Destiny 2 se ovog septembra preporodio u novom izdanju koje je prebacilo bazičnu igru i gomilu drugih aktivnosti u pune F2P vode, dajući milionima igrača širom sveta novi razlog da se vrate ili po prvi put posete univerzum Destiny-a. Ali da bi zadovoljili veterane, tim iz Bungie-a koji od nedavno posluje samostalno i bez saradnje sa svojim bivšim partnerima iz Activision-a, je rešio da naprave ekspanziju koja će im služiti kao odskočna daska za sledećih par godina razvoja ovog popularnog „socijalnog“ i „living world“ shooter looter-a. Rezultat njihovog rada je Shadowkeep, nova premium ekspanzija koja sa sobom donosi ne baš previše ambiciozni set aktivnosti koji je definitivno više posvećen veteranima Destiny franšize.
Destiny 2 Shadowkeep vraća igrače na Mesec, lokaciju koja je poslednji put posećena u originalnoj Destiny igri. Ali odmah na početku kampanje ćete shvatiti da se Mesec promenio, i da se na njegovoj površini pojavila nova struktura, crveni dvorac Hive-a koji duboko ispod sebe krije tajnu o novom artifaktu koji preti da oslobodi novo zlo preko celog solarnog sistema. Erin Morn, progonjena neuspesima iz svog prošlog života, uspeva da identifikuje zli vanzemaljski artifaktu koji projektuje košmare, oživljava davno poražene negativce, i kreće u pohod da slomi duh vojske Guardian-a.
Glavna kampanja Shadowkeep-a je kratka i uglavnom neubedljiva, sa miksom zanimljivih misija sa cinematic momentioma, i totalnim kočenjem radi rešavanja gomile manjih grind zadataka potrebnih da bi se iskovalo nekoliko specijalnih item-a potrebnih za sukob sa glavnim boss-om. Najpoztivniji element ove kratke kampanje su nostaligčni elementi na koje će sigurno dobro reagovati veterani ove franšize, ali prisustvo konstantnog grind-a i ponekad zadataka za koje ćete MORATI da potražite pomoć preko online resurasa, čine celu kampanju lako zaboravnom i ponekad iritirajućom.
Što je najgore, kampanja se završava iznenada i nebudeljivo, ostavljajući samo obećanje Bungie-a da će preko dodatnih endgame misija upotpuniti priču koju je Shadowkeep započeo.
Ali nije sve crno. Kao i uvek, zanimljiv gameplay i uglancani pod-sistemi su glavni razlog zašto Destiny 2 i dalje ostaje naslov koji definitivno mora da se iskusi. Zajedno sa ovom ekspanzijom je stigao totalni rebalans korišćenja zaštitne opreme (vraćeni su armor statovi i lagan pregled stanja svih vaših statova), modovi za oružja i armore su sada mnogo lakši za upotrebu (možete ih ugraditi u sve vaše iteme uz plaćanje male glimmer cene), a tu je i novi (upgradeable) finishing move potez koji može da odstreli teško oštećene protivnike za sekundu-dve.
Do kraja kampanje ćete takođe u inventaru dobiti seasonal artifact, koji će preko sakupljenog XP-a otključati dodatni power boost i širok spektar novih modova za oružje i armore, time vam dajući još veću šansu da tačno pripremite vašeg heroja za specifične borbe. Preko ovog artifakta možete nabaviti modove za borbu protiv tri nova satus efekta koji protivnici mogu da nose (anti-barrier, unstoppable i overload), time čineći borbu još više orijentisanu taktici i dobroj saradnji između igrača.
Po završetku kampanje, na mesecu će ostati jedan novi strike, veoma zabavni 6-player wave-based mod Vex Offensive, solidan ali ne i revolucionarni Raid, i za sada ispod-prosečni set „mini strike“ misija zvanih Nightmare Hunts. Bungie je obećao da će u narednim nedeljama proširiti Vex Offensive i Nightmare Hunts modove.
Endgame u Shadowkeep-u nije revolucionaran, ali je i dalje zabavan i igračima daje dosta content-a sa kojim bi svaki dan mogli da unaprede svog lika makar malo. Tokom kampanje ćete lagano uznapredovati od početnih 750 light-a do soft lock-a koji je postavljen na nivou 900. Posle toga ćete zagarntovane jače iteme dobijati samo preko powerful dropova i engrama koji su sastavni deo mnogih nedeljnih aktivnosti, što solo što u kooperativi/multiplayer-u. Kao i ranije, da bi ste maksimizovali vašu potragu za power itemima, potrebno je posvetiti se i dnevnim/weekly bounty zadatcima koji daju vendori povezani za svaku aktivnost koja vas interesuje. Ovi mini-qeustovi (kao i teži questovi za poronalazak elitnih oružja) će često od vas tražiti da se posvetite novim oružjima ili stilovima igranja ne koje možda niste navikli, što često zna da dovede do situacije da igrači ne prate blisko tog teških bitaka već su fokusirani da završe svoje sporedne bounty-e.
Inovativni miks coop/MO gameplay-a u Gambit modu je ostao nepromenjen, a Vanguard Strike playliste su dodale nove Challenges misije sa kojima se povećava šansa da dobijanje najjačih i najunikatnijih itema u igri. Crucible (multiplayer) sekcija takođe nije prošla kroz veliku promenu, ali ako budete vijali nabavku neke od najjačih oružja u igri, bićete skvakako „ugovorom“ obavezani da se dokažete i u PvP-u.
Za kraj, moramo da spomenemo da svaki vlasnik Shadowkeep-a dobija pristup battle pass-u (sa 100 nivoa) koji otljučava mnoge zanimljive dodatke koji vam mogu biti od koristi tokom gameplay-a. Posle isteka ovog battle pass-a, dodatni će morati da se dokupe.
Shadowkeep nije veliki dodatak kao što su to bili legendarni The Taken King, Rise of Iron ili čak prethodni Forsaken. U njemu nisu dodate nove zone za istraživanje ili čak neka nova protivnička frakcija. Umesto toga, Bungie je posle prekida saradnje sa Activision-om napravio remiks starog content-a, uz minimalna ulaganja u nove prostore za borbu i storytelling. Ali na svu sreću same promene u gameplay-u i pod-sistemima za kontrolu armora i modova i dalje čine igru svežom, i još bitnije, daje igračima mnogo veću slobodu da podese svoj build za specifične borbe koje im slede.
Nadamo se da će Destiny 2 Shadowkeep služiti samo kao odskočna daska za Bungie, i da će već sledeća ekspanzija igrače baciti u izazove koje do sada nisu mogli da predvide.
Destiny 2 Shadowkeep (PC)
-
7/10
Finalni utisci:
Shadowkeep je ekspanzija namenjena veteranima Destiny franšize. Kratka i scenarijski neubedljiva, ali sa rebalansom mnogih pod-sistema igranja koji odlični Destiny 2 pretvaraju u još bolji looter shooter nego ikada ranije. Iako sloboda pravljenja karaktera nikad nije bila veća, nedostatak upečatljive centralne kampanje pretvara ovu ekspanziju u „među-korak“ na putu ka mnogo boljim avanturama.
No Comment