ombie kultura je poprilično specifična među gejmere i ljubitelje filmova, serija i tako to. Nekako nam se čini da je to bio možda jedan od najpopularnijih, najkraćih hajpoba neke sub-kulture u modernom dobu. Kada je Zombie kultura bila na svom vrhuncu, mnogi razvojni timovi su se odlučili da počnu da kreiraju svoju ”savršenu” igru koja bi predstavljala na neki način njihovu viziju svega toga. Problem u tome je što je većina igara izašla u trenutku kada je svima bilo dosta zombija i drugih zezancija. Tada su ti naslovi ostavljeni na milost i nemilost okorele publike. Zombiji su vremenom postali meme igračke industrije, a nakon Left 4 Dead igre, retko ko je uspeo da napravi stvarno kvalitetan naslov koji obrađuje tu tematiku.

Vreme je prolazilo, igre su kasnile, te apsolutno ništa kvalitetno nismo dobijali. Taj period su obuhvatili i silni filmovi, serije koje su ili propale ili nekako bivale ostavljene, zaboravljene. The Walking Dead na primer, serija koja jei mala savršen početak i još 2-3 sezone nakon toga, a onda se urušila u ideji svog kreatora koji apsolutno nije znao šta želi da napravi sa franšizom.Nije samo serija ispaštala, već sve napravljene igre koje su revolvirale oko ovog ostvarenja.

World War Z sa druge strane je bio kratak i fun movie flick koji je izašao sada već davne 2013 i prikazao je neke solidne i sočne Zombie ideje još tada. Bio je nekako, osveženje u toj sferi zabavne industrije. Ipak, tek nakon šest godina, mi dobijamo igru koja obrađuje ideju iz filma, ili knjige? Iako je knjiga već postojala mnogo pre filma, film nema skoro ništa zajedničko sa knjigom sem imena. Eh taj marketing. Tako da igra, koja nam je izašla ne tako davno, je već nekako povezana sa filmom, ne knjigom, dok gameplay elemente nosi iz najpopularnije zombie pucačine Left 4 Dead.

Kako godine prolaze, ma koliko mi želeli, ipak ne dobijamo nastavke nekih od najzabavnijih, najboljh i najpoplarnijih franšiza: Half Life… Left 4 Dead… Portal… Da, Valve je zadužen za sva tri naslova i oni verovatno hiberniraju negde u njihovim kancelarijama, a mi gejmeri možemo samo sanjati o tome kako bi izgledale ili kako bi se igrale. Dok Valve češe glavu i razmišlja kako da protraći gejmerima još jednu deceniju u iščekivanju ovih naslova, Saber Interactive u saradnji sa Focus Home Interactive je odlučio da plasira World War Z igru, naslov koji ni oni sami nisu svrstali u AAA klasi, ni po cenovnom rangu a ni po kvalitetu, kako su makar oni mislili.

Posle malo većeg uvoda, bacamo se na suštinu same igre

World War Z je jednostavno, third person coop based zombie shooter. U igri postoje četiri epizode koje se dešavaju u četiri svetske metropole, New York, Istambul, Moscow i Tokyo. Svaki grad ima tri ”misije” ili bolje rečeno nivoa koje morate preći, sem Tokija. Treća i poslednja ”epizoda” se očekuje u narednim nedeljama, koja bi završila i Tokijsku priču. Slično kao i u Left 4 Dead, ni jedna epizoda nije zaključana uslovom da morate preći prethodne kako bi izabrali šta želite da igrate. Generalno, u opisu ćete naići na mnogo sličnosti sa L4D igrom, ali surova realnost je da igra dosta podseća na taj naslov. Ono šta je zanimljivo je da svaki grad ima svoje glavne likove. U New Yorku pratite priču četiri stranaca koji se bore da izađu iz grada, dok u Tokiju, Istanbulu ili Moskvi ćete igrati sa drugim, jednako odličnim i zanimljivim likovima.

Suština gameplaya se svodi na saradnju između likova, komunikaciju i rešavanja zombija na najefikasnijem mogućem načinu. Igru možete da igrate sa botovima naravno, čak su i dosta korisni, spotovanjem jačih zombija na mapi, lečenjem ili reviveovanjem vas ili vaših saboraca na mapi i tako dalje. Ipak, najbolje iskustvo je definitivno sa još tri igrača, nebnitno da li su vaši prijatelji ili ne, jer WWZ igra podržava odličan Matchmaking. Čak i svi igrači sa kojima smo igrali, da kažemo randomima, su se odlično pokazali, imaju smisla za taktiku i ”preživljavanje” u surovim uslovima svih gradova.  Sva tri grada nisu rehash prethodnog, već se totalno razlikuju, po arhitekturi, mestu gde se borite sa zombijima, glavnoj misiji kao i izgledu pa i godišnjem dobu. Toliko dugo traju da kada ”pređete” u novi grad, to deluje kao pravo osveženje.

