Triangle Strategy je 3D pikselizovana strategijska RPG igra, koja dosta podseća na starije igre istog žanra kao što su: Fire Emblem, Shining Force i, najviše, Final Fantasy Tactics. Ova igra je duhovni nastavak na Octopath Traveler, igru koja se meni jako svidela. Triangle Strategy mi se, takođe, jako sviđa, ali baš kao i Octopath Traveler, ima svoje mane. I odmah da vam najavim da ću mnogo porediti Triangle Strategy sa Octopath Traveler, tako da: Spremite se.
Pixel-perfect grafika i predivna muzika
Pre nego što počnem da pričam o samom gameplay-u hajde da pričamo o onome što ste zasigurno prvo primetili: o grafici. Triangle Strategy je jedna od najlepših pikselizovanih igara ikada napravljena. Stil grafike je isti kao i u Octopath Traveler-u, gde su likovi i neprijatelji urađeni od ogromnih piksela, dok su osvetljenje, specijalni efekti pa čak i neki detalji odrađeni po modernim HD standardima. Rezultat je jedna božanstvena kombinacija nostalgije i modernih grafičkih aspekata.
Međutim, za razliku od Octopath Traveler-a, koja je bila skroz u 2Du, Triangle Strategy je neki hibrid 3D i 2D grafike. Svi pikselizovani likovi su u 2D-u ali je svet i okruženje odrađeno u 3D. Dosta podseća na igre kao što su Grandia. Možete čak i da u potpunosti okrećete kameru, zumirate napred ili unazad i da se divite svetu iz svakog ugla. I baš tu primetite da Triangle Strategy žrtvuje lepotu koju je Octopath Traveler imao samo da bi postigao taj 3D.
Takođe, ako ste audiofil u duši, Triangle Strategy će vas oduševiti. Baš kao, Octopath Traveler mnogo truda je uloženo i u ovu igru da ima dobru muziku za vreme borbi, napetih situacija ili dok se odmarate u svom kampu. Iako je igra pikselizovana, svi likovi u igri imaju svoje glasove i većina glumaca daju vrlo dobre glasove likovima.
Not-Game of Thrones
Priča u Triangle Strategy se odvija u svetu Norzelia gde vladaju tri velika kraljevstva: Glenbrook, Hyzante i Aesfrost. Hyzant je religiozno kraljevstvo koje svoje bogatstvo dobija zahavljujući izvozu soli ostalim kraljevstvima, i debelo im naplaćuje. Aesfrost je kraljevstvo koje trguje rudama, naročito gvožđem, i zahvaljujući rudnicima imaju vrlo razvijenu industriju i nauku. Glenbrook je najstarije kraljevstvo, sa najplodnijom zemljom i neutralnom pozicijom. Takođe je naše kraljevstvo gde igra počinje. Pre oko 30 godina, izbio je rat između tri kraljevstva, poznat kao Saltiron War (Rat Soli i Gvožđa). Nakon rata, kraljevstva su potpisala mirovni ugovor ali je jasno od samog početka da su svi već davno spremni za novi pokolj.
Mi igramo kao Serenoa Wolffron, sin jedne od velikih kuća Glenbrooka, zaduženu za bezbednost kralja i kraljevske porodice. Naša prva misija je zapravo da dočekamo našu buduću nevestu iz Aesfrosta i s njom stupimo u ugovoreni brak kako bih ostvarili prijateljske odnose između dva kraljevstva. Verovatno već primećujete kako opis zvuči kao Game of Thrones, i DA, u pravu ste. Cela igra je puna ratovanja, privremenih pomirenja, ugovorenih brakova, izdaje, pogubljenja i, kao šlag na tortu, non-stop će te čuti izraz Bend the Knee!
Puno priče i malo istraživanja
Igra se odvija na jednoj velikoj mapi Norzeli-je gde će te zumirati na određena mesta kako bi priča išla svojim tokom. Uglavnom će to biti pustolovine glavnog lika dok putuje po svetu i obavlja svoje dužnosti. Ponekad će te imati i sporedne priče koje nisu obavezne ali ih je lepo čuti kako biste bolje pojasnili radnju. Neka od ovih dešavanja vam čak može otključati nove likove za svoju malu vojsku. Svako dešavanje vodi do neizbežne borbe nakon čega se obično završava poglavlje priče.
