Otkada je Chris Roberts najavio svoj ambiciozni Star Citizen projekat, mnogi su sumnjali da on neće moći da ispuni ne samo ambicioznu singleplayer kampanju Squadron 42 koja je inicijelno privukla finansijsku podršku mnogih fanova starih Wing Commander igara, već da neće moći ni blizu ispuniti obećanje da će Star Citizen biti mnogo veća, komplikovanija i raznovrsnija verzija odličnog Freelancer-a. U prethodnih par godina se ovaj projekat razvijao dobrim tokom, a fanovi su mogli veoma blisko pratiti razvoj engine-a i mnogobrojnih gameplay sistema koji su lagano počeli da stižu i u javne alfa build-ove. Sada kada najzad svi moduli igre počinju da rade jedan sa drugim bez ikakvih problema, Star Citizen dobija formu koja može zaista da impresionira svakoga.
Za potrebe Gamescom 2016 sajma developeri iz Cloud Imperium-a (sva četiri tima koja ukupno imaju preko 250 ljudi) i njihov šef Chris Roberts su spremili posebnu prezentaciju gde su uživo odigrali verziju igre koju planiraju da puste u javnost pod imenom Alpha 3.0 pre kraja ove godine. U ovoj verziji igre smo po prvi put mogli videti kako ce izgledati mala verzija „živog univerzum-a“ koji će nas čekati u mnogo većoj formi u punoj verziji igre. U ovom demo-u su se igrači okupili na svemirskoj stanici gde su čuli da mogu nabaviti novi quest u rudarskom gradiću na udaljenoj planeti, otišli su do te planete zajedno u velikom svemirskom brodu, ušli u atmosferu i sleteli u ukopan rudarski gradić, i prihvatili zadatak pronalaska „izgubljenog“ tovara od broda kojeg su uništili svemirski gusari. Sve ovo je urađeno na spektakularan način, putovanjem koje nije imalo nijedan loading screen, čak ni prilikom ulaska u atmosferu prelepo renderovane planete.
Drugi deo demo-a je imao više akcije u sebi. Družina igrača je odputovala do mesta gde je trgovački brod bio izgubljen, i dok je jedan igrač ostao unutar broda da patrolira i čuva prostor od dolaska novih gusara, drugi igrač je izašao u hladni svemir i ušao u uništeni brod lagano tražeći u bestežinskom stanju gde je tovar broda. Na naše iznenađenje, unutar broda je onda počela bitka prsa u prsa protiv igrača i gusara koji nisu stigli da se evakuišu po dolasku naše družine. Pošto su gusari već odneli većinu tovara, igrači su odlučili da posete i gusarsku bazu na obližnjem pustom mesecu. Kada su doputovali tamo, usledila je bitka na površini planete sa pešadijom i motorizacijom gde je čak i igrač u svemirskom brodu učestvovao bombardujući protivnike.
Sve ovi gameplay sistemi odlično popunjavaju jedan druge, i sve radi odlično u (šta če kasnije postati masivnom) multiplayer okruženju koje će igračima omogućiti da istraže oko 100 planetarnih sistema koji će biti prisutni u punoj igri. Ovi zvezdani sistemi i po 4-5 planeta oko njih neće biti samo proceduralno napravljeni kao u No Man’s Sky-u, jer tim koji radi na igri je ubeđen da svaka planeta, urbane zone i misije koje će igrači dobivati moraju biti dosta nadograđene sa zalaganjem samih developera.
Sa svakim svojim novim demo-om Star Citizen izgleda sve bolje i bolje, a do kraja ove godine će igrači dobiti nekoliko šansi da vide i igraju novije verzije igre. alfa 2.5 će izaći uskoro, alfa 2.6 će dodati „Star Marine“ mod koji će biti potpuno posvećen FPS borbama u gravitaciji i u svemiru, a alfa 3.0 čiji demo smo videli na ovom Gamescom-u bi trebalo da stigne do kraja ove godine. Singleplayer kampanja Squadron 42 će biti bliže opisana ovog oktobra na CitizenCon okupljanju ljubitelja ove video igre.
No Comment