Nintendo je možda jedina kompanija u industriji igara koja ima toliko veliki broj “feel good” igara. Od samog početka, sve igre su bile fokusirane na jednu stvar – a to je zabava. Kako je vreme prolazilo, Nintendo jeste imao malo drugačije franšize, koje su bile više okrenute istraživanju i ozbiljnijim temama, ali te igre “dobrog osećaja” su ostajale najpopularnije, nebitno koliko dobre bile njihove ostale igre. Osećaj koje te igre stvaraju kod igrača je neprocenljiv, tako da nebitno koliko godina imate, koju Nintendo konzolu da ste koristili, uvek ćete biti raspoloženi za još jednu partiju Marija, malo istraživanja u Zeldi, mahanja palicama i vezbanje uz Wii Sports, ukoliko još uvek imate Wii. Neke Nintendo igre služe baš za to, za razbribrigu od nekoliko minuta, do par sati najviše, a neke jednostavno odluče da potanu deo vašeg života, od trenutka izlaska, pa do neke neodređene lepe i slatke budućnosti.

Industrija igara trenutno trpi kao i ceo svet zbog svega šta se dešava u njemu, igrači su zatvoreni u kućama, sa ne tako velikm mogućnostima i opcijama šta sve mogu raditi u toku dana. Mesec mart je bio i više nego fantastičan kada su u pitanju igre, ali većina tih naslova je donosila napetost, akciju, tugu, razočarenja i sve ostalo šta prati Triple A igre. Retko koji je uspeo da se zakači za vas i traje i traje, bez da vas nervira, stresira, unosi nemir u ovim zatvorenim danima. Svima je trebalo nešto šta će ih opustiti, čemu će se svi prepustiti i uživati u nečemu apstraktnom ali divnom. Nečemu veštačkom, interaktivnom ali ipak tako stvarnom i živom. U tom trenutku nam je došao Animal Crossing: New Horizons – naslov koji su svi želeli, čak i oni koji nisu bili svesni postojanje ove igre.


Animal Crossing franšiza je sa nama poprilično dugo vremena. Na početku nije bila toliko popularna kao u Japanu, ali vremenom je počela da osvaja druge teritorije. Ovo je naslov koji je klasična simulacija života, ali za razliku od sličnih igara, AC vam daje šansu da jednostavno uživate u onome šta radite u igri. Igra se prepušta vama u istom trenutku kada se vi prepustite njoj. The Sims je uvek bio megapopularan, ali pored tog kreativnog dela, tu je i onaj micromanagement deo koji je umeo da frustrira, pogotovo potreba za parama, radom i svemu ostalom šta čini pravi život zamornim. Izgovor ljudi koji su jednostavno odbijali da igaju to je upravo bio taj, zašto bi se interaktivno mučili sa nečim šta već predstavlja problem u stvarnom životu. Animal Crossing eleminiše upravo te frustrirajuće elemente i daje svemu nekako živopisni, smisleniji način postojanja u igri. Na vama je samo da odvojite vreme i uronite u ovaj fantastični naslov.

Krenimo otpočetka. Sve počinje kreiranjem vašeg karaktera onako kako vi želite, sa izgledom i odećom koju želite da nosite na početku. Možda ne postoji preveliki izbor opcija, ali to je ograničeno samo na početku. Vi ste jedan od osoba koje su zadužene da nasele ostrvo po izboru i kreiraju život na njemu. Na vama je da krenete od jedne kuće i napravite vaše miroljubivo kraljevstvo baš onako kako vi želite – samo apsolutno bez bilo kakvih konflikta bilo koje virste! Posle slatkastog uvoda i pravljenja karaktera, malog tutorijala o tome kako stvari funkcionišu, prepušteni ste sami sebi na sada vašem ostrvu. Vi, radio, Nintendo Switch i vaš šator je dovoljno za početak jedne divne i duge avanture.


Poenta Animal Crossing igara je poprilično jednostavna. Na vama je da sakupljate sirovine, hranu, materijale, da pomažete ostalim stanovnicima ostrva koji su inače ljudi životinjskog izgleda i da polako kreirate iliti modifikujete ostrvo onako kako vi želite. Tako jednostavna primesa možda većini zvuči nezanimljivo, ali to je sa druge strane ključ uspeha ove igre. U AC je sve polako, lagano, bez žurbe ili bilo kog nerviranja. Vi ste prepušteni sebi i vremenom koje imate. Niko vas ne požuruje niti juri da morate nešto da uradite. Radite šta želite onoliko koliko vi želite. Najbolja stvar u tome je da igra prati ciklus dana i noći iz stvarnog sveta ili vremena, nazovite kako želite, tako da kada je jutro kod nas, jutro je i u igri, ako je noć u igri, to znači da bi verovatno trebali da ostavite Switch i legnete da spavate. Ovaj real life ciklus dana i noći vam daje tu slobodu da radite šta god želite kada god želite. Na vama je samo da uključite igre i odradite dnevne zadatke, obaveze koje ste sami sebi nametnuli. U zavisnosti koliko vi budete odlučili da posvetite vreme igri, toliko će vaše ostrvo napredovati, toliko ćete imati novih posetilaca i stanovnika. Sa druge strane, svaki dan u igri vam donosi neka nova iznenađenja, nebitno da li su to planovi i skice novih stvari koje možete praviti ili možda novi stanovnici ili posetioci koji bi mogli sa vama da podele skice ili neke zanimljive priče, ili pak trguju ako ste u tom raspoloženju.

