Kao što zombi tematika nikada neće nestati iz industrije video igara, isto tako moramo da prihvatimo da će igre smeštene u post-apokaliptičnu budućnost redovno izlaziti u prodaju. Ali dok zombi igre retko kada mogu biti osnova za inovativni gameplay i svetove (izuzeci su naravno megahitovi kao na primer Left 4 Dead, The Last of Us i The Walking Dead Season 1), post-apokaliptične igre imaju mnogo veći potencijal da budu različite jedna od druge. Jedna od takvih unikatnih igara je Impact Winter koja je posle neuspešne Kickstarter kampanje uspela da nađe podršku kod izdavača igara Bandai Namco, koji je obezbedio sredstva za njenu proizvodnju. Sudeći po prvih par sati u ranoj verziji igre koja se i dalje priprema za svoju premijeru krajem maja, investicija će im se najverovatnije veoma isplatiti.

Impact Winter se najlakše može opisati kao loot-based survival igra, ali takav grub opis bi je samo stavio u slični rang kao i desetine drugih igara. Ono što je čini mnogo zanimljivijom je način na koji igrači imaju mogućnost da istražuju ovaj svet, kao i centralni gameplay sistemi koji na veoma efikasan način teraju igrača da brine, ne samo o svom opstanku, već i o opstanku svoje grupe preživelih saboraca. Igra je smeštena u zanimljv post-apokaliptični svet koji je nastao posle pada asteroida. Uništenje moderne ljudske civilizacije i milijarde mrtvih su na svu sreću brzo nestali iz vida, jer je počeo padati sneg bez prestanka. Sukobljeni sa zamrznutim prostranstvima i resursima koji su ostali zakopani na teško dostupnim lokacijama, preostalih ljudi su suočeni sa mnogim opasnostima dok čekaju bilo kakvu nadu za spas. U malu grupu preživelih ljudi, sakrivenih u crkvi, nada je došla u obliku nestabilne radio transmisije koju je uhvatio mali lebdeći robot. Svesni da moraju preživeti još 30 dana do dolaska pomoći, vođa grupe preživelih, Jakob, kreće u istraživanje spoljnog sveta iz kojeg mora doneti raznorazne resurse nazad do baze, čuvati svoje zdravlje, brinuti se o celom timu, kao i donoseći ispravne odluke tokom avantura koje će mu često zadati muke.

Samo izvođenje igre je u izometrijskom pogledu iz trećeg lica sa sporim tempom kretanja igrača u 3D prostoru. Dok developeri preporučuju da se za upravljanje Jakobom koristi gamepad (mi smo koristili Dualshock 4), ipak moramo priznati da se manipulisanje inventarom i predmetima koje možete pronaći na terenu (a njih zaista ima ogroman broj) lakše može uraditi pomoću tastature i miša. Gameplay cele igre je podeljen na dve odvojene sekcije – crkvu i ledeno prostranstvo van crkve. Dok ste unutar  crkve morate se brinuti o blagostanju, željama i zdravlju vašeg tima kojeg čine kuvarica Wendy, električni maher Cristophe, učitelj Blane i mehaničarka Maggie, a van crkve morate istraživati, sakupljati resurse, sretati NPC-ove (na početu igre će biti uglavnom miroljubivi i željni da im pomognete), i rešavati zadatke koji su primarni način kojim možete obezbediti da duže preživite. Naime, svaki član vašeg petočlanog tima ima svoje zdravlje, motivaciju, nivo ugrejanosti i sl, a sve te osobine morate da održavate, bilo da ste u crkvi, ili napolju. Česti povratak u crkvu je u početku obavezan, jer samo vi možete održavati vatru koja zagreva ostatak vašeg tima, a kako vreme bude prolazilo mnogi drugi događaji će zahtevati vaše prisustvo u crkvi.

Kretanje van crkve je u početku veoma zanimljivo i prepuno misterija. U prvih nekoliko sati igranja, Jakob sa sobom može da nosi samo malo opreme u inventaru i da koristi slabu bateriju robota (radar, svetlo, detekcija i kopanje zakopanih objekata), što će mu biti dovoljno da omogući, na primer, Wendy da osposobi kuhunju u crkvi, da pomogne Maggie da napravi bolju peć za grejanje ili Cristophe-u da omogući bolje funkcionisanje robota koji non-stop prati Jakoba. Svaki od vaših članova tima će moći da vam pomogne u proizvodnji raznorazne opreme ili unapređenja vaših mogućnosti, ali na vama će biti da im donesete sve tražene sastojke. Rešavanje misija koje vam daju članovi tima donosi, ne samo povećanje nivoa sposobnosti Jakoba, već i smanjenje sata koji otkucava do dolaska pomoći. Što se više trudite da istražujete svet, rešavate zadatke i čuvate zdravlje vašeg tima, to će pomoć brže doći.

Impact Winter nas je posle prvih par sati igranja prijatno iznenadio. Ovo definitivno nije igra koja je prepuna akcije (što će se možda promeniti kada tajmer počne da se približava nuli), ali sam proces održanja vaše grupe preživelih daje dosta izazova koji čine igru zanimljivom.

Puna verzija igre Impact Winter stiže u prodaju 23. maja na PC-u, a planiran je dolazak igre i na PS4 i Xbox One sisteme.