U svetu borilačkih igara, malo je onih naslova koji se istaknu i zadrže verne fanove duži niz godina. Naravno da imamo par njih koji su standardno tu, u svakoj generaciji konzola sa po nekoliko nastavaka, da kažemo standardno solidnih, ali imamo i neke koji se pojavljuju na svakih pet, šest godina i pokušavaju da održe kontinuitet kvaliteta koji su zacrtali sebi sa prvom pojavom na tržištu. Soul Calibur je jedna od najpoznatijih i najspecifičnijih borilačkih franšiza, koja je prisutna sve od arkadnih mašina daleke 1995. preko PlayStation 1 i Dreamcast konzola.

Ceo koncept je od početka bio zanimljiv i to je ono šta je razlikovalo Soulcalibur od ostatka borilačkih igara – borba sa oružjem, mačevima. Ne tako komplikovana gameplay mehanika i easy to jump in sistem su samo doprineli popularnosti. Nekako se od početka činilo da svako ko makar malo voli borilačke igre, može da uskoči u ovaj naslov i uživa. Na sreću svih gamera, Soul Calibur VI se vodi sličnom filozofijom.

Soul Calibur VI nam dolazi šest godina nakon prethodnog dela koji se pojavio na Xbox 360 i PS3 konzolama. Sa petim delom smo dobili, možda po prvi put, ne tako doslednu igru u ovom serijalu, koja se mučila po svim poljima. Upravo zbog toga se postavilo pitanje kako će se pokazati šesti deo Bandai Namco igre na novim konzolama i PC-u. Nakon provedenog vremena sa PS4 verzijom, možemo da kažemo da se Soulcalibur vraća na velika vrata, a kako nam se čini, planira i da ostane u vrhu fighting scene igara.

Za razliku od ostalih borilačkih arkadnih igara, a i za one koji nisu toliko upoznati sa serijalom je stvar koja ovu igru odvaja od ostalih u žanru. Borba mačevima i oružjem u 3D prostoru koje je oduvek izgledalo za makar korak ispred drugih koji su pokušali da urade nešto slično tome. Za razliku od drugih borilačkih igara u 3D okruženju, ovde je stvarno bitno pozicioniranje, maleni pokreti koji će vam pomoći da izbegnete ili možda zadate što jači udarac, konstantno motrenje na kretanje protivnika i prilagođavanje svog kretanja njemu. Ovo je možda, i dan danas, najdinamičnija borilačka igra na konzolama kada to uzmemo u obzir. 3D okruženje nije samo stavljeno za ukras u ovoj igri, već služi glavnom konceptu igre i pruža totalno drugu dimenziju i doživljaj u igranju. Mehanika koja krasi ovu igru ne daje samo dubinu, već daje osećaj da ste nešto kokretno uradili, bolje rečeno, taj neobjašnjihi rewarding feeling da ste postigli nešto korisno na kraju svake borbe. Možda ne samo borbe, već posle svakog dobro ukombinovanog comboa u igri.

Kao što smo već napomenuli, razlika između ove i drugih borilačkih igara je ta da odmah čim započnete da igrate, posle prve pobede, imate osećaj da već znate šta radite u igri. Kako vreme odmiče, igra vam dopušta da naučite nove komboe i iskorišćavate mogućnosti koje do tada niste primetili. Learning curve je lak, praktičan, bez mnogo kažnjavanja i osećaja nemoći dok se igrate. Dosta toga možete naučiti samo u Single Player modovima ili arkadnim borbama, kako bi se spremili za Online borbe.

Cela filozofija borbe u Soul Calibur igrama je poprilično jednostavna za shvatiti. Brzina, pozicioniranje, reakcija i prilagođavanje neprijatelju su samo neke od najbitnijhi stavki. Čak i ako niste toliko vešti sa komboima, a dobri ste u reakciji i praćenja signala drugog borca, možete pobediti, a to je ono šta ovu igru čini drugačijom od drugih. Isto tako, tempiranje vašeg kombo napada i egzekucija u pravom trenutku će vam dati ogroman damage boost, a to su trenuci u kojima možete završiti partiju bukvalno u par sekundi. Dobra stvar je ta, da čak i ako naiđete na protivnika koji je vešt sa kombo udarcima, možete to sprečiti pravovremenskim blokiranjem i kretanjem po mapi, izbegavanjem udaraca i perfektnim pozicioniranjem kako bi izveli kontra napad.

