Postoje dve stvari koje su bile beskorisne u 2020 godini a to su:

1. Planer za 2020
2. Olimpijske igre u Tokiju

Ja sam dobio čast da radim recenziju broja 2.

Kao i pred svake olimpijske igre, developeri dobiju inspiraciju da skoče na hype bandwagon cele priče oko olimpijade i da nas obraduju sa novom iteracijom igara koje su kao FIFA ili slično, gde se osim grafike apsolutno ništa ne menja. Pravila su ista, ko prvi dodje do cilja, pobedio je i sledeće četiri godine ima pravo da smara rodbinu, prijatelje i čitav svet da je on najbolji plivač, trkač, veslač, bacač diska (itd) na svetu.

Developeri su dobili inspiraciju da navedu sve zemlje koje imaju predstavnike u olimpijskim igrama pa su se možda zaigrali tokom igranja zanimljive geografije i totalno slučajno izostavili Srbiju, Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu, Albaniju tj sve zemlje koje nisu članice Evropske Unije.

Nakon što izaberete zemlju, pravite svog karaktera koji najviše vuče na Wii Sports avatara, i tu mučenu personu puštate u nemilosrdne izazove olimpijskih disciplina. Naravno u priču je uletela politička korektnost pa možete imati morbidno gojaznog karaktera sa nedefinisanim polom koji će savladati sve moguće vrhunske sportiste i pokazati im da fizička sprema ne znači ništa, isto kao ni onaj povećani holesterol koji je na granici infarkta… ili jednostavno da obučete svog karaktera u Sonic-ov skin i da vičete gotta go fast!

Nema preterano šta da se kaže o ovoj igri što do sada nije vidjeno. Trčanje iziskuje od vas ili da imate živce i reflekse da pritiskate X dugme što brže kao da želite da dokažete invalidsko penzionom fondu da imate parkinsonovu bolest. Naravno pored 100m sprinta, imaćete zadovoljstvo da uživate u tenisu, fudbalu, boksu i sličnim, što je zapravo poprilično poboljšanje u odnosu na prethodne igre sa ovom tematikom. Da se ne bi igra zasnovala na totalnoj destrukciji nesrećnog dugmeta X, u većini disciplina unet je taktički element balansiranja stamine i tempa kojim će vaš reprezentativac se boriti i potencijalno osvojiti prvo mesto.

Jedna od pohvala OI2020 je što je ovo jedna od retkih igara današnjice koja uopšte nema mikrotransakcije. Poeni koje dobijate u takmičenjima vam omogućuju da kupujete estetske dodatke za vaše reprezentativce. Zanimljivo je što predstavljanjem zemlje koju ste izabrali, i osvajanjem medalja, vi doprinosite virtuelnim poenima koje ta zemlja dobija u statistikama igre. Čak su ubačeni i neki od svetskih šampiona disciplina sa kojima se možete takmičiti u trening modu.

Možda neki DLC dodaju, zemlje trećeg sveta?

Tenis je možda i najveći dragulj ove igre pošto je toliko kvalitetno odradjen, da mu ni jedna druga igra ne može prići (mada i nije da ima neke alternative). Boks nije baš odradjen najbolje, BMX deo je čudan, ali ostale discipline variraju od dobrih do zapravo dobrih.

Grafički prezentacija je itekako solidna, svetle i energične boje i publika koja nije od kartona kao u starijim igrama. Uticaj japanske popularne kulture se vidi u trenucima kada vaš avatar postane lopta plamena od strasti energije i ljubavi prema tom sportu, ili zabavni trenuci bacanja čekića ili anime stil zabadanja odbojkaške lopte u pod. Tokom učitavanja disciplina dobićete zanimljive podatke o olimpijskim igrama, dok su svi stadioni identično i verno grafički prikazani.

AI protivnika je zabrinjavajuće demorališuć i predstavlja nešto kao prosečan školski čas gde na početku učite da su 1+1=2 da bi na kraju trebali da otkrijete kojom brzinom je voz prošao stanicu ako je andromeda zakačila polovinu prečnika asteroida koji je pogledala ovca pored koje je voz prošao. Prva od tri runde je neopisivo laka, druga runda vam već stavlja malo znoja na lice i u šake kojima držite kontroler, dok treća runda će vam verovatno izazvati traume ili grčeve mišića.

Zaključak je da ova igra stvarno nema da ponudi ništa revolucionarno niti preterano zabavno, osim osobe koja igra istu pa može da se smeje samom sebi dok nosi Sonicov kostim.

Igra potencijalno može biti izvor zabave za offline takmičenje kada se skupi društvo, ali i tada ćete se dohvatiti neke druge igre. Cena same igre je takva da su developeri shvatili da ne smeju da stave punu cenu jer bi onda ljudi bili toliko razočarani da bi verovatno refundirali karte za prave olimpijske igre.

Takodje, igru bi trebalo nazvati X button quality control tester i staviti u zvanicni program kontrole kvaliteta kontrolera.

Olympic Games Tokyo 2020 - The Official Video Game (PS4)
  • 5/10