Napredak u igri je vezan za sate, dane, nedelje i generalno godišnja doba. Igra ne prati samo smenu dana i noći, već i sve velike stvari koje se dešavaju u stvarnom svetu, praznike, zanimljive događaje i tako dalje. Ukoliko znate da uskoro sledi Uskrs, onda je pametno da pripremite gozbu za moguće goste tog dana na vašem ostrvu. A priprema će potrajati, jer… pravi ciklus dana i noći. Ovde ništa nije prepušteno slučaju već sve funkcioniše onako kako smo navikli, makar u normalnim okolnostima. Građevine koje ćete vremenom graditi će raditi samo u toku radnog vremena, što znači da ako želite da istražujete ili posetite nešto u toku noći, moraćete da se strpite, odspavate i sačekate jutro kako bi se taj objekat otvorio i počeo da radi u igri. Jako jako zanimljiv sistem koji možda neke osobe može da frustrira, ali koji je tu sa razlogom.


Animal Crossing nije naslov koji možete da izgustirate odmah na početku, niti je pravljena sa tom mišlju. Ovo je naslov koji živi sa vama, koji će vam oduzeti samo onoliko vremena koliko mu vi dozvolite i koliko želite da se posvetite igri. Pominjali smo građevine, planove, skice.. Na početku, dolazite na ostrvu samo sa par stvari koje su vam potrebne da preživite, a na vama je da istražujete i sagradite sve šta poželite. Gradnja je usko vezana za istraživanje, komunikaciju i interakcijom sa drugim likovima na ostrvu i van njega. Istraživanjem možete nalaziti sirovine i planove koji su vam potrebni da sagradite nešto. Planove možete naći i trgovanjem sa drugim igračima ili oni možda jednostavno dođu do vas, preko mora, na obali, u flašicama. Isto tako, planove možete kupiti nook miles valutom koju dobijate kada radite apsolutno bilo šta na ostrvu. Za druge vrste trgovine tu je druga valuta, Bells, koja vam može služiti za kupovinu svega drugog šta vam je potrebno.

Zanimljiva stvar kao u većini sandbox igara je to što svaki alat koji imate ima svoju izdržljivost, problem je što taj parametar nije vidljiv. Ukoliko odlučite da posetite neko nenaseljeno ostrvo ili da istražujete svoje malo “dublje”, jednostavno morate da ponesete dodatne alate koji vam mogu biti potrebni, a to znači manje mesta za sirovine u vašem invertaru.

Najbolja stvar u celoj igri je taj osećaj leptirići u stomaku dok čekate neočekivano, iz dana u dan, dok uključujete Switch i učitavate vašu igru. Nikada ne znate šta će vam novi dan doneti, da li možda neke nove vredne recepte koje ste želeli da kupite ali ste jednostavno kratki sa nook miles valutom, ili sirovine koje su vam potrebne da završite kući. Možda će novi dan doneti nove ideje šta još možete da uradite na ostrvu ili čak vas inspiriše da otputujete negde. U svetu u kome sve stoji, AC: New Horizons je igra koja je ispunjena ljubavlju, smirenošću i staloženošću, koja vam daje totalno novi svet u kome možete uživati, istraživati, praviti i oblikovati kako vi želite. Ovo je jedna od onih “dobrih igara”, a sa tim izrazom mislimo da jednostavno nema nečega šta vas može iznervirati, razljutiti, naoštriti, jednostavno je miroljubiva i puna uživanja u svakom pogledu. Kao što smo već rekli, AC: New Horizons je igra u koju ne vredi žuriti, juriti ili bilo šta raditi na brzinu. Simulacija života u kojoj se jednostavno treba prepustiti i živeti u njoj iz dana u dan, završavati male stvari koje kako vreme prolazi dobijaju veće značenje. Igra koja vam dozvoljava da pravite nešto grandiozno totalno nesvesno i na neki način skroz prirodno. A kada završite sa svim tim, svoje ostrvo možete podeliti sa drugim prijateljima koje imate na listi, ili možda da ih pitate da vam dozvole da vidite njihovo ostrvo i uporedite sa vašim.


