Klasične, potezne RPG igre kao što su Baldur’s Gate, Icewind Dale, Fallout 1 & 2 su podžanr koji je postao niša za celokupnu industriju igara. Igrači se više fokusiraju na popularnije žanrove najviše poput FPS igara, vožnji pa i nekih TPS naslova. Retko ko se odluči da dostavi pravi, punokrvni RPG kao omaž svim sjajnim igrama koje su krasile naše računare krajem 90ih i početkom 2000ih godina. Ipak, sa vremena na vreme dobijemo neki biser industrije kao što je Torment: Tides of Numenera, Divinity: Original Sin. Obe pomenute igre su sjajni naslovi na svoj način, ali još bolje je ako dobijemo nastavak takvih igara. Ne samo da to znači da je komercijalno igra uspela, već da razvojni timovi žele da nastave da razvijaju igre koje predstavljaju mnogo više od kratkotrajne zabave koje blješte samo grafikom, bez duše, srca i nečega neobjašnjivog šta je bila srž svih pomenutih igara od pre 20+ godina.

Nakon godinu dana i PC releasea, napokon nam je stigao Divinity: Original Sin 2 Definitive Edition za konzole, a za PC kao besplatni update za sve vlasnike osnovne igre. Ovaj naslov je već bio u svakom smislu, pravi naslednih prve igre koja je izašla pre nekoliko godina, a Definitive Edition popravlja i najsitnije probleme i ponovo dostavlja jedan od najboljih RPG-ova koji su ikada izašli i na konzolama, sjajno rešenom kontrolnom šemom divnom grafikom koja uopšte ne zaostaje za PC verzijom i naravno, blizu savršenog gameplaya i sjajne, duboke, interesantne priče koja će vas uvući u ovaj masterpiece.

Priča u dvojci se odvija vekovima nakon prvog dela. Lucian, Divine ratnik koji je svojim moćima koje je dobio od sedam bogova branio Rivellon i pravio balans između dva sveta je umro, time se narušio balans sveta i razna čudovišta su počela da napadaju Rivellon. Kao što to obično biva, nakon što napravite lika, na vama je da uspostavite balans i potamanite apsolutno sve negativce koje sretnete, kako pričom, snalažljivošću tako i svojim veštinama u borbi. Da, suvišno je napomenuti da je ovo pravi, punokrvni RPG na kome su odrasle starije generacije. Igra ne prašta greške i tera igrače da se izuče u apsolutno svemu pre nego što zagaze dublje u svoju avanturu. Svaka mala greška, svako pogrešno pravljenje lika i odabir nekog nepotrebnog skilla, može vas dovesti do propasti, ne samo u određenoj borbi koja sledi, več u celom delu igre u kojem se nalazite. Okej, propast je možda gruba reč, ali nespretnost i nesmotrenost će vam svakako otežati napredak kroz igru. Time je bitno da otpočetka napravite ratnika koji vam apsolutno odgovara po svemu, da budete upoznati sa njegovim skillovima, skill trees, abilities i svime ostalim, da jednostavno znate šta možete da uradite i šta vas očekuje dok putujete kroz ovaj divno skrojen svet.

Ovo nije lone wolf hack & slash RPG gde ćete moći da sami spasite svet od najezde neprijatelja, demona i čudovišta. Tokom vaše avanture, imaćete odabranu grupu ratnika koje ćete voditi sa njim, a to otvara mnogo različitih mogućnosti u borbi. Najbolje je kreirati družinu sa članovima koja se totalno razlikuje od vas. Raznovrsnost je ključ ovde za napredak u igri. Ne samo da će vam to pružiti razne mogućnosti u svakoj sledećoj borbi, nego će am znatno olakšati napredak u igri. Svaki trenutak je bitan, svaki potez mora da bude unapred lepo isplaniran. Borba je strateška i strpljiva, a stackovanje sličnih napada ili bolje rečeno, otvaranje protivnika za sledeće napade je preporučljivo kako bi se oni porazili što pre, kako bi zadali što veći damage i naravno, kako bi preživeli. Ne zaboravite, ovo je stvarno jako teška igra. Možda sve deluje tako jednostavno kada se čita ili gleda, ali potrebno je investirate između deset i dvadeset sati kako bi se privikli na celokupni sistem, ukoliko ste novi u ovome, a ostatak možete provesti uživajući. Suvišno je napomenuti da ovaj naslov možete igrati preko sto sati bez ikakvog problema.

Možda i najsvetlija točka, naravno pored sjajne prezentacije i grafike, je glasovna gluma i kako je sve pametno i odlično umetnuto u naraciji ove igre. Svaka osoba koju sretnete u vašoj avanturi ima odlično odrađen voice over, niko nije ”mutav” i ne servira samo tekstualne linije razgovora. Naravno, odabir dijaloga je u old school fazonu. Pored tih inicijalnih razgovora, morate razumeti da vi sami krojite priču, šta će se desiti u nekom questu koji završavate a možda i u celokupnoj igri. Na vama je da iskrojite vašu avanturu sa delovima i stvarima koja vam je igra pametno dala na početku. Bolje rečeno, stvari koje vam je dala i otključava kako napredujete kroz priču.

Mi smo imali sreću da probamo igru i na Xbox One X i PS4 Pro konzoli. Naravno, Xbox je malo u prednosti što se tiče prezentacije, ali to bi retko ko primetio. Kontrolna šema je odlično odrađena, sa drop down i pop up menijima. Iskreno, bili smo malo u strahu kada smo pomislili da treba celu tastaturu prevesti na jedan gamepad i ograničen broj tipki, ali razvojni tim je fantastično odraido ovaj posao. Ni u jednom trenutku se nećete osetiti kao da vam nešto fali ili da vam je potrebno više tastera, sve je tu, skockano kako treba i odlično realizovano. Mali problem je nišanjenje na kontroleru, jer se lako desi, da iz izometrijske perspektive, promašite metu koju želite da napadnete i servirate napad na zemlji, ili možda greškom izlečite neprijatelja umesto svog karaktera. Mada, ovo su stvari koje se daju rešiti kada se naviknete na kontrolnu šemu, a do tada ćete se malo ”kočiti”. Ipak, ta stvar se lako mogu zanemariti jer ništa ne može da pokvari savršen užitak koji imate dok igrate ovaj naslov. Ništa vas neće toliko ometati šta je u igri, ona je jednostavno toliko ispeglana da je na vama samo da nađete vreme i uronite u nju.

Divinity Original Sin 2 je od septembra dostupan na PS4 i Xbox One konzolama, a pre toga ste mogli da uživate u ovom sjajnom old school RPG-u na PC-u. Gde god izaberete da igrate, nećete zažaliti, samo je potrebno da investirate dosta, baš dosta vremena u ovaj možda, najbolji RPG naslov u proteklih desetak godina.

Divinity Original Sin 2 (Xbox One)

Finalni utisci

Mali problem je nišanjenje na kontroleru, jer se lako desi, da iz izometrijske perspektive, promašite metu koju želite da napadnete i servirate napad na zemlji, ili možda greškom izlečite neprijatelja umesto svog karaktera. Mada, ovo su stvari koje se daju rešiti kada se naviknete na kontrolnu šemu, a do tada ćete se malo ”kočiti”. Ipak, ta stvar se lako mogu zanemariti jer ništa ne može da pokvari savršen užitak koji imate dok igrate ovaj naslov. Ništa vas neće toliko ometati šta je u igri, ona je jednostavno toliko ispeglana da je na vama samo da nađete vreme i uronite u nju.