti lakše izvođenje poteza i nešto žustriju akciju i to je to.
Street Fighter V za sada svakako deluje jednostavnije od prethodnika, jer više ne postoje Ultra i složenije Super skale, a dubina poznata samo pro igračima je definitivno na strani četvorke… Ipak peticu u sadašnjem stanju treba posmatrati samo kao rani početak igre koja će rasti i dobijati na složenosti tokom narednih godina. Za sada kao novina postoji V-trigger koji se aktivira pritiskom na oba najjača udarca u isto vreme, i svakom liku donosi neku unikatnu osobinu. Neki likovi po aktiviranju V-triggera dobijaju power up na određeno vreme, dok neki izvode poseban potez, imaju olakšan parry i slično. Ova nova skala puni se dobijanjem damage-a i služi da pomogne igraču da korišćenjem dodatnog unikatnog skilla preokrene situaciju. Tu je i jednostavna super skala koja funkcioniše kao ranije i omogućava izvođenje specijalnih super poteza. Za sada je to sve, ali kao što smo napomenuli ovo je samo početak. Capcom je doduše najavio da Super, Ultra i sličnih pojedinačnih revizija neće biti sa ciljem da se ista igra nadograđuje vremenom. Ipak izvesno je da će i bez posebnih reizdanja sistem biti kasnije menjan i nadograđivan vremenom.
Slična je situacija i sa likovima kojih za sada ima samo šesnaest. Pored Steet Fighter II favorita koji su dominirali i četvorkom (Ryu, Ken, Chun-li, Zangif, Cammy, Vega, Dhalshim i M.Bison) dodato je par likova iz Alpha serijala (R.Mika, Karen, Nash, Birdie) kao i par potpuno novih. Rashid, je moderni bogati arapin koji koristi snagu vetra, brazilka Laura je Kardashian lookalike, F.A.N.G je novi boss koji koristi otrove a tu je i divlji Necalli drevno zlo, sakupljač ratničkih duša. Ova lista biće proširena sa po jednim novim likom mesečno koje će igrači moći da kupe kao DLC, pravim novcem, ili valutom zarađenom u igri. Mesec dana nakon izlaska očekuje nas i Alex, zvezda Street Fightera III, a do septembra stižu i Guile, Ibuki, Balrog, Juri, i Urien. Dodatnih kostima osim alternivnih boja u igri za sada nema, a sa 2016. season pass-om po vrednosti od oko čak 30e dobićete sve nove likove i dodatne kostime. Ostaje samo pitanje koliko će nam grinda u online borbama biti potrebno da otključamo sve to sa valutom iz igre?
Od single player sadržaja tu je za sada samo osnovni story mod, u kome su veoma kratke priče za svakog lika propraćene sa par statičkih slika i dijalogom u stilu japanskih igara sumnjivog morala. Iako je ilustracije radio poznati ilustrator Bengus koji je i pre sarađivao sa Capcomom, sve to u paketu sa uglavnom lošim voice acting-om i činjenicom da su priče izuzetno kratke, čine da ovaj mod deluje veoma jefitno. Ipak kao što smo ranije najavili, tek u junu nam stiže besplatni cinematic story mod koji će doneti pravu single player karijeru, i priču odrađenu kako treba. Tako da ako igrate borilačke igre da bi ste otkrivali priču likova kroz sinematičnu karijeru, za kompletno izdanje Street Fightera V moraćete da sačekate do leta.
Pored za sada mršavog story moda tu je i survival mod koji nije ono što mislite. Umesto borbi u nedogled sa istom količinom energije ovoga puta u zavisnosti od izabrane težine biće to finalan broj protivnika, 10, 30, 50 ili 100, sa mogućnošću da između borbi dopunite energiju, neku od skala ili dodate neki drugi buff, za prethodno zarađene poene. To je nešto najsličnije klasičnom arcade modu koji ovde ne postoji zbog toga što nije ni bilo arkadne verzije. U martovskom update-u će biti dodati Challenge i Trials modovi, tako da za sada ovo predstavlja sve.
Sa neke tradicionalne retro tačke gledišta, sa koje bi očekivali da je normalno posmatrati jedan Street Fighter naslov, petica deluje pomalo bezdušno i svakako nedovršeno. Beživotni formalni meniji, nedostatak single player modova, i mnogih drugih sitnica svakako će causal publici dati osećaj žestoke nedovršenosti. Ipak kada pogledamo šta je Street Fighter bio prethodnih godina, jasno je da je ovo samo prirodna evolucija priče i da je fokus za današnje vreme na ispravnom mestu, a to je online kao i lokalno turnirsko takmičenje. Ako želite da se bavite takmičenjem i da uložite u naslov koji će vremenom postajati sve kompletniji i bolji, nabavljanje Street Fightera V u sadašnjem trenutku je svakako dobar izbor, ipak ako želite samo jednostavnu zabavu u single playeru ili sa društvom, sa gomilom igrivih likova i modova Ultra Street Fighter IV i dalje predstavlja mnogo bolji izbor. Peticu pogledajte ponovo posle leta ili za koju godinu, jer će bez sumnje i dalje biti tu ali u mnogo naprednijem stanju.
No Comment