Zamislite grad koji ne spava, koji je uvek živ, aktivan i pun života. Zamislite takav grad sa samo nekoliko stotina stanovnika. Smrtonosni virus osvaja ulice i ubija sve oko vas, a vi apsolutno ništa ne možete da učinite. Zamislite da ste vi jedan od retkih preživelih u vašem okruženju, kako biste se osećali, šta biste radili, kakav bi bio vaš plan? The Division, nova igra koja nam dolazi od Ubisofta, izdavača i kreatora franšiza kao što su Assassin’s Creed, Prince of Persia, Rayman, Watch Dogs, Rainbow Six, se upravo bavi takvom tematikom. Najzanimljivija stvar u svemu tome je što se sve to dešava u gradu koji nikada ne spava, gde ljudi žive 24 sata dnevno, u gradu koji ima više stanovnika nego cela Srbija, u Njujorku.

Radnja igre se dešava u bliskoj budućnosti i u toku je epidemija smrtonosnog virusa koja je počela da hara preko jedne novčanice tokom Black Friday praznika. Praznika kada ljudi provode najviše vremena kupujući poklone za svoje najbliže u pripremi za božićne praznike. Na vama je, kao članu elitne jedinice The Division, da pokušate uspostavite mir i da spasite šta se spasiti može od nekada velikog grada kao što je Njujork. Poslati ste na Menhetn da pomognete vatrogascima,  vojsci ili šta je ostalo od nje i naravno medicinskom osoblju.

Screenshot-Original (4)

Intro

Vi ste drugi talas Division agenata i za razliku od onih koji su bili zamorčići Strateško-Odbrambene Divizije, vi imate makar malo uvida u celu situaciju i šta vas očekuje u sada već okrutnom Njujorku. Odmah na početku je potrebno da uspostavite svoju Operativnu Bazu, baby-steps onoga što smo već videli u beti u više navrata. Kako bi vaša baza bila što funkcionalnija, potrebno je da obnovite sva tri servisna krila: bezbednosno, medicinsko i tehnološko. Kako se deli vaša baza, tako se dele skillovi, abilities i talenti vašeg lika. Sa otključavanjem i nadogradnjom svakog odeljenja u vašoj bazi, otključavaćete i njih.  Funkcionalnost skill-ova se može menjati modifikacijom istih kasnijom nadogradnjom.

Prvi naslov u novoj Ubisoftovoj franšizi pripada hibridnom žanru koji razvojni timovi sve više i više forsiraju. Mešavina open world RPG, primese MMO igara i akciono izvođenje iz trećeg lica je najuopšteniji opis žanra igre. Veliki akcenat je stavljen na razvoj vašeg karaktera čiji se napredak dosta oslanja na tok glavnih misija i napredak priče. Mehanika igre podseća na Gears of War naslove, Spec Ops The Line, Ghost Recon Future Soldier sa dodatkom jakih RPG elemenata i tako čini kombinaciju koja neodoljivo ima Mass Effect 3 šmek. Igra je cover based taktička pucačina iz trećeg lica a ono šta je deli od klasičnih run and gun igara je kombinacija skillova u klasičnom napucavanju. Cover Based sistem je jedan od najbolje implementiranih do sada. Tranzicija od jednog do drugog zaklona je odlično odrađena, nema blokiranja, spoticanja na sitnim predmetima kao u nekim drugim igrama koje su bazirane na ovom sistemu.

Modeli su odrađeni na visokom nivou, ukoliko ih gledate samo otpozadi. Najveća mana su grubo odrađena lica kako vašeg tako i drugih likova u igri. U nekim trenucima ostali likovi u igri izgledaju isuviše plastično, pogotovo u brifingu između misija. Sva sreća pa veći deo igre provedete gledajući leđa vašeg agenta dok ćete u napucavanju teško naći vremena da analizirate poligone na modelima vaših neprijatelja. Sa druge strane, animacije su stvarno odlično odrađene. Jedina stvar u igri koja je ostala skoro identična od prvog prikazivanja. The Division je stvoren sa idejom kooperativnog gameplaya i ujedno se jako oslanja na to. Dok ćete svaku misiju moći da igrate sami, preporučljivo je da se, ukoliko nemate prijatelja, oprobate u matchmaking opciji koja će vas spariti sa igračima približnog nivoa. Organizovanje tima i napucavanje bez taktike nekada jednostavno neće prolaziti, tako da za maksimalni uspeh vam je potrebno da igrate uz otvorenu komunikaciju sa drugim igračima ili makar unapred isplanirate plan napada ili odbrane u određenim misijama.

