Iako možda nema toliku prihvaćenost među širom publikom kao Super Mario i The Legend of Zelda igre, Metroid je oduvek bio u samom vrhu serijala ekskluzivnih za Nintendo platforme. Započet je kao 2D serijal na NES-u, da bi na GameCubeu prešao i u tri dimenzije sa Metroid Prime igrama. Bez obzira na kvalitet serijala, ako ne računamo prošlogodišnji spin off Metroid Prime: Federation Force kojim niko nije bio oduševljen, dugo nismo dobili novi naslov. Nintendo je ove godine na E3 sajmu sve iznenadio najavivši čak dve prave Metroid igre, Metroid Prime 4 za Switch i Metroid: Samus Returns za 3DS. Za sada ne znamo ko radi na četvrtom Prime delu ali to nije Retro Studios, zaslužan za prve tri igre, dok je Samus Returns pravljen u saradnji sa MercurySteamom, koji je poznat po Castlevania: Lords of Shadow igrama.

Metroid: Samus Returns je novi 2D Metroid koji je zapravo reinterpretacija Metroid II: Return of Samus igre za Game Boy. Može se reći i remake, ali s obzirom na platformu sa koje originalna igra potiče, Samus Returns je praktično neprepoznatljiv. MercurySteam je pre nekoliko godina Nintendu predložio ideju o radu na remakeu poslednje 2D Metroid igre koja je izašla za Game Boy Advance, Metroid Fusion, ali oni su u planu ipak imali novu verziju starijeg Game Boy naslova i rezultat je Samus Returns.

weapons-charge-beamweapons-bomb

Za neupućene, 2D Metroid naslovi su side scrolling akciono-avanturističke igre u kojima je igrač u ulozi lovca na ucenjene glave, Samus Aran. U srži ovih igara je istraživanje planete na kojoj se nalazite. Na početku nije dostupno mnogo sposobnosti pa je napredak kroz razne predele vrlo ograničen. Time se podstiče vraćanje na stare lokacije sa novim moćima, kako biste pronašli tajne i skrivene predmete. Ono što je uobičajeno u ranijim igrama jeste da igrač može da ostane zbunjen kako da napreduje, jer ne vidi očigledan put dalje. Samus Returns je vrlo pristupačan po tom pitanju jer ako su vam potrebni, nudi hintove u vidu markera na mapi.

Za razliku od Fusiona u kome je priča bila važan aspekt igre, njoj je u Samus Returns posvećena pažnja kao u jednom Super Mario naslovu. Na početku vas ukratko upućuju u dešavanja do sada kao i na novu misiju, istrebljivanje Metroida na planeti SR388, i to je sve, ostatak igre je isključivo posvećen gameplayu. Koje su razlike u odnosu na Game Boy naslov? Čovek koji je radio na Zero Mission, Fusion i Other M igrama, Takehiko Hosokawa, nadgledao je redizajniranje cele mape. Dodate su nove mogućnosti iz kasnijih igara, kao što su hvatanje za ivice i odbijanje od zidova tokom skoka, ali i potpuno nove Aeion sposobnosti, koje glavnoj junakinji privremeno daju nove moći.

Postoji četiri Aeion sposobnosti, koje se kao i obične postepeno otključavaju kako napredujete kroz igru, što je oduvek bio zaštitni znak Metroida. Prva Aeion sposobnost koju dobijate omogućava skeniranje dela mape oko sobe u kojoj se nalazite, zajedno sa oznakama u kojim sobama se nalaze tajni predmeti. Ovako nešto može da zasmeta starim fanovima, koji su voleli Metroid baš iz razloga što su morali sve sami da istraže, ali to je veoma dobrodošla promena, a kome smeta može da ignoriše skeniranje. Naredne dve Aeion sposobnosti služe za pojačavanje odbrane i napada a četvrta usporava vreme i potrebna je za prolaženje kroz određene prostorije. Pošto sve troše isti ograničeni resurs, koji se obnavlja pobeđivanjem neprijatelja, treba pažljivo birati koja Aeion sposobnost najviše odgovara u datom trenutku.

weapons-ice-beamweapons-wave-beam

Još jedna novina u ovom Metroidu je uvođenje Melee Counter poteza, defanzivnog napada koji omogućava Samus da se odbrani od neprijatelja. Praktično je neophodno koristiti Melee Counter u početku, jer neprijatelji srljaju na Samus i tipičnim trčanjem i pucanjem na koje ste navikli u drugim Metroid igrama nećete daleko dogurati. Kasnije Samus postaje jača, pa nećete morati da čekate da vas prvo napadnu i odradite Counter kako biste savladali neprijatelja. Ali, na početku je važno uskladiti tajming ovog udarca sa protivnikom koji se zaleteo, što nije lako.

