Igra koja UMIRE za malo svetla u gaming svetu.

Ako kao studio pravite igru duže od 6 godina, dignite ruke od nje i fokusirajte se na druge stvari, jer za igre definitivno niste. Tokom 30 godina gaminga nisam naišao na dobru igru koja se pravila 6-7 godina a da nije bila veće razočarenje od preseka ocena prosečnog batice iz trogodišnje srednje škole, čija djačka knjižica izgleda kao tiket kladionice (iz 1 u 2 i obrnuto).

Techland i Dying Light franšiza su uveliko popularni i poznati gaming industriji više od deceniju. Od Dead Island, najavom Dead Island 2, problema sa istim i pravljenja prvog Dying Light koji je bio igra izvan svih očekivanja, Techland se odlučio za klasično bespotrebno odugovlačenje produkcije igre koja se na kraju ispostavila kao puki mediokritet. Kao što je Cyberpunk 2077 sa svojim višegodišnjim ciklusom razvijanja igre doneo mediokritet i bagove, tako su se njihovi zemljaci iz Techland studija potrudili da donesu slično ako ne i gore.

Za sedam godina koliko se igra razvija, čovek bi očekivao neki planetarni bum nivoa kao kada ljudi otkriju da mogu svaki dan da kupe tortu iako im nije rodjendan ili neko slavlje. Ovde to nije slučaj, obzirom da igra počinje sa screen tearing-om na konzoli (PS5) nakon čega ste upućeni u pricu da je 2021. godine krenuo haos sa virusom koji od ljudi pravi zombije i da su ljudi sada u manjini, provodeći svoje živote u malim enklavama. Jedini način komunikacije izmedju enklava je putem smelih ljubitelja akcije poznatih kao pilgrimi, koji se upuštaju u razne avanture i putuju izmedju enklava izbegavajući armije zombija i ostalih mutacija koje žele da provere sastojke sive mase našeg protagoniste.

 

Aiden Caldwell je naš dragi pilgrim koji ima naj-kliše misiju da pronadje svoju izgubljenu sestru u velikom svetu punom zombija koja je misteriozno nestala tokom eksperimenata koji su vršeni nad njima. Grafički igra izgleda zbunjujuće, neke regije izgledaju prelepo dok su druge regije toliko zbrzano sklopljene, da izgleda kao da se igra na konzolama prošle generacije. Svi zombiji imaju istu odeću, svi su generic obučeni u sivo sa što manje poligona i raznovrsnosti (osim special zombija ali oni su priča za sebe).

Igra nije uspela da uvede ništa novo osim nepostojanja save / load opcije na konzolama, tako da u slučaju da želite da pokrenete misiju ponovo ili da nešto učitate, molite se bogovima Techland-a da je njihov engine odlučio da uradi jedan jedini autosave pre neke bitne odluke. Upravo iz tog razloga bićete primorani da nastavite sa bednim životnim odlukama u postapokaliptičnom svetu Dying Light 2. Pored ovako tužne odluke da veštački produže gameplay, Techland se odlučio da uvede još jedan dodatni problem u igru čisto da bi se osvetio svima koji su zapravo hteli igru pa su morali da je izdaju za samo sedam godina.

Taj problem je infekcija vašeg igrača. Dragi Aiden je godinama uspešno izbegavao zombije ali je sada naravno  zaražen i njegova progresija mutacije u zombija napreduje samo tokom noći. U vreme kada su zombiji najaktivniji i kada morate da ih izbegavate dok praznite kontejnere i napuštene radnje, morate da pazite na timer koji vam kuca nad glavom i govori vam da morate da se povučete iz mraka i posetite prvo UV svetlo u kraju koje će vam napuniti skalu da se vratite u akciju.

Već možete da zamislite svoju radost gde ste se majstorski prošunjali pored armije zombija ušli u neku prostoriju, počeli da tražite materijale da bi napravili sebi novu opremu i samo vam igra kaže – transformišete se u zombija uskoro, tražite svetlo da ne bude Game Over hehe. Svaka čast Techlandu za ovu bespotrebnu mehaniku. Ovim je poljski studio zagarantovao da će gametime biti barem 5x duži nego što je predvidjeno jer ćete se stalno vraćati iz misija da napunite svoj zombi timer pošto povećana aktivnost zombija nije uopšte dovoljan problem.

Karakteri su izuzetno generički bez trunke duše niti originalnosti. Gluma je na nivou primoranih treće-razrednih glumaca koji ako ne prihvate ovu ponudu, moraće da rade kao prodavci u lokalnom fast food-u. Već nakon četvrte flashback priče Aidena i njegove sestre, počeo sam da preskačem priču jer da sam nastavio, u slučaju napada zombija iz ove igre, ne bi našli ni trunku sive mase jer mi je mozak pobegao u nadi za spasenjem. Aiden se kreće agilno ali trčanje mu je konstantno propraćeno silnim stenjanjem tako da čovek ne zna da li trči da izbegne zombije ili da se dokopa WC-a nakon dve porcije ekstra ljutih takosa.

Naš dragi pilgrim će tokom avanture spašavanja svoje sestre, raditi misije za razne psihopate i slične sociopate koji se bezrazložno deru sa još nelogičnijim zahtevima ali ok neko je morao da pokuša da smisli dovoljno materijala da igra ne bude bleda i jednolika kao da je još jedna nisko-budžetna zombie igra. Jedini dobar aspekt Aidena je parkur koji može biti interesantan i donekle zabavan. Skakanje po zgradama i pentranje po zidovima, gradjevinskom materijalu, skelama, lampama, konopcima i merdevinama izgleda jako zabavno tako da sa tog aspekta vredi skinuti kapu da je neko iz Techlanda odlučio da učini barem jedan deo ove igre zanimljivim.

Borbe i mlataranje raznim motkama, sekirama, mačetama i sličnim oružjem je interesantno prvih petnaestak minuta, i nakon toga nećete doživeti neko prosvetljenje, obzirom da su neki od osnovnih poteza koji su bili dostupni u Dying Light i Dead Island igrama na početku zaključani, što je veliki minus. U slučaju da vam neka misija bude preteška uvek se možete ubaciti u tim od 2 do 4 igrača i patiti zajedno!

Kada se uradi presek ove igre, stvar može biti zabavna dokle god ignorišete priču koja je veći horor od samih zombija. Parkur je za svaku pohvalu tako da ćete uživati u vratolomijama Aidena koji je konstantno u modu “the floor is lava”.

Dying Light 2 Stay Human (PlayStation 5)
  • 5/10
    EmuGlx Score - 5/10
5/10

Finalni utisci

Neke mehanike su bespotrebno zakomplikovane u odnosu na prvi Dying Light u cilju da barem nešto izgleda kul, ali pored ljudi kojima je ovo prva zombie survival igra u životu, nećete imati razloga da se sećate bilo kog aspekta ove igre. Generalno ne mogu preporučiti igru iskusnijim zombie survival igračima, jer nakon sedam godina koliko se igra razvijala, stigla je default osrednja zombie survival igra sa parkurom koja će sve igrače ostaviti ravnodušnim.

Pros:
– Parkur
– Mlataranje zombija po glavi
– Loša gluma koja će vas nasmejati

Cons:
– Priča
– Grafika
– Sve ostalo