Gear, Skills – Konstrukcija misija

Ukupno imate šest delova opreme koje možete koristiti i koje nalazite po svetu. Svaki deo opreme se klasifikuje na četiri nivoa. Obična, korišćena oprema koja je bele boje i zelena oprema koja označava nove zalihe. Kako napredujete, tu je plava oprema koja predstavlja ne tako uobičajnu opremu i ljubičasta, superiorna, koja će vas dočekati u poslednjoj trećini igre. Nakon što završite sve misije i dostignete 30. nivo, upoznaćete se i sa žutom High Spec opremom koja je ujedno i najjača u igri. Svaki deo opreme donosi bonuse koje karakterišu određene građe agenta (character builds). Otključavanje Skillova preko nadogradnje baze ima mnogo veću ulogu nego nekoliko pomoćnih stvarčica koje mogu da budu od koristi u misijama. Na osnovu vaše opreme, bonusa i skillova koje koristite, definišete i vrstu agenta. Možete biti DPS karakter, koji sav svoj fokus stavlja na damage koji nanosi neprijateljima, healer koji potpomaže svojim saborcima u najtežim trenucima, ili support koji isključivo koristi gadgete kao vojna pomagala u misijama. Naravno ništa od ovoga nije grubo određeno i na vama je da odlučite i kombinujete kakva građa agenta najviše vama odgovara.

Wahad stats

U igri postoji petnaest glavnih misija. Za svaku vam je potrebno pola sata do sat vremena da je završite. Konstrukcija misija je odlična i skoro svaka se drastično razlikuje po dizajnu i izgledu nivoa. Ne postoji generička monotonost koja je prisutna u sporednim aktivnostima. Svaka misija će vam pružiti uvid u ono šta se dešava na području Menhetna i detaljnije objasniti dešavanja u igri. Glavne misije nisu jedini izvor priče i onoga što se dešava u igri. Da biste rekonstruisali celu priču najbolje što možete, vaše avanturisanje vas mora odveti i malo dalje od rešavanja glavnih misija. Menhetn je pun aktivnosti koje možete rešavati u toku istraživanja. Echo misije su pogled u prošlost i najbitniji alat kako biste bolje shvatili celokupnu priču u igri. One vam mogu objasniti šta se desilo na određenom mestu i šta je najšešće prouzorkovalo nesreću, ubistvo ili otmicu. Sporedne misije su one koje se najčešće ponavljaju, ali ukoliko želite da dostignete maksimalni nivo, morate naći i vremena za njih. Nekada su usko povezane za priču a nekada su tu čisto da bi upotpunile sadržaj i aktivnosti u igri. Pored tih misija, postoje i Encounters, misije koje se kategorišu po servisnim krilima. Pored sporednih misija, ovo su klasični filleri na koje nalećete u običnom istraživanju grada.

Ukoliko tražite pravi recept kako napredovati kroz The Division, balans je ključ. Glavne misije vas neće dovesti do maksimalnog levela i jednostavno morate završavati ostale aktivnosti. Ukoliko isforsirate vaš playthrough i uradite samo glavne misije, biće vam isuviše naporno da se vraćate na sporedne aktivnosti i često ćete misliti da je sve to gubljenje vremena. Njihovo istraživanje između glavnih misija ne samo da pomaže napretku vašeg agenta, nego i na najbolji mogući način vas upoznaje sa gradom, otkriva njegove tajne i divne detalje koji ispunjavaju ovaj fiktivni svet. Pored toga, moguće je nalaziti strane izveštaja agenata iz prvog talasa, njihove podatke i info o tome kako su i gde nestali i slike iz oborenih dronova iznad Menhetna. Mapa je više nego ispunjena i biće vam potrebno mnogo vremena kako biste završili sve aktivnosti na njoj.

Devil’s in the Details

The Division obrađuje priču i dešavanja koja još uvek nisu eskalirala van oblasti jednog od najvećih gradova na svetu. Detalji raspalog društva su nešto na šta je Ubisoft obratio najviše pažnju, ujedno i ono što čini ovu igru živom. Upravo zbog toga The Divison je naslov u kojem ne treba žuriti, preskakati određene aktivnosti kako biste pošto-poto prešli misije i što pre došli do end game aktivnosti. Ovo je igra koju morate konzumirati polako i koja vas veoma lako, ukoliko vi to dozvolite, može uvesti u umove i živote svih onih čiji se svet raspada pred njihovim očima. Upravo zbog toga, pažnja u sitnim detaljima osvežava kulturu i zajednicu na pragu njenog izumiranja. Slika para kojem je bilo već previše i odlučili su da se bace u ledenu reku je jedan od takvih detalja. Dok njihova tela plutaju nedaleko od ivice mosta, u blizini ćete naći njihove cipele, nekoliko ličnih i par odevnih predmeta koje su ostavili. Drugi detalj je par koji bezuspešno pokušava da ukrade benzin iz policijskog automobila koji se našao na sred ulice. Mnogo flajera sa “Missing Person” natpisom, sa brojevima telefona koji lepršaju na vetru i detaljnim opisom osobe koja je nestala. Pas lutalica koji posle velike nužde marljivo zadnjim nogama zatrpava svoj “otpad”.

