Tokom slavlja 4. godine postojanja Star Citizen projekta na konvenciji CitizenCon, režiser video igara Chris Roberts je javnosti predstavio trenutno stanje ove prevelike igre i planove rada u sledećih godinu dana. Najzanimljivija vest je svakako bio demo nove tehnologije koja pokreće renderovanje veoma detaljnih planeta. Dok je demo prvog sletanja na planetu tokom Gamescom 2016 demo-a igledao solidno, novi demo igleda drastično bolje jer će planete u punoj verziji Star Citizen-a (i naravno u singleplayer kampanji Squadron 42) najzad dobiti punu podršku za različite ekosisteme koji su veoma detaljno realizovani. Ovo znači da svaka planeta će imati različite zone –  od ledenih planina, do pustinja, savana, šuma, mora i sl, sa nežnim tranzicijama između svih ovih zona i prisustvom oblaka i promenjivih vremenskih uslova. Naravno neće sve planete ličiti na Zemlju, biće ih dosta koje će biti hladne, prepune egozičnih elemenata i boja (ali ipak napravljene na realistični način).  Chris Roberts je više puta naglasio da tehniku proceduralnog pravljenja planeta i njihovih ekosistema koriste samo kao osnovu, i da će dosta članova tima iz studija RSI (narasli su na preko 350 članova!) ručno podešavati mnoge lokacije planeta tako da bi one izgledale unikatno i zanimjivo za igranje. Upravo jednu takvu lokaciju su i prikazali na demo-u koji je bio igrana uživo.

Punu prezentaciju sa CitizenCon 2016 konvencije možete pogledati ispod, a impresivni demo sletanja i istraživanja nove planete počinje 1 sat i 25 minuta posle početka snimka.