Sigurno vam je poznat onaj osećaj već viđenog u određenom nastavku neke popularne franšize, nakon više desetina sati vas udari taj osećaj ”nisam li ja ovo već igrao pre ovoga”, a onda naglo prestanete da igrate. Kroz godinu dana izađe sledeći nastavak u serijalu u kom vi uskočite odmah i posle par sati vaš mozak se toliko izgubi da ne znate da li igrate onu igru koju ste počeli prošle godine ili bi ovo trebao da predstavlja novi deo te popularne franšize. Taj osećaj ”već viđenog” je, može se reći, zaštitni znak nekoliko franšiza na tržištu, a jedan od njih je definitivno Far Cry serijal. Pre nešto manje od godinu dana nam se pojavio Far Cry 5, skoro savršen nastavak ove mega popularne franšize, koji je doneo kontraverznu priču o kultizmu i mogućem kraju sveta. Po mnogome je ovo bila totalno drugačija igra od četvorke, ali sa druge strane, imala je isto toliko mnogo dodirnih tačaka sa prethodnikom. U trenucima je bilo teško razlikovati ih, ali definitivno je bila drugačija, pogotovo uporedivši ”Himalaje” i Montanu, u kojoj se dešavala petica. Taj problem korišćenja već postojeće mape je postao zaštitni znak Far Cry igara, te se Ubisoft tim potrudio da petica bude drastično drugačija od svega šta je ispalo do sada. Tako smo dobili najinteraktivniji i najveći open world gaming svet na konzolama i PC-u.

Sa Season Pass-om i ”sitnim DLC-ovima” Ubisoft je malo razmrdao fanove sa tematskim dodacima, koji su se potpuno razlikovali od tematske celine koju je predstavljao Far Cry 5. Mogli smo da ratujemo u Vietnamu, da kolonizujemo Mars ili da se napucavamo sa zombijima. Toliko je različita bila ponuda Far Cry 5 igre i upravo zbog toga je taj naslov sa svim tim dodacima, možda i najkompletnija prošlogodišnja ponuda jedne igre na tržištu.

Svima je postalo jasno kako ustvari Ubisoft dolazi do ideja. Ok ne totalno jasno, ali predpostavljamo u nekoj vrsti da svi dizajneri učestvuju u GameJam-u gde najluđa ideja ide ka realizaciji. Tako smo verovatno dobili i sve one divne manje Far Cry 5 ekspanzije koje su nam donele toliko zabave, totalno neočekivano. Sličnim tokom smo možda i dobili ono šta je danas Far Cry New Dawn, direkni nastavak Far Cry 5 igre. Posle ogromnog flopa kakav je bio Fallout 76 i u iščekivanju Rage 2, Ubisoft je primetio tu želju za post apokaliptičnim naslovima i odlučio da uskoči u tom ne tako zauzetom periodu sa jednom njihovom, možda prvom post-nuklearnom igrom. Samo par meseci posle najave, Far Cry New Dawn je ispred nas.

Priča u ovom nastavku, kako smo već napomenuli, se direktno nastavlja na ”dobri” kraj Far Cry 5 igre. Nakon što Joseph Seed oslobodi svu snagu i bes nuklearke iznad Montane, ljudi uplašeno beže u skloništa. Počinje nuklearna zima i svet kakav mi znamo se polako završava. Uništena je infrastruktura, nema više struje, a ni goriva koja bi mogla da se koriste za generatore. Godine su prolazile i niko se nije usudio da izađe na površinu. To vreme je priroda iskoristila da se isceli od ljudi, da se vrati na skoro prvobitno stanje, cvetajući i puštajući da životinje uživaju u njoj, da se sve razvija svojim tokom, bez umešanosti ljudi.

Sedamnaest godina nakon nuklearne katastrofe, ljudi odlučuju da izađu na površinu i obnove svoju zajednicu. Počela su da se pojavljuju nova naselja, grupe ljudi kreiraju nove zajednice, sve u smislu boljeg i lakšeg života. Netaknuta priroda i promenjena svest ljudi im je dalo novu nadu, da ovog puta neće praviti iste greške i da će živeti u slozi. Ipak, to nije tako lako, jer uvek postoji ona ”zla” ljudska strana koja želi da opustoši sve ono šta drugi mukotrpno grade i stvaraju. Jedna od bandi sa juga pod nazivom The Highwaymen su načuli da ljudi u Hope Country žele da ponovo izgrade apsolutno sve od nule, samo bolje i lepše. Upravo zbog toga su dobili poriv da otmu sve šta njima može služiti, nateralju da ljudi koji stoje iza tog kreativnog poduhvata rade za njih, opljačkaju i otmu sve zalihe i resurse dobrih ljudi koji su ih sakupljali godinama nakon nuklearne eksplozije. Na čelu The Highwaymen bande su bliznakinje, okrutne i nemilosrdne Mickey i Lou.

Odmah na početku možete izabrati lika kojim ćete otpočeti svoju novu avanturu, muškarca ili ženu, koje ćete kasnije i modifikovati po želji. Uputuli ste se ka bazi koju nazivaju Prosperity, kako bi sa drugim preživelima izgradili društvo kakvo zajednica ustvari zaslužuje. Dobićete kratke upute šta i kako stvari funkcionišu u bazi, koji su primarni resursi i kako naći one malo ređe, za kreiranje nečega specijalnog. Tehnologija više nije tu, tako da sve šta želite da ”napravite” je poprilično primitivno, ali efikasno za potrebe igrača.

