Mnogi RPG-ovi kojih se sećamo sa setom iz perioda 90-ih su pokazali kako dobra priča teško može nestati i kako je trud developer-a besmrtan, ako se nađe prava publika koja to zna da ceni. Kada se pojavio Planescape Torment, to je bilo pravo iznenađenje. Ljubitelji RPG-ova su navikli na lepa okruženja prepuna širokih dolina, velelepnih planina, sveta koji je bio bogat bojama i naivnim pričama o savlađivanju drevnog zla koje preti da nas sve pokori. Planescape Torment je bio nešto sasvim drugačije i osvežavajuće. Mrtvačnice, mračne ulice i bizarne palate su bile okruženje kojim je naš junak bezumno tumarao dok je pokušavao da se seti svoje teške, senkama obavijene prošlosti. Vremenom je vizuelni aspekt ove igre počeo da bledi, kako je tehnologija išla vrtoglavom brzinom napred, ali kvalitet priče je odbijao je da napusti svest igača. Ukus igračke publike se vremenom menjao, pa se činilo da nema potrebe više da se prave izometrijski RPG-ovi. Dominacija brainless FPS-ova je iznedrila novu generaciju igrača koji nisu bili zainteresovani za razmišljanje. Bitne su bile eksplozije i polovična filmska priča koju nije mogao da prati samo paramecijum. Svetlo u tami je i dalje sijalo, šačica old school gamera posvećenih kvalitetnim izometrijskim RPG-ovima je uporno pravila hi-res modove i razne dodatke kako bi mogli da održe sve Infinity engine igre vizuelno dopadljivim. Vremenom, interesovanje je raslo jer je počela da se stišava oluja brainless naslova i stara ekipa iz Interplay-a (Brian Fargo i Matthew Findley)  je oformila novi developerski studio pod imenom InXile Entertainment. Prvi projekat je bio Wasteland 2 koji je izašao na Kickstarter sa dosta uspeha, ali prosečnog kvaliteta. Sledeći projekat je odjeknuo veoma lepo među igračima, jer je objavljeno da će ista ekipa raditi na nastavku Planescape Torment-a. Kickstarter je pokrenut i igra je bila uspešno fund-ovana u roku od 6 sati. Sa Kevin Saunders-om i Chris Keenan-om na čelu kao rediteljima, i Brian Fargo-om kao producentom, sve je izgledalo kao dobro podmazana mašina koja će isporučiti sjajnu igru.

Definitivno su održali obećanje! Torment: Tides of Numenera je naslov koji nije direktan nastavak originalnog Planescape Torment-a, ali je duhovni naslednik u svim aspektima. Okruženje koje je bazirano na pen&paper sistemu kreiranom od strane Monte Cook-a je odlično preneseno. Pošto nema opterećenja po pitanju cenzure ili intenzivnog mešanja od strane izdavača, ovo okruženje je doživelo pravu renesansu po pitanju svoje teške atmosfere i grotesknosti. Alternativni svetovi po kojima se možete kretati i nebo ispresecano svetlima sa nekog drugog sveta, stvaraju atmosferu koja uvlači igrače momentalno.

20170131042042_1

Priču ne bismo mnogo da otkrivamo, ali ćemo reći da se sve započinje padom i ponovnim uzdizanjem. Glavni lik ima amneziju, kao što je slučaj u većini RPG-ova, ali sama spoznaja karaktera i emocija glavnog lika je odlična već od samog početka. Kreiranje klase koju ćete voditi je isto veoma originalno i imali smo utisak kao da slušamo starog dobrog game master-a dok nam roluje D20 kockice zbog početnih statistika. Svaka ozbiljnija akcija, bilo u borbi ili van nje, se plaća stat poenima i od njih zavisi verovatnoća uspešnog izvođenja određene radnje. Kada smo se navikli na mehaniku bilo je vreme da se počne sa daljom pričom i istraživanjem. Prve članove vaše male i odabrane grupe možete skoro odmah regrutovati po početku igre, ali vremenom…. Nećemo vam otkriti šta se dalje dešava.

U zavisnosti od klase vrlo lako se veliki broj borbi može zaobići, i to nam je pružilo sasvim novu dimenziju u pristupu sukobima u ovoj igri. Nekada je mnogo pametnije izvući se “na priču” nego odmah isukati mač ili bilo koje drugo hladno oružje i krenuti u borbu. Od samog početka neprijatelji su veoma teški i zahtevaju dosta taktiziranja i sreće. Takođe je novina i to što se i okruženje može koristiti u borbama.

20170131041828_1

Grafički prikaz je postignut pomoću Unity engine-a koji izgleda zaista dobro. Kvalitet prikaza je odličan i može da se “tera” do 4K rezolucije. Modeli su urađeni u malo nižoj rezoluciji od očekivane, ali su veoma dobro animirani. Okruženje je visceralno i varira od pustinja ispunjenih čudnim artefaktima do gradova koji su tvorevine od tkiva i vilica nekih drevnih stvorenja. Dosta lokacija je dostupno za istraživanje i potrebno je utrošiti sate i sate da biste upoznali sve suptilne detalje. U ovom slučaju 9th World je prikazan u najboljem svetlu.

Ljubav i trud koji su uloženi u ovaj naslov su evidentni, i smatramo da Torment: Tides of Numenera i Pillars of Eternity su nosioci renesansnog talasa izometrijskih RPG-ova. Nemojte očekivati spektakularne borbe sa šljaštećom grafikom visoke rezolucije ili neke stvari koje krase AAA naslove. Ovo je love project visokog kvaliteta koji će pravi fanovi znati da cene. Igra izlazi uskoro i imaćete priliku da pročitate detaljan opis na našem sajtu. Monte Cook je sigurno ponosan!