Pucanje nikad nije bilo preciznije, jer je sada prisutan free aim sistem koji nudi nišanjenje u 360 stepeni. To podrazumeva da treba držati L dugme kada želite da precizno pucate iz mesta. U drugim 2D Metroidima pucanje je ograničeno na specifične uglove i držanjem L se puca po dijagonali, pa je tako zbog preciznosti osećaj kontrole Samusa sada bolji. Sa druge strane, Samus Returns koristi svako dugme koje je na raspolaganju na 3DSu, i to u kombinaciji. Često će biti potrebno precizno nišaniti, držeći L, ali i ispaljivati rakete, držeći R. Zbog sistema nišanjenja i činjenice da se na d-padu menjaju Aeion sposobnosti, kretanje u ovoj 2D igri je vezano za circle pad, što obično nije preferirani način upravljanja u jednom ovakvom naslovu. Tokom dužeg igranja zbog takvih kontrola može postati vrlo neudobno, pa će vam pauze biti neophodne.

N4ttCPJ

Samus Returns je u poređenju sa prethodnim igrama vrlo dugačak naslov. Za savladavanje svih 40 Metroida, što je krajnji cilj, potrebno je preko 10 sati i još sat-dva za one koji se odluče da se vrate i pokupe sve skrivene predmete. Igra svojom napetom atmosferom drži pažnju iako nakon prvih nekoliko okršaja, borba sa blagim varijacijama istih Metroida prestaje da bude uzbudljiva. Ograničenja u budžetu osećaju se i iz samo nekoliko vrsta neprijatelja tokom cele igre, koji se razlikuju po boji i jačini.

Osim što je najobimniji, Samus Returns je verovatno i najteži Metroid. Sada postoje checkpointovi pred boss borbe ali biće vam i te kako potrebni, jer umeju da budu vrlo izazovni. Poslednja tri se potpuno razlikuju jedan od drugog, sjajno su dizajnirani ali i prilično teški, pa ih gotovo sigurno nećete savladati iz prvih nekoliko pokušaja.

Metroid is here! #Metroid #metroidcollection #3DS #Nintendo #EmuGlx #retrogaming

A post shared by @emuglx on

Grafički, Samus Returns izgleda kao 2.5D Prime igra. Nisu prisutni sprajtovi kao obično, pa ograničenja 3DS hardvera dolaze do izražaja sa 3D modelima, ali to i dalje izgleda dovoljno dobro. Veći problem je nekonzistentnost u radu ove igre na starijem hardveru. Iako na svim modelima radi u 30fps-a, frame rate zna relativno često da primetno opadne u drugoj polovini igre na običnom 3DS XLu, što je prava šteta, jer smeta. New 3DS i New 2DS ne bi trebali da imaju ovakvih problema. Muzika je uglavnom ambijentalna i tu samo da napravi atmosferu, bez pamtljivih melodija. Ono što će vam skrenuti pažnju su pesme pozajmljene iz prethodnih igara.

Za razliku od dobro zastupljenih žanrova kao što su pucačine, klonova Metroid igara nema u izobilju. Ove godine je izašla i fan igra AM2R, koja je zanimljivo takođe remake Metroida II, ali sada smo dobili i zvanično ostvarenje. I pored manjih nedostataka, Samus Returns je odlična igra vredna serijala koji nosi u imenu. Bez obzira na težinu, ovo je najpristupačniji Metroid koji kombinuje elemente starih igara sa modernim unapređenjima, prava igra za upoznavanje sa serijalom ali neće razočarati ni stare fanove. MercurySteam kapiraju šta čini 2D Metroid tako dobrim i moguće je da će se njihova saradnja sa Nintendom nastaviti i u budućnosti, možda sa nastavkom na poslednju igru hronološki, Metroid Fusion.