Pre svake borbe, imaćete i jednu kratku fazu gde će te moći da se slobodno krećete po gradu ili naselju i sakupljate informacije ili skrivene predmete. Ove sekcije su mi se jako svidele, ali su toliko kratke da skoro i da ne moraju da budu u igri. Meni je najviše žao što na ovaj način nismo mogli da istražujemo ceo svet (kao u Octopath Traveler-u) i da radimo side questove. Naročito jer imamo 3D pikselizovan svet koji jednostavno moli da ga istražujemo iz svakog ugla.
Borbe su me držale do kraja igre
Ajmo, konačno da pričamo o borbama. Borbe su fenomenalne! Iako Triangle Strategy ne donosi ništa naročito novo kada je reč o strategijskim RPG borbama, borbe su tako lepo urađene da mi jednostavno nikada nisu dojadile.
U svakoj borbi kontrolisaćete svoju malu vojsku od oko desetak likova. Svaki lik ima svoju ulogu i svoje unikatne sposobnosti. I pošto će te imati dosta više od deset likova, divota je planirati koje borce želite da koristite u narednoj borbi. Možda će vam trebati više Healera ili možda još koji Tank? Možda je bojno polje puno rupa i prepreki polje pa će vam trebati likovi koji mogu da lete ili pucaju u daljinu. Sve u svemu, imaćete dosta slobode kada je reč o sastavljanju ekipe.
Svaki lik će u svom potezu moći da se pomera i koristi jednu akciju (napad). Ovo najčešće znači da će jedan od vaših likova došetati do neprijatelja i dobro ga mlatnuti oružjem. Već sam napomenuo kako su borbe dosta tradicionalne ali ipak ima par originalnih mehanika. Ako udarite neprijatelja sa leđa, uradićete dodatnu štetu. Nažalost, isto važi i za vaše likove tako da: dupe uza zid! Međutim, ako napadnete jednog neprijatelja dok je jedan od vaših drugih likova sa suprotne strane od napada, možete uraditi kombo napad. Ovo mi je bila jedna od omiljenih mehanika tokom svake borbe i uvek sam gledao da nekako opkolim svakoga koga sam mogao. Ali opet, isto važi i za vas, tako da opet, dupe uza zid i čuvajte obe strane!
Ako ipak sve pođe naopako, imate i Quietus poene. Ovo mi je pomalo delovalo kao varanje, tako da ih nisam mnogo koristio. Uglavnom, par puta tokom borbe, u bilo kom potezu, možete koristiti razna pomagala da vam daju prednost. Recimo, možete da skroz izlečite jednog lika ili da ga pomerite na drugi kraj mape kako bi ga spasili. Ako skupite dovoljno kudos poena, možete čak i više puta da koristite ovu mehaniku.
Kako vaši likovi napadaju i ubijaju, dobijaće XP (iskustvene poene) i Kudos poene. Iskustvo je vrlo jednostavno (na svakih 100 XP-a se dobije level) ali Kudos poeni su zanimljivi. Ove poene dobijate kada odradite one duple napade gde opkolite neprijatelja, napade iza leđa ili ako udarite neprijatelja magijom na koje su slabi. Kudos poene možete da koristite u specijalnoj prodavnici gde možete da ih menjate za razne predmete pomoću kojih možete da unapredite svoju malu vojsku. Sve se ovo radi u jednom kampu gde, takođe, možete da kupujete stvari, igrate probne bitke ili pravite nova oružja. U skoro bilo kom momentu možete da posetite ovaj kamp i da se re-organizujete za sledeću borbu.
Izbori, jer ste vi to tražili!
Kada sam čuo da će Triangle Strategy imati prave izbore koji stvarno utiču na tok priče prevrnuo sam očima. Dovoljno sam igrao igara koje isto ovo kažu i na kraju se skoro ništa ne promeni (gledam tebe Mass Effect). Iako ni Triangle Strategy nema tako značajne izbore da skroz promene tok priče, daje vam dovoljno slobode da malo izmeni događaje koje slede. Iako će priča i dalje imati svoj prirodan tok, vi možete da promeni poglavlje ili dva tako što ćete birati jedan od dva izbora.
