Posle fenomenalnog izdanja za 1996. godinu, bilo je teško za očekivati da će i sledeća verzija proslavljenog King of Fightersa biti tako veliki korak napred. Naravno to se i desilo ali SNK ipak nije dozvolio sebi luksuz da pravi plagijat sopstvene igre, mada definitivno nije ni prikazao mnogo toga novog.
Najznačajnija izmena koju uvodi KOF ’97 jesu dva moda za izvodjenje super udaraca. Standardni koji se primenjivao u prethodne 3 igre nazvan je Extra, a karakteriše ga to da se desperation moves (super udarci koji nanose najvishe štete) moraju iskoristiti u predvidjenom periodu čim se skala popuni jer se automatski aktivira, a super desperation move se može izvesti ako su ispunjeni uslovi za desperation udarac a pritom se nalazite i pri kraju sa energijom. Drugi mod, koji je potpuno nov, nazvan je Advanced i pomalo podseća na sistem primenjen u Street Fighter Alpha serijalu. Za njega je karakteristično da takodje postoji skala kao kod Extra moda, ali kada se ona napuni, borcu se dodaje jedan poen za izvodjenje super udarca, a skala pochinje da se ponovo puni od početka. Sa prvim borcem moćićete da sakupite 3, sa drugim 4 a trecim ukupno 5 poena koje možete iskoristiti kada želite (prenose se u sledece runde, i na saborce posle poraza). Za detaljnije razlike izmedju 2 moda pogledajte standardni ”how to play” pošto aktivirate igru.
Grafiči, igra gotovo uopšte nije izmenjena, tako da su kvalitet grafike, odnosno crtež i animacija potpuno isti. Naravno, meniji i grafike su redizajnirani, a uvodi u meč su uradjeni kao TV prenosi sa pregledom lokacije, odnosno broja gledalaca. Pozadine su po običaju odlično odradjene, a posebno treba istaći scenu u Monte Karlu koja se odigrava na čuvenoj Formula 1 stazi, u krivini Portier pre ulaska u Loews tunel, jedini u čitavom takmichenju. Zvuchna podloga je prilično čudna u ovom izdanju, zato što neke scene uopšte nemaju nikakvu muziku, a to je jedinstven slučaj kada govorimo o celom serijalu. Kako se kasnije ispostavilo, igrači nisu podržali ovu ideju pa je SNK definitivno odustao od nje i nije je više nikada ni primenio.
Treba reći nešto i o tradicionalnom problemu koji muči gotovo sve poznate 2D/3D tabačine, a to je svakako izbalansiranost težine. Posle odredjenog isprobavanja raznih nivoa (od prvog do četvrtog, tachnije) stiče se utisak da je druga težina najzahvalnija za igranje. Nekoliko početnih mečeva ne bi trebalo da predstavljaju problem za iskusnije igrače, a pravi izazovi nastaju ulaskom u polufinale (za koji je pripremljena posebna animacija). Posle pobeda nad klasičnim timovima uslediće još par duela sa izuzetno opasnim, ali ne i nesavladivim protivnicima (opet govorimo o drugom nivou težine). I šta josh reći osim da je KOF ’97 zaista odlična igra, vredna pažnje svakog ljubitelja Neo Geo-a i Vs borilačkih igara uopšte. Definitivno nije najbolja u serijalu (ako tražite samo jednu igru, KOF 98 i 99 nude znatno više) niti donosi poseban pomak, ali je ipak ne bi trebalo propustiti.
Grafika: 4.5 Praktično se ništa nije izmenilo u odnosu na prošlu verziju
Zvuk: 3.5 Definitivno drugačiji nego u ostalim igrama, pre svega zbog nedostatka muzičke podloge
Kontrole: 5.0 Izvodjenje specijalnih udaraca nešto je lakše nego u prošloj verziji a novi mod za izvodjenje desperation udaraca je sjajna novina
Zabavnost: 5.0 Kao i obično, KOF je sjajna igra. Specifično izvodjenje i veliki broj omiljenih boraca trebalo bi da privuku igrače svih profila.
No Comment