Nemilosrdni univerzum Warhammer-a 40K je uvek bio prava poslastica za ljubitelje mračnog SF-a. Prepun obrta i spletki, predstavljao je plodno tle za ispitivanje ljudske psihe i moralnih načela. Koliko god napredovali evolutivno i tehnološki, svako od nas je podložan padanju na kolena pred iskušenjima koja nude zle sile koje žele da pokore čovečanstvo. Bilo da su to vanzemaljski oblici života ili armije bogova Haosa, jedno moramo uvek znati. Dokle god bude ljudi biće i iskušenja pred kojima su i najveci pali. Haos je zavodljiv i pruža mnoge mogućnosti slabima da skrenu sa svetlosne staze Boga Imperatora. Oko ove večne borbe dobra i zla je napisano toliko knjiga i kratkih priča da im se ne zna broj. Vremenom se biblioteka odvojila na posebne segmente zbog lakše klasifikacije. Pored Horus Heresy serijala izdvojili su se i omnibusi koji prate borbu Inkvizitora sa korumpiranim stanovnicima galaktičkog carstva. Možete biti verni podanik koliko želite ali ako budete šurovali sa Haosom, vrlo brzo će po vas doći agenti ove crkvene organizacije i pokazati vam pravi put.

Warhammer 40K Inquisitor Martyr je igra koja je bazirana na kratkoj priči koja prati avanture jednog od mnogobrojnih agenata Imperijuma u večnoj borbi protiv mračnih sila. Prijemom misterioznog radio signala, naš glavni protagonista kreće u avanturu koja će ga voditi kroz mnoge sisteme Kaligarijskog sektora i daće mu priliku da zaroni duboko u svet izdajničkih legija dok traga za Martyr-om, inkvizicijskom krstaricom koja je lutala po svemiru više od 10 000 godina. Dosta dobar uvod za priču koja bi mogla veći deo igrača da drži prikovanim za ekran. Ako vam se ceo ovaj zaplet učinio veoma poznatim nemojte brinuti, niste se prevarili. Ljubitelji horor filmova 90-ih će u startu naći paralele sa jednim od poznatijih ostvarenja iz oblasti horor-sfa. Dotični film ne želimo imenovati ali ako ste fanovi kao što je veći deo naše redakcije, verujte nam ova igra vas neće razočarati.

Da se vratimo na početak naše priče. Naš glavni, uslovno rečeno, bezimeni junak na samom početku prima radio signal od nepoznatog broda koji nije zabeležen skoro ni u jednom katalogu imperijalnih letelica. S’ obzirom da je detaljno arhiviranje jedna od glavnih karakteristika imperijalne administracije, ovakva pojava je veoma retka i unosi veliku količinu sumnje. Kada su ovakve stvari u pitanju adekvatna istraga je obavezna tako da naš junak sa svojom prijateljicom, članicom Rogue Trader-skog klana putuje u daleki Kaligari sektor da ispita poreklo ovog svemirskog diva. U pitanju je Martyr, davno izgubljena inkvizitorska letelica koja je dugo vremena lutala kroz Vorp zbog misteriozne misije istraživačkog karaktera. Naravno gde god je Inkvizicija tu nisu čista posla i posle grubog sletanja i dosta vruće dobrodošlice, otvaraju se hodnici ove svemirske leteće relikvije. Kraćim istraživanjem može se lako utvrditi uzrok celog problema a to je zaražena veštačka inteligencija koja upravlja brodom (tzv Machine Spirit), od strane haotičkog signala koji je dospeo u nju tokom prvog prolaza kroz vorp kapiju. Susret sa par imperijalnih gardista i sa marincima iz nepoznate jedinice odmah baca sumnju na celokupan projekat. Samo vreme u vorpu i u realnom univerzumu dosta drugačije teče. 10 000 godina može izgledati kao da je prošlo za par dana. Posle toga vas čekaju neverica i ludilo koje se neizbežno javlja zbog uticaja mračnih sila koje tamo vladaju. Vorp je dosta negostoljubivo i nepredvidivo mesto. Svaki prolazak kroz kapiju nosi dosta rizika a Martyr je proveo dosta vremena sa one strane realnosti i doneo je sve moguće užase u našu dimenziju.

Za jedan Early Access projekat, priča je dosta dobro koncipirana i precizno izvedena. Likovi su definisani i ponašaju se uverljivo što nemamo priliku da vidimo mnogo u elektronskim izdanjima Games Workshop-ovih igara. Poučeni prethodnim iskustvima od samog starta smo ovu igru posmatrali sa podozrenjem ali veoma nas je prijatno iznenadila.

Uvodni ekran deluje veoma jednostavno. Posle unosa imena lika, biranja klase i definisanja osnovnih statova možete krenuti sa avanturom. Dostupne su 3 klase: Psajker, klasični weapon based inkvizitor i assassin. Psajkeri su članovi inkvizicije koji mogu uz pomoć telepatskih moći da koriste Vorp kao mentalnu kapiju i tako da bacaju magije. Možete ih posmatrati kao klasične magove koji se mogu sresti u igrama ovog žanra. Weapon based inkvizitori su preslikana warrior klasa. Mogu da koriste vatrena i energetska oružja ili hladna oružja poput mačeva i štitova. Ovde je lore maksimalno ispoštovan što moramo pohvaliti. Svako oružje ima svoju pozadinu i svoj masterwork kvalitet. Assassini su specifična klasa koja od igrača zahteva sporiji pristup i napade sa leđa. Sa njima je gejmplej najsporiji tako da ako niste ljubitelj ovog pristupa, nemojte ih birati jer ćete u startu zamrzeti igru.

