”Kroz vatru i dim, i izmaglicu gustu orci se kreću kroz dolinu pustu, kule u dimu, srušene i prazne, krici se čuju, vapaj duša! Junaci su mrtvi, poklani i u krvi, samo Talion još stoji, mačem svojim vitla i nikog se ne boji, samu smrt prevario je, i orke iznenadio je…

Midle Earth: Shadow of Mordor se odigrava u već svima poznatom svetu iz Tolkinovih epskih priča o Srednjoj zemlji, Gondoru, Mordoru, rudnicima Morije itd. Sa bitnom razlikom u odnosu na prethodne naslove i priče iz filmova i igara, nema družine prstena i malih druželjubivih Hobita i Gandalfa Sivog već se igra bazira na priču koja se dešava između tih naslova, tačnije tačno između Hobbita i Lord of the Rings sage i dešava se isključivo u regiji zvanoj Mordor, i ubacuje novog protagonistu, rendžera po imenu Talion koji glavom i bradom podseća na Aragorna i Boromira iz originalne priče. Duga crna kosa, sa muževnim licem i pogledom ubice, naoružan do zuba stavom heroja koji je spreman da uradi sve da bi odbranio svoju otadžbinu i porodicu.

ShadowOfMordor 2014-11-19 00-50-33-85Talion je rendžer koji sa svojom porodicom živi u utvrđenju koje služi kao zaštita za odbranu od Sauronovih orkova i ujedno je granica koja deli Mordor od pošasti orkovske podrase Uruk-haija koji su ponovo krenuli u osvajački pohod i za sobom posejali očaj i tminu. Igra počinje sa tutorialom borbe gde sa svojim sinom vežbate blok i napad, ali zatim shvatate da je to u stvari samo sećanje na nemili događaj koji se tu zbio i naterao vas na lični pohod protiv horde orkova.

Primorani da prisustvujete činu egzekucije svog sina i vaše drage ženice a nakon toga i sami bivate priklani kao mlado pile, a sve to zarad rituala u dar nekom Elfovskom demonu. Priča i atmosfera ovog naslova su malo mračniji nego što smo navikli u filmovima jer su scene ubistva i način na koji se izvode brutalniji nego na filmu i prethodnim igrama. Nekim čudom se vraćate među žive i shvatate da ste vraćeni od strane duha vilenjaka po imenu Celebrimbor koji je rešen da pomogne u istrebljivanju hordi Urukhaija i njihovih vođa. Uzevši u obzir da ni Talion ni duh koji obitava u vama ne znaju zbog čega su spojeni i vezani ovom kletvom oni moraju da se probijaju udruženim snagama kroz horde Sauronovih Urukhaija i tako dođu do glavnog cilja, krvave osvete i pronalaženju ubica brutalno ubijene porodice Taliona. Dobijate izvesne moći koje delite sa njim kroz svet duhova koji se naizmenično mogu aktivirati i u kombinaciji sa vašim ljudskim dati vrlo zanimljive rezultate. U toku igre posećivaćete lokacije koje sadrže misije čišćenja orkovskih kampova, do nalaženja artefakta koji otkrivaju priču o vilenjačkoj utvari koja vas je zaposela.

