Sada već kultni Final Fantasy VII za prvi PlayStation je davne 1997. promenio način na koji smo gledali na RPG igre, posebno one na konzolama. RPG žanr nezavisno od sistema i kontinenta sa koga potiče nikada ranije nije toliko pripadao mainstreamu, milionskim tiražima i nije imao toliko poklonika dok Square-ov megahit nije promenio sve iz korena. Bila je to prava igra u pravo vreme, o čijem uspehu i popularnosti ne vredi trošiti reči. Bez obzira što godinama nije bilo nikakvih nastavaka, remake-ova, spin off-ova ili bilo čega sličnog, popularnost FFVII, njegove priče a i likova, nikada nije prestala da raste. Tek je 2004. godine Square Enix započeo “Compilation of Final Fantasy VII” seriju igara za različite sisteme i animiranih filmova smeštenih u svet i kontinuitet originalnog naslova. Crisis Core: Final Fantasy VII za PSP je poslednja igra u toj kompilaciji, mada hronološki smeštena je ispred originalne priče. Crisis Core prati priču Zack Fair-a, sporednog lika iz FFVII, koji je naizgled imao jako malu ulogu u široj slici svih dešavanja u hitu iz 1997. Ovoga puta Zack je glavni i jedini lik koga ćete voditi kroz ovaj akcioni RPG smešten u prošlost FFVII sveta. Priča počinje dok je Zack bio soldier druge klase, radeći misije za Shinra kompaniju zajedno sa svojim mentorom Angeal-om. Kasnije saznajete o Genesisu, takođe soldieru prve klase koji je dezertirao sa velikim brojem drugih soldiera, a Zack i Angeal kreću u potragu za njim i tu počinje priča koja traje sve do samog početka FFVII. Crisis Core će vas provesti kroz mnoge poznate lokacije FFVII sveta ali i neke nove, upoznati sa novim likovima ali i podsetiti na neke stare i omiljene. Kako se priča vrti oko Zack-a i njegovog odnosa sa ostalim likovima, razvoj njegove ličnosti je jedna od centralnih tema priče, ali i kako neki postupci i dogadjaji utiču na buducnost onih koji dolaze posle nas.
Potezni battle system iz originala je zamenjen sa aktivinijim više akciono orijetntisanjim izvodjenjem. Za vreme borbe imaćete potpunu kontrolu nad Zack-ovim kretanjem, dok ćete sa L i R birati napade odnosno materije, tu su naravno blok i izbegavanje koji funkcionišu kao u nekoj akcionoj igri tipa Devil May Cry. U početku može delovati veoma jednostavno zbog lakoće privh protivnika stiče se utisak da je dovoljno samo nasumično pritiskati dugme za napad, ali igra ipak kasnije postaje složenija.
Da zakomplikuje (ili pojednostavni?) stvari tu je i DMW sistem, koji predstavlja jack-pot slotove koji se vrte tokom borbe i nasumično zaustavljaju. Od kombinacija likova i brojeva u DMW-u zavisiće Zackovi specijalni statusi za vreme borbe, limit break napadi, summoni pa čak i levelovanje. DMW unosi pravi random element u akcioni RPG, mada i veliki faktor sreće jer nećete imati apsolutno nikakvu kontrolu nad tim kada ćete odraditi neki limit break ili kada će se pojaviti neki summon. Leveling up je naizgled random ali ako je verovati poznavaocima igre, exp poeni ipak postoje samo ih u igri nije moguće videti.
Materije su tu ponovo i njihova upotreba je veoma slična onoj iz FFVII, ubacivanjem materija u oružije dodavaćete Zacku magije, specijalne napade ili popravljati statistike. Materije se upotrebom leveluju, mada i za taj leveling je takodje zadužen suludi DMW sistem. Nešto kasnije materije je moguće i fuseovati odnosno spajati dve u jednu, što otvara mnoge nove mogućnosti.