Devojka koja je odlučila da pobegne iz grada nakon što su svi njeni pomrli, ali ju je na izlazku dočekala barikada. Umesto da se bori za svoj život, jednostavno je izvadila svoj klavir i zasvirala u podnožju mosta u društvu svojih razbacanih stvari. Neuspeli jauci zarobljenih stanara u zgradama u nadi da će dobiti pomoć, društvo, a nekada je dovoljan i alkohol kako bi olakšali bol u trenutku. Igra ima savršenu atmosferu razrušene skoro post apokaliptične metropole. Sablasna tišina, sitni detalji kao što su grafiti četiri jahača apokalipse na zidovima zgrada, razbacana i upakovana tela spremna za spaljivanje, metroi puni krvi i leševa prvih žrtava virusa su stvari koje mogu da vam zalede krv u žilama. Šetanje razrušenim Njujorkom jednostavno ima svoju lepotu. Detaljnost zgrada, realna promena dana i noći, snežne oluje koje se dešavaju povremeno, spaljeni i ugljenisani automobili kao i ljudi lešinari su slike koje oplemenjuju i bogate iskustvo u ovoj igri. Ukoliko ne budete jurili od početka do kraja igre, moći ćete da vidite divne pejzaže i detalje na kojima su dizajneri ove igre posvetili dodatnu pažnju kako bi oživeli The Division svet i što vernije prikazali grad nakon apokalipse i izumiranja većeg dela stanovništva.

Frakcije

Epidemija virusa je postala savršena prilika da neke grupe ljudi uspostave svoju vladavinu u određenim delovima grada. Postoji nekoliko frakcija u igri i svaka od njih je uspostavila kontrolu nad određenim delom grada. Na početku igre ćete se susretati sa buntovnicima koji jednostavno uživaju u anarhičnom društvu – Rioters. Kasnije su tu Cleaners, preživeli stanovnici Njujorka koji jednostavno veruju da je njihova svrha da istrebe virus i sve zaražene. Kako napredujete susrećete se sa grupom bivših osuđenika koji misle da svojim kriminalnim veštinama mogu držati ceo grad i nazivaju se Rikers. Najorganizovanija i najteža frakcija u gradu je Last Man Battalion. Jako organizovani bivši vojnici i specijalci sa odličnom vojnom opremom drže pod kontrolom nekoliko zona koje otključavate pred kraj igre. Zanimljivo je da svaka frakcija, pored činjenice da mrzi The Division agente, ne podnosi i druge grupe. Tako ćete često viđati borbe za kontrolu nad nekim oblastima između dve frakcije na ulicama Njujorka. Struktura Menhetna je podeljena na petnaest oblasti koje otključavate napretkom kroz igru plus šest koje su rezervisane za Dark Zone aktivnosti (o kojima ćemo kasnije). Pored toga što se svaka oblast razlikuje po grupi koja vlada njome, one sadrže određene sporedne misije i ostale aktivnosti kao i Safe House. Pored obnove zaliha municije, tu ćete moći da dobijete detaljni izveštaj oblasti u kojoj ste, lokaciju sporednih misija i drugih aktivnosti. Naravno ukoliko poginete na terenu, to je mesto gde ćete biti ponovo spawnovani.

Kraj Single Player iskustva i najava End Game aktivnosti

Što se tiče sadržaja, The Division ga u nekim trenucima ima i previše. Repetativni sporedni sadržaj koji isključivo služi kao filler između glavnih misija neće oduševiti neke igrače. Igra se ipak ne može porediti sa nekim megalomanskim RPG naslovima kao što je The Witcher 3 ili nekim punokrvnim MMO naslovom, ali sve što pruža daleko opravdava cenu. Moramo napomenuti još jednom da su dizajneri prvenstveno imali na umu kooperativni način igranja kada su radili na ovom naslovu, što ne znači da u Divsionu ne možete i samostalno uživati. Ukoliko se opustite i odlučite da zaronite u razrušen Menhetn, nećete se pokajati, jer igra ima mnogo toga da pruži. Sa druge strane, always online sistem odbija neke igrače koje isključivo interesuje single player sadržaj i jednostavno ne vide poentu u tome.

The Division se ne završava kada kompletirate sve misije i sporedne aktivnosti. Za većinu igrača, tek tada počinje. Dark Zone aktivnosti su nešto najbolje što smo videli u novijim igrama. Neizvesnost i paranoja koja vreba na svakom koraku i strah da li ćete doći do “sigurne sobe” dok vam u šaržeru škljocka samo nekoliko preostalih metaka. O tome kao i o Crafting sistemu, i ostalim detaljima i sugestijama o preživljavanju na terenu u našem sledećem textu.