Socijalni elemenat igre je fantastična stavka u ovom naslovu. Igra podržava lokalni coop gde dozvoljava da na jednoj konzoli igrate sa još par igrača, šetate ostrvom, lovite bube, berete cveće ili iskoristite dodatnu snagu za teraforming, tj manipulaciju i menjanje izgleda vašeg ostrva. Ovde kompetitivnost ne postoji i svi rade za jedan veći cilj. Sa druge strane, svaki igrač koji vam se pridruži je na neki način gost vašeg ostrva, jer to nikada neće biti njihovo, već će moći da uživaju u vašim kreacijama ili kreacijama koje zajedno izgradite dok provodite zajedničko vreme u igri. Jedan od problema, ako ne i jedini koja ova igra ima, je nemogućnost posećivanja ostrva drugih igrača sem ako ne dobijete pozivnicu od njih. U svakom trenutku možete da otputujete na druga, komšijska ostrva koja su inače nenaseljena, ali ne i na ostrvo vašeg prijatelja. Sa jedne strane, to je skroz okej, jer igra je u korenu pravljena da svako sa vaše liste prijatelja može da učestvuje u gradnji, rušenju, berbi, sadnicama na drugim ostrvima, tako da postoji šansa da ne tako prijateljski susedi sa vaše friends liste bi mogli da “slučajno” unište vaše kreacije. Sa druge strane, to je možda jedini element koji nedostaje pravom israživanju i pogledu na druge susede. Naravno da je moglo da se organiči jednostavnom blokadom kojom drugi igrači mogu da budu samo pravi “posetioci” ostrva, bez mogućnosti da bilo šta rade, ali šta je tu je.

Poseta prijatelja, vaša ili njihova ima mnogo više benefita nego što to može na početku da izgleda. Ukoliko imate goste na ostrvu, oni vam mogu dati ili čak prodati, sve u zavisnosti od dogovora, recepte, planove za hranu, zgrade koje želite da napravite. Bolje rečeno, mogu podeliti sa vama šta god budu želeli i time mogu da doprinesu razvijanjem vašeg ostrva. Šansa da dva igrača dobiju iste planove u toku igre je ravna nuli, te je menjaža odlična prilika da pomognete jedno drugome. Naravno, tu postoji i opcija da određene planove kupite, ali za neke stvari vam jednostavno treba, pa previše vremena, ukoliko ne “varate” sa podešavanjem satića i datuma na vašoj konzoli ili kao što smo rekli, ne trgujete sa drugim igračima.

Priroda igre je nešto što ni jedan naslov nema u industriji. Već od prvog dela je Nintendo ubacivao elemente, terao igrače da igraju danima, noćima, nedeljama, mesecima pa i godinama. Sam “pacing” napredovanje kao i ritam kojom se igra odvija je napravljena tako da jednostavno uživate u njoj, da gradite nešto, da to raste, poprimi oblike života. Nintendo je već na početku rekao da će igra, ako možemo da kažemo, pokrivati određene događaje iz stvarnog života. Ne tako davno je bio Dan Lala, i tom prilikom se u igri ogranizovala ogromna kupoprodaja lala za sve ljubitelje ovog cveća, za one koji su želeli da ostrvo okite nečim mirišljavim. Taj dan je podigao cene lala, dao prilike uzgajivačima da prodaju ogromne količine i uzmu dosta novca koji je preko potreban kako bi usavršili svoje ostrvo. Ovo je samo jedan primer stvarnih dešavanja i proslava koje igra prati, a kako je Nintendo najavio, iznenađenja nas tek čekaju.

Zbog same prirode igre, Animal Crossing New Horizons je igra koju je teško opisati u datom trenutku, jer je to naslov koji živi, koji se razvija iz dana u dan. Nebitno koliko često igrate ili ne, igra će vas uvek čekati da nastavie svoju avanturu tamo gde ste prošli put stali. Progres koji je ograničen realnim vremenom i satom koji važi za sve nas je savršena ideja, u ovom trenutnom užasnom stanju u svetu. AC nam daje tu mogućnost da jednostavno nestanemo, izgubimo se u paralelnom univerzumu ovog divnog Nintendovog sveta i zaboravimo na sve probleme, odmorimo, prepustimo se i uživamo u divnoj atmosferi ove igre. Na prvi pogled ovo definitivno ne izgleda kao naslov koji bi zakačio hardcore gejmere, ali upravo oni provode najviše vremena, jer pored svih silnih napucavanja, mozganja, rešavanja misterija, AC daje jednu totalno novu dimenziju opuštanja i prepuštanja nečemu divnom. Kako vreme prolazi, AC će ući u vašu rutinu, tako da ćete svakog dana, makar proveriti šta se nasukalo na vašem ostrvu, šta se razvilo od stvari koje ste posadili. Čekaćete nove dane kako bi posetili znamenitosti na ostrvu koje ste toliko dugo i marljivo gradili. Animal Crossing New Horizons je igra koja će vam uvek biti tu da vas opusti i da vam nešto šta ni jedna druga igra ne može, a to je čini jedinstvenom u svakom smislu.

Animal Crossing: New Horizons (Nintendo Switch)
  • 9.5/10
    EmuGlx Score - 9.5/10
9.5/10

Finalni utisci:

Šta možemo reći na kraju a da već nismo, Animal Crossing New Horizons je igra koja je izašla u savršenom momentu za sve gejmere na svetu. Igra koja će vas usrećivati, oraspoložiti, davati svrhu i smisao u ovim tmurnim danima izolacije. Pružiće vam istraživanje koje vam trenutno nedostaje i daće vam šansu da kreirate nešto prelepo što će trajati godinama.