Krajem 2019. legendarni japanski reziser video igara Hideo Kojima je u prodaju pustio svoj prvi naslov koji je on i njegov tim iz Kojima Prodictions-a napravio posle egzodusa iz Konamija, gde su decenijama radili na nagrađivanoj Metal Gear Solid franšizi. Njihov prvi nezavisni projekat je bio Death Stranding – inovativna i polarizujuća igra koja je igračima umesto standardne gaming formule ponudila nešto novo, unikatno i na prvi pogled teško za shvatanje. Ali posle desetak provedenih sati unutar igre smo došli do zaključka da je Kojima opet uspeo da napravi hit koji neće biti dugo zaboravljen.
Death Stranding je open world igra koja igračima dalje mogućnost da peške istraže post-apokaliptični kontinent severne Amerike koja je zajedno sa ostatkom sveta postala uništena posle dolaska Death Strandinga – paranormalog događaja u kojoj se zid između sveta živih i mrtvih istanjio do te tačke da su mrtvi krenuli da ulaze u naš svet, otimaju sveže umrla tela ljudi i izazivaju ogromne eksplozije u trenutku otmice. Sa svetom koji se našao na ivici propasti i svega par izolovanih podzemnih gradova, i totalno uništenom transportnom infrastrukturom, igra se fokusira na avanturu jednog od najboljih kurira Sam Portera koji ima hrabrosti da peške i uz pomoć par korisnih naprava kao i transportnih vozila isporuči kritično bitne pakete između izolovanih enklava koje ne veruju jedne drugima i u konstantnom su strahu od kontaminacije.
Da, taman pre početka naše svetske pandemije kada se cela planeta izolovala i čuvala od direktnog kontakta ljudi, Hideo Kojima nam je predstavio AAA naslov koji u fokus stavlja život kurira koji mora proći kroz sito i rešeto da bi sačuvao svoje pakete i dostaviti ih na vreme bez oštećenja, koristeći iznenađujući širok spektar gameplay opcija koji čine ovaj naslov ne samo veoma naprednim simulatorom šetanja po nemilosrdnom okruženju (gde igrač mora da pazi na svoju ravnotežu, rutu po kojoj će se kretati, traženje prečica, spontani pronalazak novih taktika u raznoraznim sukobima sl.) punom naoružanih protivnika, natprirodnih čudovišta, i unikatnog socijalnog elementa igre koji igračima nudi mogućnost da pronalaze građevine, rute i ispomoć koji su ostavili drugi kuriri tokom svog igranja. Ali tradicija pravljenja akcionih igara nije potpuno nestala, tako da se do kraja dugačke kampanje Death Stranding nudi i širok spektar akcionih situacija u kojoj igrači mogu da biraju između stealth i glasnog napada koji dosta podseća na akciju vođenu u naslovu Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.
Godinu i po dana posle svoje premijere, Death Stranding je sada dobio svoje prošireno izdanje u formi Death Stranding Director’s Cut paketa koji je pripremljen za sada ekskluzivno samo za PlayStation 5. Ova verzija igre ne donosi sa sobom značajna proširenja koja smo mogli da vidimo u sličnim starijom naslovima koji su ovih dana dobili svoja reizdanja na novim konzolama. Umesto toga, ova verzija igre se može posmatrati kao svojevrsni „Complete“ paket, što je i pristup koji i sam režiser igre Hideo Kojima podržava. On sam je potvrdio da se oznaka „Directors Cut“ tradicionalno koristi kod filmova i projekata koji u svojoj osnovnoj verziji nisu zadovoljili režisera, što ovde nije slučaj.
Death Stranding Director’s Cut je poboljšana verzija PS4 originala koji donosi dve vrste novina – hardversku optimizaciju za nextgen PS5 konzolu, širok spektar in-game dodataka koji mogu olakšati igranje, učiniti gameplay zabavnijim sa raznim vizuelnim opcijama za bojenje Sam Porterove opreme i odela, kao i ponuditi novi set opcionih aktivnosti na koje igrači mogu potrošiti vreme dok vijaju da ugrabe platinu. Singleplayer story misije su nažalost najmanje bitni deo ovog paketa, sa samo par misija koje se mogu pronaći u prvoj zoni igre (istočna obala kontinenta). Ove misije daju igraču opciju za šunjanje i akciju, sa malim tribute-om ka MGS franšizi, i dodatnim informacijama o istoriji jednog od bitnih sporednih likova iz glavne kampanje igre.
Mnogo vise zabave se može naći u dodatnoj opremi koja može učiniti igranje lakšim. Tu se najviše izdvaja katapult koji može da lansira pakete na veliku udaljenost (što je najviše korisno da se na primer lansira paket sa vrha planine u dolinu, prebaci široka reka, i sl.), jetpack koji je jako koristan pri skakanju sa visokih litica, kao i Buddy Bot robot koji može da preuzme dosta tereta sa leđa igrača (ili čak da ponese celog Sam Portera i da mu šansu da se odmori). Ovi dodaci ne čine igru drastično drukčijom, ali mogu pomoći igračima u specifičnim situacijama.
Mnogo više pažnje je posvećeno sporednim aktivnostima na koje igrač može potrošiti više vremena. U pitanju su VR misije gde se mogu isprobati sva ofanzivna i defanzivna oružja igre u treninzima šunjanja, akcije protiv ljudskih protivnika i BT čudovišta. Pored ove velike liste trening misija se nalazi i posebna Ranked lista gde se svi igrači igre mogu vijati što veći score. Isti format je prisutan u novoj trkačkoj mini igri koja je dodata na jugu centralne mape, koja nudi trkanje na par varijacija staza u svim dostupnim vozilima u igri). Da bi ste pristupili ovoj aktivnosti, prvo ćete morati da napravite stazu (na svu sreću, jedan Mule kamp je u blizini u pun je potrebnih resurasa), a tokom vožnje je najbitnije da savladate upravljanje vozilima koje non stop rade u boost modu.
Što se tehničkih poboljšanja tiče, igra sa sobom donosi potpunu optimizaciju za PlayStation 5 hardver. Igra radi u veoma tečnih 60 frejmova u sekundi, a učitavanja pozicija i novih chaptera tokom igranja kampanje sada umesto jednog minuta traju svega par sekundi! DualSense podrška je naravno prisutna i dodatno pojačava imerziju tokom kretanja kroz uništene predele.
Death Stranding Director’s Cut ne donosi sa sobom drastično proširenje in-game contenta, već je uglavnom fokusirano na poboljšan rendering i malo dodatnog contenta koji je slobodno mogao biti dodat preko zasebnih DLC paketa. Vlasnici PS5 konzola koji nisu igrali original svakako imaju razlog da ugrabe ovaj nesvakidašnje jedinstven naslov, ali igrači koji su već iskusili Death Stranding na PS4 konzoli ne moraju previše da se uzbuđuju oko ovih novina. Na svu sreću, upgrade proces sa PS4 na PS5 konzolu je jeftin ($10) i brz.
Death Stranding Director's Cut (PS5)
-
8.5/10
Finalni utisci:
Death Stranding Director’s Cut je poboljšana verzija originala koja neće oboriti sa nogu stare fanove sa novim contentom, ali je svakako odličan paket za sve vlasnike PS5 konzola.
No Comment