Sebe smatram kao osobu koja ima razvijen prilično visok stepen dedukcije. No i pored toga, s vremena na vreme se dešavaju određene stvari i pojave koje jednostavno ne mogu da razgonetnem. Dynasty Warrior serijal i njegov evidentan uspeh ostao je i biće večita enigma koja me poput neke teške macole odalami po tintari makar jedanput godišnje (i to ako imam sreće). Kad god izađe nova Dynasty Warrior igra, entuzijazam kod nekih ljudi na Internetu ne jenjava, a to moj um ne može da procesuje na normalan način. Večito se zapitam, kako ikome ovakav tip igara može da bude toliko zabavan da će iz godine u godinu iznova hajpovati narednu igru? U čemu je štos? Nemojte me shvatiti pogrešno, ovom serijalu sam u nekoliko navrata dao više nego poštenu šansu da me zalepi za ekran. Istinski sam želeo da i ja vidim u čemu je sva ta fama. Uz sve napore da mi se ovaj serijal svidi, to se nikada nije desilo. Makljaža horde protivnika isprva zaista deluje primamljivo, pa čak i zabavno. Problem nastaje kada spoznate da je to jedina stvar koju ćete da radite tokom čitave igre. Ono što mene baca u rebus jeste zašto meni svaka DW igra dosadi nakon 30 minuta, a nekome ne 44 prokletih igara kasnije. Stvar sve više poprima dimenziju onih šala na čiji pomen se društvo stalno cereka, ali ne zbog šale, nego zbog toga što je ja ne kapiram.

Dodatno ulje na vatru doliva Samurai Warriors 4: Empires, drugo po redu reizdanje originalnog Samurai Warriors 4 koji je izašao još 2014-te. Tecmo Koei, molim vas objasnite mi? Čemu sve ovo? Stoga sam ponovo rešio da pokušam da skontam o čemu se ovde zapravo radi.

Battle_5

Za one koji nisu upoznati sa Samurai Warriors ili bilo kojom drugom DW spin-off igrom, treba istaći da je u pitanju tip igrara po principu “sam protiv svih”. Ukoliko se pitate da li postoji još nešto zbog čega je ovaj serijal toliko popularan, odgovor je prilično kratak – ne. Čitava poenta igre se zasniva na peglanju hiljade i hiljade AI protivnika koji će vas napadati iz svakog mogućeg ugla. Naravno, povremeno ćete naići i na malo tvrđe protivnike, ali sa aspekta izvođenja, apsolutno ništa se neće promeniti. Ovde možda leži moj najveći problem sa ovim serijalom. Ma koliko isprva ideja delovala sjajno, samo izvođenje je toliko trulo i dosadno da igre nije moguće igrati duže od 30-45 minuta a da vam pritom mozak ne iscuri kroz uši.

Samurai Warriors 4: Empires je delimično svestan ovog problema, zbog čega je “akcioni element” igre ovde ipak stavljen u drugi plan. Umesto konstantnog skakanja iz borbe u borbu, Empires vas stavlja u ulogu lokalnog Daimjoa koji za cilj ima da ostvari ambiciju svog klana. Drugim rečima, Empires je Riziko “Sengoku” edition. Lako je primetiti da je u pitanju značajna skretnica od standardne recepture. Ovo odsupanje od standardnog formata je verovatno i razlog zbog kojeg se eksperimentiše na već postojećoj igri.

Empires sistem (da ne kažem kampanja) je izuzetno zanimljiv i poseduje određenu dubinu koja će se svideti svim stratezima. Svaki od klanova poseduje određene prednosti, kao i raznoliku paletu istorijskih ličnosti. Istinski samuraji će se okrenuti Tokugava klanu, i sa užitkom gaziti preko leševa protivnika koji im se budu našli na putu, sve zarad plemenitog cilja ujedinjenja veličanstvenog Japana. Pošto ipak igrate Riziko verziju igre, nemojte očekivati 100% istorijski tačan splet događaja. Ako možete da progutate činjenicu da svi igrivi likovi izgledaju kao da su ispali iz Final Fantasy-ja, igra poseduje određene istorijski precizne događaje, kao i prilično detaljnu datoteku sa biografijama likova koji se pojavljuju u igri.

Koji god klan da odaberete, moraćete da vodite računa kako o spoljnoj, tako i unutrašnjoj politici. Osim savetnika, moraćete da postavite i ministra vojske, trgovine i unutrašnjih poslova. Svaka od ovih stavki je jednako bitna, tako da ćete morati pažljivo da balansirate između jačine svojih snaga, količine novca i hrane koji će vam biti potrebni za invaziju tuđe teritorije. Isto tako, biće vam veoma važno da unutrašnji odnosi između vaših oficira, kao i njihova lojalnost prema vama budu na visokom nivou. Zbog ovih faktora bićete primorani da se više bavite politikom umesto ratovanjem, što je više nego dobrodošla promena. Igra se vraća na staro kada budete rešili da napadnete protivničku teritoriju, ili pak budete primorani da se branite od protivničke invazije. Igra će vas gurnuti u dobro poznati, monotoni, borbeni sistem. Tokom bitki ćete se boriti za prevlast nad određenim ključnim zonama. Osvajanjem svake zone ćete učvrstiti vašu poziciju i napredak ka krajnjoj poziciji na kojoj se protivnički Daimjo nalazi. Sam sistem je ostao nepromenjen, međutim vaše odluke van borbe će imati i te kakav uticaj na snagu i raspoloženje oficira i vojnika koji će vas pratiti. Po osvajanju protivničkog utvrđenja, osim bogatstva koje osvojena teritorija nosi, dobićete ponudu da regrutujete, pustite ili odstranite neke od preživelih protivničkih oficira. U početku će vam svaki novi oficir dobro doći, međutim treba imati u vidu da će dovođenje određenih oficira kvariti međuljudske odnose unutar vašeg klana.

Lv4_Castle2

Audiovizuelno igra deluje matoro i istrošeno. Doduše ovo ne govori puno, pošto su sve igre ovog tipa poznate po ružnjikavoj grafici. Poznato je da se grafika žrtvuje kako bi se iscrtalo što je više moguće protivnika na ekranu. Međutim, čak i po tom aspektu Empires ne deluje toliko impresivno. Da, probijaćete se kroz veliki broj protivnika, ali će mape na trenutke delovati sablasno puste. Odaje se utisak da je Tecmo napravio klasičan port sa PS3 i da se nije trudio da bolje iskoristi hardverske sposobnosti koje PS4 poseduje.

Iako sam prijatno iznenađen pravcem kojim se Samurai Warriors 4: Empire uputio, i dalje nisam uspeo da odgonetnem hajp koji neki ljudi imaju prema ovim igrama. Nisam siguran da li je promena akcenta igre dovoljan razlog kako bi neko platio punu cenu koju Tecmo u ovom trenutku traži od igrača. Pa čak i da ste ljubitelj do koske, opet je diskutabilno  da li treba nabaviti ovo drugo po redu reizdanje Samurai Warriors 4. Po mom skromnom mišljenju preskočite ovu igru, ionako će verovatno neki novi, lepši i bolji DW spin-off izaći uskoro.