Pored četiri lika koje možete izabrati na početku, na vama je da izaberete koju ćete klasu izabrati. Na raspolaganju vam je mnoštvo klasa, koje se u osnovi ne razlikuju previše sem specijala i ”pasivnih” skilova koji pomažu u kontrolisanju gužve, oživljavanju saboraca ili njihovom lečenju. Iskreno gledano, na početku se ne razlikuju previše, ali svaka klasa ima oko 30 skillova koje možete izabrati u toku levelovanja. Taj segment ih razlikuje i daje težinu svakoj klasi sa kojom se odlučite da igrate. Pitanje je hoćete li ostati toliko dugo uz ovu igru da stvorite lika koji će se primetno razlikovati od vaših saboraca sa drugom klasom.

U igri postoji i loot sistem, nešto slično kao u (pa naravno) L4D igrama. U toku nivoa možete nailaziti na razna oružja koja možete uzimati, tako da vas oružja koja birate na početku, ograničavaju samo do trenutka kada nađete druga na mapi. Što je iskreno, poprilično brzo. Isto tako, na nivou možete nalaziti i healt packove, adrenalin shotove, specijalna, jača oružja koja tope zombije u svakom mogućem scenariju i tako dalje. Sistem oživljavanja je široko poznat svima, kao i lečenje drugog saboraca koje izgleda identično kao u L4D igri.

Sama mehanika napucavanja je jednostavno, odlična! Nema veze koje oružje koristite, jednostavno ćete imati onaj kez na licu dok šišate horde zombija dok prolazite kroz svaki nivo. Jednostavnost i efektivnost gameplay mehanike je upravo ono šta čini ovu igru zaista odličnom, zanimljivom i zaraznom. Kada jednom kretene, teško ćete prekinuti sa igrom, čak i kada pređete sve nivoe. Ovde dolazimo do još jedne stavke koja čini ponovno prelaženje svakog nivoa zaista zanimljivim.

U igri postoje dinamičko spawnovanje hordi, što znači, svaki sledeći put kada igrate, horde će se ponašati i biti na drugom mestu. Moramo da se ogradimo, horde zombija i čak obični i specijalni zombiji. Nikada ne znate šta se krije ”iza tih vrata” da li je možda soba puna zombija ili sjajni loot. Na vama je da istražujete, budete hrabri i odlučni u prelasku svakog nivoa, iznova i iznova. Iskreno gledano, nemoguće je levelovati jednu klasu u toku jednog prelaska, upravo zbog toga ponovni prelasci ovu igru čini zanimljivim.

Koliko god se sve zasnivalo na haosu, toliko je u trenucima bitno biti tih i stealthy. Zombiji neće moći da reaguju ukoliko ih eliminišete sa oružjem koje na sebi ima prigušivač. Ukoliko vas ne čuju, neće moći da prizovu hordu zombija. Nebitno gde se nalazite, oni će pokušati da dođu do vas. Ovaj trenutak je poznat iz World War Z filma kada zombiji prave kulu kako bi se popeli jedne na druge i došli do svog cilja. Zbog sjajnog enginea sa kojim je Saber Interactive radio, ovo je isto moguće u igri. Praktično na ekranu će se prikazivati više od stotinu zombija koji će sve uraditi kako bi došli do vašeg ukusnog mozga. Sama scena hordi je jednostavno, fantastična, još impozantnija je ona kada se penju jedne na druge kako bi došli do vas ukoliko ste na nekoj uzvišici.

Pored Single Player (coop) iskustva, tu je i PvP mod sa jednom začkoljicom. U svakom modu su prisutni i zombiji, tako da u trenucima kada se napucavate sa protivnicima iz drugog tima, moguće je da horda zombija poremeti vaše planove i jednostavno ”prođe” kroz vas, uzimajući vam resurse, kontrolne tačke i tako dalje. Sjajna i osvežavajuća stvar za jedan multiplayer mod ovakve igre.

World War Z (Xbox One X)
  • 8/10
    EmuGLX Score: - 8/10
8/10

Finalni utisci

World War Z možda nije triple A igra po nekim kriterijuma, nema klasičnu kampanju, ali zato ima sjajan i zabavan gameplay koji nadoknađuje apsolutno za svaki mogući propust koji postoji u igri. Jednostavni recept kasapljenja zombija se ponovo pokazala uspešnim. Nisu se foksuirali na nešto šta je neprovereno niti eksperimentisali sa nekim gameplay elementima, Saber Interactive je igrao na sigurno i pružio nam jednu sjajnu igru sa odličnom cenom!