Arkane studios nas je u zadnje vreme počastio sa dosta dobrih naslova. Posle odličnog Dishonoreda 2 i jos boljeg Prey-a, stiže nam njihovo najnovije ostvarenje u vidu DLC-a za poznatu atentatorsku stealth igru pod imenom Death of the Outsider. Ovaj studio je stekao veoma dobru reputaciju za kratko vreme. Sa svežim idejama koje su svojstvene evropskoj scenarističkoj školi, izborio se za status inovatora koji pomeraju granice žanra. Prvi Dishonored je postigao veliki uspeh i stekao je kultni status. Drugi deo se baš i nije toliko proslavio na PC platformi zbog problematičnog endžina i sistema zaštite koji je stvarao dodatne probleme. Sada je došlo vreme za popravni ispit posle stečenog iskustva tokom developmenta Prey-a.

Dishonored: Death of the Outsider je standalone avantura koja ima veoma zanimljivu radnju. Morate ubiti boga.Tokom Dishonored-ove 5-godišnje istorije, ovo božanstvo poznato pod imenom The Outsider je bilo u centru svega. Smrt, osveta, pohlepa i sve one slatke stvari koje ljudski um može da zamisli su bile samo otelotvorenje njegovih planova. Outsider je sveprisutna sila koja se igra sa ljudima kao šahovskim figurama iz udobnosti svoje mračne dimezije.Ova mračna dimenzija je verujemo poznata svima koji su igrali Dishonored. Mračno i misteriozno mesto između svetova poznato svima kao “The Void”. Iz dubine Void-a, Outsider daje i oduzima moći kako mu se prohte tako da je u ovom slučaju preneo svoj dar glavnoj protagonistkinji ove ekspanzije, Bili Lurk.

dishonoreddeathoftheoutsider2

Korvo Altano i Emili Kaldvin kao glavni protagonisti serijala su imali svoje karakteristične moći koje su oslikavale njihov mentalni sklop. Bili Kaldvin ima slične moći ali sa nekim minornim razlikama koje unose svežinu u gejmplej. Za početak naveđćemo Foresight. U pitanju je moć koja služi da zaustavi vreme i omogućava Bili da markira neprijatelje i da ih prati i tako planira svoje akcije. Displace omogućava momentalnu teleportaciju na označeno mesto. Normalno može se koristiti za bežanje ili za stizanje do teških mesta. Semblance vam daje mogućnost da uzmete lice nekog od protivnika bio to stražar ili neko od nedužnih prolaznika i da se tako krećete neprimećeni.

Najzanimljivija moć koju Bili poseduje je sposobnost slušanja pacova. Kao dete sa ulice, glavna protagonistkinja je naučila da sluša ove male prepredene glodare. Čopori ovih napasti joj pružaju vredne informacije o svetu oko nje i o trenutnoj misiji. Pošto su prisutni svuda, igrači će uvek biti zapljusnuti informacijama vezanim za lore i za ljude sakrivene po mračnim ulicama. Ovaj DLC donosi i veliku promenu u gejmpleju a to je spontano punjenje moći bez potrebe da se uzimaju napitci kao što je to bio slučaj u originalnoj igri. Ovo je dobrodošla promena mehanike jer ne postoji potreba za konstatnim jurenjem resursa i skretanjem pažnje igrača sa onoga što je bitno.

Death-2

Priča se svodi na 5 odvojenih misija koje variraju od atentata do pljačke banke uslovno rečeno. Prva misija se fokusira na spasavanje Dauda, poznatog ubice koji je zarobljen i podvrgnut žestokoj torturi zbog svojih moći. Da biste uspešno kompletirali misiju potrebno je naći savršen način i izbor je na vama. Lepota Dishonored-a je u tome da svaku misiju možete završiti na više načina i tako upiti odličnu atmosferu kojom odiše ovaj naslov. Kada spasete Dauda onda počinje glavni deo avanture i tada se Bili uzdiže od nivoa sitnog uličnog kriminalca do vrhunskog atentatora čije ime predstavlja strah i trepet kod gradskih starešina. Bili tokom svoje priče dobija nazad ruku koju nije imala tokom kampanje u Dishonored 2.

Preostale 4 misije su veoma dobre ali kvalitet im nije ujednačen. To je faktor koji baš narušava konačnu ocenu i baca blagu mrlju na celu igru ali nećemo zalaziti u detalje. Taman kada pomislite da priča dobija na momentumu, nekako se stvari usporavaju dok se ne dođe do iznenadnog i burnog kraja koji ostavlja blago gorak ukus u ustima. Voleli bismo samo da je svaka misija dovoljno bila dinamična i na taj način bi priča imala odličan kraj.

Dishonored Death of the Outsider Blink

Pljačka banke je odličan primer dizajna nivoa koji je svojstven developerima iz Arkane-a. Uski hodnici ispunjeni stražarima i steampunk robotima odišu dobrom atmosferom i teraju igrača da se trgne na svako šuškanje. Na sve to, atmosferu dodatno uznemirujućom čini dobro osvetljenje i u svakom mračnom ćošku se može kriti potencijalni neprijatelj. Dizajn otvorenih nivoa je i ovde prisutan tako da ćete imati momente mira pre svake misije da se okrepite i opremite. Za one koji su skloni kriminalu postoji mogućnost provaljivanja u prodavnicu i uzimanja svega što stoji na policama. Pored glavne misije imate i dosta sporednih koje u većini slučajeva igrača nagrađuju zlatom. Ništa posebno ali zabavni momenti i dijalozi u kojima možete učestvovati ih itekako čine vrednim igranja.

Zbog svoje kompaktne strukture, ovaj DLC nema neke od elemenata koji su bili prisutni u originalnoj igri. Bili ne napreduje sa svojim moćima i Haos sistem je ukinut. Odsustvo levelovanja moći je sasvim uobičajena odluka za ovako kratku priču. Vremenom se nažalost stiče osećaj da je u igri sve fiksirano i ne odaje utisak slobode kakav smo mogli da osetimo u Dishonored 2. Nedostatak Haos sistema se čini isto čudnim ali poznajući karakter lika koga vodimo, čini se da bi bio nepotreban. Jedino bi bio koristan po pitanju promene izgleda nivoa ako igrači požele da urade nešto baš gnusno.

947682814

Kada se saberu svi utisci, Dishonored: Death of the Outsider predstavlja odličnu oproštajnu priču za jedan ovako dobar serijal. Sa smrću Outsidera, teško ćemo se rastati od jedne od boljih stealth igara koje su krasile naše ekrane. Da li će to biti zauvek? Ostaje nam da vidimo…