Morate shvatiti da svaki pokret u ovoj igri, svaki napad ima načina da se odbrani, ali isto tako, i svaka odbrana ili manevrisanje kako bi izbegli neki udarac, ima kontraofanzivu, tj potez koji će ipak doći do tela vašeg lika i sprečiti da izbegnete udarac, i onda naći taman toliko vremena da uradi kombo koji je želeo pre vašeg izbegavanja. Reakcija i odgovor na protivničke pokrete je apsolutno sve. Naravno tu su horizontalni i vertikalni udarci, kao i niski i visoki. Horizontalni možda daju najveći damage, ali su ubedljivo i najsporiji, a velika novina u serijalu je takozvani Refersal Edge, potez koji će prekinuti seriju napada protivnika i iz defanzivnog stava vas prebaciti u ultra ofanzivni. Dobra stvar je to što u tom trenutku, kada blokirate i krenete u napad, i protivnik može da pokuša da uradi Reversal, tako da se u tom trenutku, cela mehanika malo komplikuje i daje dubinu gameplayu. Dobra stvar je što se nećete susretati sa ovim na početku, ali ukoliko želite da igrate online i kompetitivno, videćete koliko je duboka gameplay mehanika u ovoj igri. Bolje rečeno, koliko je potrebno da duboko uđete i istražite sve mogućnosti, poteze i pokrete kako bi postali dobar igrač.

U igri postoje i dva Single Player moda, jedan je klasičan a drugi, Libra of Souls, je totalno novi pokušaj da vas uvede u priču Soul Calibur igara. U ovom modu je moguće da napravite svog lika, dodelite mu poteze i krenete u vašu avanturu svetom. Jako zanimljiva stvar je to što ovaj mod ima jake RPG elemente. Vremenom ćete moći da nalazite bolja oružja, unamljujete plaćenike da se bore za vas, dizati vašu statistiku i atribute kao i birati svoj put razvijanja priče, odgovorima i delima koje radite u ovom modu. Ovo je jako zanimljiv mod i pravo osveženje za sve fanove, a još bolja stvar za novajlije koji se tek upoznaju sa ovom franšizom.

Malo standardnija kampanja za borilačke igre je, Soul Chronicles, u kojoj ćete moći da prođete kroz priče 19 likova koji se nalaze u igri, u određenim vremenskim intervalima istorije Soul Calibura. Naravno, svi likovi se prepliču u određenim trenucima, ali ovo donosi sasvim lepo osveženje u pripovedanju i prepletanju svih karaktera u jednoj velikoj naraciji.

Zanimljivo je da je Geralt of Rivia, da kažemo ”guest star” u ovoj igri, i možemo da kažemo da se savršeno uklapa u ceo koncept. Najviše zbog načina borbe koji je krasio i The Witcher 3 igre, kombinaciju mačevanja sa magijama, način borbe koji možete koristiti i u ovoj igri. Kada smo kod likova i poteza, možemo slobodno da kažemo da za launch igre, svi dostupni likovi, koji broje samo 20 komada, na našu veliku žalost, su odlično izbalansirani. Ni u jednom trenutku ne možete reći da je neko prejak protivnik nekom drugom liku, apsolutno sve zavisi od vas i vašeg umeća. Ko god da vam se svidi, ili jednostavno ste ljubitelj nekog lika još od Souls Blade igre na arkadama, možete uskočiti u njegovu kožu i biti totalno konkuretni svim ostalim likovima.

Soul Calibur VI (PS4 Pro)
  • 8.5/10
    EmuGlx Score - 8.5/10
8.5/10

Soul Calibur VI je odličan povratak franšize. Fokusirajući se na arkadnu borbu u 3D okruženju sa oružjem, ovo ipak pravi razliku i raskorak u odnosu na druge igre u ovom žanru. Ta lakoća kojom možete uskočiti i uživati u igri daje totalno specijalan šmek i dopušta svima da se prepuste ovom naslovu, uživaju u igri i potroše mnogo sati kvalitetnog vremena u zabavi. A za veterane, igra je dovoljno duboka i fighting sistem je raznolik, kako bi pružili dosta materijala za proučavanje i masterovanje celokupnog sistema igre.