Osim glavne priče na save pointima je moguće startovati i misije koje vam mogu olakšati igru i doneti bolju opremu. Generalno Crisis Core na normalnom nivou težine i nije preterano teška igra, posebno ako provedete malo vremena igrajući misije. Vidi se da su priča i prezentacija namerno postavljeni par stepenika iznad samog gameplay-a na listi prioriteta. Ukoliko ipak pored dobre priče želite i hardcore izazov možete probati igru na hard nivou težine, završavanje tih stotinak misija, kao i skrivene boss-ove koji su tradicionalno mnogo teži od onih regularnih.
Grafički Crisis Core je nešto najbolje što je moguće videti na PSP-u, pored God of War nastavaka definitivno predstavlja najlepšu igru na PSP-u. Stilizacija likova je odradjena na osnovu Final Fantasy VII Advent Children filma, modeli su prilicno dobri čak i u scenama gde se vide izbliza. Facijalne animacije, mnogo dijaloga, lokacija, monstera i neverovatnih FMV animacija, čine da se zapitate kako je PSP u stanju da izgura ovakvu igru koja bi bez problema prošla i kao PS2 naslov.
Spremite dobre slušalice jer sa audio strane Crisis Core gotovo da nema mane. Zvučni efekti u menijima su preuzeti iz Final Fantasy VII i prave veoma nostalgičan efekat. Glasovi likova su veoma dobro odradjeni i u engleskoj verziji, mada japanski dub posebnim čini gostovanje japanske super zvezde Gackt-a, na kome je i izgled Genesis-a zasnovan. Muzika je ono što Crisis Core čini još kompletnijim, OST pored remixa par tema iz originalne igre, čini kolekcija potupno novih tema komponovanih od strane Takeharu Ishimoto-a (Vagrant Story, Final Fantasy X). Nove teme su veoma melodične gitarske stvari koje sa savršeno uklapaju u sva dešavanja u igri i koje ćete poželeti da slušate i izvan igre.
Iako je prequel u pitanju Crisis Core nećete moći da cenite dovoljno ukoliko niste prethodno odigrali Final Fantasy VII (znači ukoliko ste bili u zatvoru prethodnih 20 godina ili ste zadrti PC gamer fundamentalista). Ukoliko ste igrali i voleli originalnu igru onda je Crisis Core nešto što ne bi smeli da propustite ukoliko imate PSP, a ukoliko nemate teško da će ikada postojati veći razlog da ga nabavite. Ono što jedino može zasmetati starijim fanovima FFVII je nešto svetlija atmosfera, maksimalni fan-servis (udovoljavanje fanovima Sephirotha i Aerith… pa i Gactka?!) forsiranje novih likova koji do sada nisu bili spominjani u FFVII svetu a igraju neverovatno velike uloge… Ruku na srce Crisis Core-a ipak ne ostavlja ni jednu jedinu rupu u kontinuitetu priče, sve je uklopljeno, objašnjeno i povezano do savršenstva. Priča je veoma duboka, dinamična, lako će vas uvući u igru i držati do fenomenalnog kraja, iskombinujte to sa vrlo zaraznim izvodjenjem i dobićete igru koja će vas zalepiti za PSP kao ništa do sada.
Crisis Core: Final Fantasy VII (Sony PSP)
-
8.5/10
Finalni utisci
Iako je prequel u pitanju Crisis Core nećete moći da cenite dovoljno ukoliko niste prethodno odigrali Final Fantasy VII (znači ukoliko ste bili u zatvoru prethodnih 20 godina ili ste zadrti PC gamer fundamentalista). Ukoliko ste igrali i voleli originalnu igru onda je Crisis Core nešto što ne bi smeli da propustite ukoliko imate PSP, a ukoliko nemate teško da će ikada postojati veći razlog da ga nabavite. Ono što jedino može zasmetati starijim fanovima FFVII je nešto svetlija atmosfera, maksimalni fan-servis (udovoljavanje fanovima Sephirotha i Aerith… pa i Gactka?!) forsiranje novih likova koji do sada nisu bili spominjani u FFVII svetu a igraju neverovatno velike uloge…
No Comment