Nakon što ste rezurektovani skačete sa kule u stilu Leap of faith iz serijala Assassins Creed i nakon par uvodnih trčkaranja tamo ovamo shvatate da igra deli dosta elemenata iz pomenutog serijala o Altairu, Ezziu itd. Sama mehanika i kretanja je identično, bukvalno isto izvedeno kao u Assassin Creedu i tu se uviđa da je imao uticaja na ovaj naslov, ali to naravno ne kvari doživljaj već ga podiže na uzbudljiviji nivo upravo zbog raznih park ur pokreta u toku penjanja, skakanja i šunjanja. E sad, pokreti i mehanika kretanja su kao kod Assassin Creeda, ali tu upoređenjima nije kraj jer je borba urađena više u fazonu Batman Arkham serijala. Borba prsa u prsa je urađena po istom principu osim što umesto da samo onesvestite neprijatelja vi ga izbušite kao rešeto, tu je dosta različitih pokreta koje možete kombinovati u comboe a kako napredujete u levelovanju skilova biće još zanimljivijih kombinacija. Kada uđete u okršaj sa više protivnika odjednom, a na to mislim slično kao u Matrixu kada se Neo bori sa stotinama Agenata, da borbe prsa u prsa mogu baš da podsećaju na takvu scenu jer ako vas Orci u kampu ugledaju uzbuniće okolinu i posle par sekundi bićete okruženi gomilom koja će vas na kraju uglavnom i savladati. Možete se boriti ali to može potrajati pa se ovakvi okršaji ne preporučuju. U toku borbe možete kombinovati borbu mačem a zatim prebaciti na luk i strelu koji uključuju duha vilenjaka koji vas je zaposeo i pogled iz njegove perspektive iz duhovnog sveta koji su efikasni jer usporavaju vreme i pružaju vam mogućnost efikasnijeg eliminisanja neprijatelja s tim što ste ograničeni na broj strela kojima iscepate orka. Tu je i bodež kojim dovršavate palu mrcinu kako bi ste je načisto uklonili a možete i da upotrebite taster za egzekuciju koji se aktivira u toku borbe sa istom. Ukoliko želite da izbegnete ovakve neprijatne trenutke najbolja solucija vam je uklanjanje strelaca sa njihovih stražarskih kula a zatim temeljno čišćenje unutrašnjosti kampa.

U toku čišćenja kampova i eliminisanja hordi orkova nailazićete na njihove kapetane, svaki kamp ima po jednog kapetana koji je vođa te bagre. Oni su krupniji i imaju taj stav da su nepobedivi ali u suštini nakon malo igranja i uvežbavanja pokreta vrlo lako ćete ih savlađivati. Imaćete mogućnost da ih detektujete kroz opet prepoznatljiv focus identičan kao što je kod AC eagle vision. Tako ćete imati uvid u njihove moći i slabosti. Tu je predstavljen Nemesis sistem hijerarhije kapetana i warchifova gde imate pregled onih koje ste eliminisali ili koji su vas eliminisali, u slučaju vaše eliminacije kapetan koji vas pobedi jača u rangovima i ide na višu lestvicu vođstva. U kasnijem delu igre imaćete i moć zaposedanja uma kapetana i tako praviti razne spletke među redovima nadrndanih orkova željnih vođstva i dokazivanja. Nakon što kapetana izujete iz orkovskih čizmi pojavljuju se Rune koje služe za upgrade oružja i koje imaju određene perkove uz pomoć kojih vaša oružja postaju vremenom sve moćnija.

ShadowOfMordor 2014-11-19 01-06-08-88Igra sadrži RPG sistem jačanja junaka koji se sastoji od Abilities a koji je podeljen na Ranger i Wraith, tu je i Atributes skill three: Resources i Weapons, pa ovakva postavka nudi dosta zanimljivih stavki za progres i jačanje junaka i njegovih oružja.

Grafički igra izgleda sjajno bez obzira na mračnu atmosferu prvog dela mape ali to ne sprečava vizuelne efekte da dođu do izražaja pogotovo kod vlasnika high end PC konfiguracija na Ultra podešavanjima.

Mapa je podeljena na dva dela, u prvom delu mape su razrušene tvrđave, kampovi Urukhaija, ugljenisana zemlja i vatra na sve strane, preplašeni robovi koji se šunjaju u pokušaju bekstva iz orkovskih kampova, i sveprisutna mračna atmosfera koja upotpunjuje celokupnu priču. A drugi deo čini nešto svetliji i zeleniji pejzaž koji daje svežinu nakon pohoda kroz dim i ruševine.

Shadow of Mordor je vrlo interesantna igra koja povezuje sistem i mehaniku kretanja iz Assassin Creeda a na drugu stranu borbu i kombinaciju combo trikova iz Batman Arkham serijala što predstavlja odličnu implementaciju dve uspešne igre u jednu celinu koja je stavljena u još zanimljiviji univerzum Tolkinovih priča. Bilo da ste pobornik kultnih filmova Pitera Jacksona ili hardcore geekfun knjiške epske fantastike čistokrvno isklesane od strane Tolkina igra je pravi pogodak i svakako je treba imati u kolekciji.

Midle Earth: Shadow of Mordor igra je izašla za konzole nove generacije PS4 i XBOX ONE i naravno za PC, a mesec dana kasnije pojavile su se i nešto skromnije verzije za prošlu generaciju PlayStation 3 i Xbox 360.