Oružja su retka, metkovi takođe, tako da ćete se dobrim delom igre oslanjati na improvizovane stvarčice kojima možete brutalno lišavati života vaše protivnike. Kako vi nadograđujete vašu bazu, tako ćete otključavati nove stvari koje možete kreirati. Za potrebe kreiranja nekih stvari većeg kvaliteta su potrebni posebni materijali. Njih dobijate rešavanjem novih Ekspedicija, presretanje Air Dropova i oslobađanjem baza. Sistem je poprilično jednostavan i jasan, samo je na vama na šta ćete se najviše fokusirati u toku igranja, šta vam je potrebno za prelazak igre, čime najviše volite da se igrate i na koji način želite da napredujete. Zanimljivo je da su oružja prvog nivoa ustvari normalna oružja koja su bila, da kažemo, ”popularna” pre nuklearne katastfore. Stvari koje možete kreirati, kao i oružja, se dele u četiri klase, gde se poslednja naziva ”Elite” Kako prolazite kroz klase, tako vidite da je svako sledeće oružje ustvari modifikacija već postojećeg, normalno, u post-punk stilu.

To znači da možežte videti pumparicu sa zalepljenim kuhinjskim nožem ispod cevi, lopatu sa nacrtanim smajlijem, puškomitrlaljez čije sve komponente drži jedan čvrsto zategnut kanap radi mogućnosti o raspadanju celog aparatusa. Naravno, pored modifikovanih već postojećih oružja, tu su i da kažemo, kreativna oružja koja su došla iz umova Ubisofta, kao na primer sjajni bacač sečiva koji vam je dostupan odmah nakon startovanja igre. Ukoliko bi želeli da napravite bolje, jače, izdržljivije oružje, potrebno je da nadogradite bazu. Naravno za svaku nadogradnju imate nekoliko zahteva koje morate ispuniti, koji se smisleo nalaze iza sporednih misija. Isto važi i za ”nabavku” i kreiranje vozila, korišćenje istih, treniranje dobrovoljaca kako bi mogli da vam pomognu kasnije u toku misija (popularni Guns for Hire iz prethodnih igara). Lepo osmišljen sistem gde svaki sledeći nivo oružja, pomoći, vozila se krije iza kreativnih i zanimljivih misija. Odličan način da natera svakog igrača da prelazi ne samo glavne misije, već i one sporedne. Kako je već poznato, Far Cry serijal je poznat po tome da ima genijalne ideje u realizaciji i osmišljavanju upravo tih sporednih misija.

Generalno gledano, gameplay mehanika je apsolutno ista kao u Far Cry 5 naslovu, razlika je u tome što je potrebno promeniti vaš pristup zbog oružja koja su vam na raspolaganju sada, kao i tipu misija koji završavate. Ceo taj edgy stil možda gura same igrače da igraju rizičnije, ili možda AI protivnika koji ne mari da li će i kako poginuti, već želi da dođe do vas kako god i ubije vas. U igri dominiraju te malo, da kažemo ekstremnije kombinacije boja i veliki kontrasti. Ljubičasto, žuto i zeleno na primer, u kombinaciji sa skijaškim maskama i improvizovanim oklopima na protivnicima. Sve to donosi drugu dimenziju u odnosu na većinu realističnih modela i neprijatelja u prethodnim Far Cry igrama (sa izuzecima u nekim delovima prethodnika). Ono šta je jako zanimljivo je da je igru moguće igrati u Coopu od početka do kraja. Bolje rečeno Friends for Hire sistem funkcioniše od prvog startovanja igre. Umesto AI lika koji vas konstantno prati, moćićete da igrate sa prijateljem i proživite odlične trenutke postapokaliptičnog Hope Countya u društvu.

Grafički gledano, nemamo zamerki. Svaki sledeći naslov ove popularne franšize izgleda lepše od prethodnika, a Ubisoft ima odličan način i sjajne ideje da nam to prikaže već na početku nekog njihovog naslova. Odlična jasna, oštra slika, prelepi detalji i savršeno iskorišćene boje i kontrasti, u kombinaciji sa odličnim modelima i prelepim efektima stvarno stavljaju ovu igru pri vrhu najlepših igara do sada. Interakcija sa prirodom možda nije na nivou Far Cry 2 igre, ali to definitivno nadoknađuje ”interakcija” sa neprijateljima, grafička i zvučna prezentacija igre.

Far Cry: New Dawn (Xbox One X)
  • 8.5/10
    EmuGlx Score - 8.5/10
8.5/10

Finalni utisci:

Far Cry New Eden je malo rizičnija ekskurzija Ubisofta u neproverene vode. Uzeli su nešto šta je trenutno popularno, iskoristili savršen trenutak i plasirali novi naslov iza imena ove popularne franšize. New Dawn je itekako zabavna igra, koja se dešava na identičnom mestu kao petica, koje je ”samo malo” drugačije. Po ceni po kojoj se nudi, igra je must play za svakog Far Cry fana, jer će vam pružiti desetine sati kvalitetne zabave bez kompromisa.