Ako se pitate zašto nema space marinaca, odgovor je veoma logičan. Inkvizicija u ovakve misije ne šalje marinačke jedinice nego svoje najbolje one man army agente koji ovakve probleme mogu rešiti diskretno. U samom startu to je problem ovakve organizacije jer na pojačanje ne možete računati. Naš junak će morati sam da se probija kroz brojne sektore prepune neprijatelja koji su uglavnom korumpirane jedinice, mutirane pod dugogodišnjim uticajem haosa. Posle prvog susreta sa većim haos demonima, misteriozni marinac će završiti na vašem brodu i zadatak njegovog spašavanja pada na vas. Potraga za potrebnim ljudstvom i delovima postaje osnovni fokus vašeg kvesta jer samo taj čovek ima odgovore koji vam trebaju u vezi Martyra. Dalje ne želimo da vam otkrivamo radnju jer je priča dosta kompleksna.

Izvođenje je klasično izometrijsko u klasičnom stilu akcionih rpg-ova. Pogled iz poluptičje perspektive pruža odličan pogled na bojno polje i preglednost je dosta dobra. Kamera se može rotirati slobodno u 360 stepeni što je veliki plus. Levelovanje lika je jednostavno i dobro koncipirano. Svaki karakter ima više oblasti u kojima može napredovati kao što su ranged combat, close combat ili magic abbilities. Naravno prisutno je i levelovanje u vidu pojačavanja otpornosti na određene elemente poput otrova ili plamena. U suštini sistem strašno podseća na talent tree iz Diabla 1 i 2. Možda nije grafički isto prikazan ali sve što je potrebno je tu.

Borba koja je najvažniji deo ovakvih igara je dosta dobra. Možete birati više opcija tokom iste. Levi klik miša je uobičajeni auto attack dok su desni klik i tasteri 2, 3 i 4 rezervisani za specijalne veštine koje zavise od oružja koje nosite. Ako više volite mačeve možete lako promeniti weapon loadout putem “tab” tastera. Na taj način se možete lako prilagoditi svakoj situaciji i izabrati najbolji pristup u zavisnosti od broja neprijatelja na ekranu. Ako vam se približi veliki broj neprijatelja sa malo HP-a, možete lako baciti granatu i obrisati ih sve u jednom potezu ili ih eliminisati sa swiping strike napadom sa mačem koji ima tzv area of effect. Ako se sretnete sa manjim brojem jačih neprijatelja možete u trenu promeniti loadout i pokositi ih svojim vernim lasgun-ovima, sačmarama i bezbrojnim pištoljima na koje ćete naići tokom svoje avanture. Posebnu poslasticu predstavljaju oklopi koji su odlično urađeni. Svaki od njih ima svoje karakteristike i možete ih menjati po potrebi u zavisnosti od stila igre. Ako ste fan ovakvog vizuelnog stila, verujemo da nećete naći zamerke jer su se developeri baš potrudili. Nažalost sve to ima svoju cenu a to je sama brzina borbe. Nemojte očekivati furiozno brze fajtove sa morem neprijatelja jer je samo izvođenje dosta sporije nego u drugim igrama koje pripadaju ovom žanru.

Grafički Warhammer Inquisitor Martyr nažalost ne briljira. Čudan izbor endžina je doveo do toga da ova igra nije u potpunosti optimizovana tako da će i na jačim mašinama da ima probleme kada se pojavi veći broj neprijatelja. Detalji su dosta dobri, senke takođe i animacije glavnih likova i neprijatelja izgledaju dobro ali čim se poveća broj objekata na ekranu usporenja su neizbežna. Probali smo da spustimo detalje ali su isti problemi i dalje prisutni tako da se nadamo da će developeri sa zakrpama da isprave ovaj problem.

Nažalost ovaj naslov je pored svih svojih prednosti pao na važnom testu a to je prerano puštanje u prodaju. Zbog pritiska igračke zajednice i kickstarter backer-a, na tržište je izašao proizvod koji je realno u early access fazi i dalje. Grafički glitch-evi i čudna optimizacija će odvratiti veliki broj igrača koje lore ne zanima nego samo žele još jednu dozu akcionog rpg-a. Nemojte se prevariti, ako želite samo laku zabavu zaobiđite ovu igru jer po prvi put treba čitati tekstove koji itekako imaju šta da ponude. Za ostale fanove možemo samo imati reči preporuke iako je u pitanju neobrađeni dijamant koji tek treba da zasija svom snagom.

Sva volja Imperatora i strpljenje tržišta će biti potrebni ali se nadamo da će developeri da ispoštuju svoja obećanja i da ispoliraju ovo ostvarenje koje zaista ima šta da ponudi iako je u pitanju Kickstarter projekat.