Triangle Strategy ovo radi na vrlo interesantan način. Kada se pred glavnim likovima pojavi teška odluka, oni donesu jednu svetu vagu gde svako od njih dobije pravo da glasa tako što ubaci novčić na jednu od dve strane vage. Ono što vi možete da uradite kao glavni lik je da ubedite ostale da glasaju kako vama odgovara. Svakog lika možete potencijalno da ubedite dokle god kažete ono što njima prija. Obično dobijete dve opcije kada ubeđujete nekoga dok se treća opcija otključa informacijama koje pokupite dok istražujete varoši i gradove. Možda zvuči komplikovano ali uopšte nije teško ubediti većinu likova da glasaju kako vi želite.
Nakon ovih glasanja, dobićete jedan od dva moguća poglavlja. Kada sam završio igru, učitao sam stari save slot samo da proverim koliko se zapravo razlikuju drugi izbori. Zapravo, ima razlike. Drugi izbor me je, ne samo odveo na drugi kraj sveta, nego sam dobio i novu borbu i novog lika. Znači, isplati se odigrati igru ponovo i iskusiti sve krajeve i sve alternativene puteve. Da, i dalje ne možete SKROZ da promenite priču ali je i dalje zadivljujuće šta je napravljeno. Takođe, svi izbori koje donesete tokom cele igre će uticati na konačni kraj, kojih ima nekoliko.
Dosadan Glavni lik i spor početak igre
Jedna od mojih najvećih zamerki je glavni lik, Serenoa Wolffront. Ovo je tako generičan i nezanimljiv glavni lik da sam nekoliko puta čak hteo da odustanem od cele igre zbog njega. Pre bih rekao da sam igrao kao neka veštačka inteligencija koja pokušava da se ponaša kao ljudsko biće.
Svaki lik iz priče ima svoju motivaciju i svoje morale, ali ne Serenoa. Za ovo krivim monotonog glumca koji mu pozajmljuje glas kao i mehaniku izbora. Iako želi da zaštiti svoje kraljevstvo i svoju veliku kuću, Serenoa je gotovo neutralan za sve ostale odluke. Ako bi ga pitali šta želi za doručak, verovatno bih vam odgovorio da to ne zavisi od njega! Svaki njegov komentar je čist i dobronameran da sam se čak trudio da napravim najgore moguće izbore, ne bih li kako izazvao neku emociju od njega. Međutim, to se nije desilo.
Srećom je dosta dobar napadač u borbama, pa sam ga tolerisao.
Ono što se bojim da će oterati mnoge potencijalne igrače od Triangle Strategy je tok igre (pacing). Igra počne užasno sporo. Prvih tri sata, igra me je pretovarila sa informacijama o svetu, likovima i dešavanjima. Nisam imao ni sekund vremena da sve to svarim, a još gore, dobio sam svega dve male borbe. Srećom, ovaj deo brzo prođe i igra nastavi finim balansom priče, istraživanja i borbi. Nakon što prođete ovaj gadan uvod, čeka vas lepa priča puna zapleta i naravno neke od najboljih taktičkih bitki koje sam igrao u skorije vreme.
Triangle Strategy objavljen je originalno 4. marta 2022. za Nintendo Swtich, a od 13. oktobra 2022. stigao je i na PC!
Triangle Strategy (PC)
-
8/10
Finalni utisci:
Iako ima spor početak i generičnog glavnog lika, Triangle Strategy me je prijatno iznenadila. Priča, izbori, grafika i naročito taktičke borbe su stvarno ostavile lep utisak na mene. Jedva čekam da jednoga dana, na miru, sednem i ponovo odigram ovu igru i iskusim sve ostale krajeve.
Pros:
– Odlične taktičke borbe
– Značajni izbori tokom priče
– Unikatna grafika i prelepa muzika
Cons:
– Vrlo spor početak igre
– Dosadan glavni lik
– Premalo side questova i sporednih aktivnosti
No Comment