Lansiranjem svake nove generacije konzola, razvojni studiji se trude (ili su barem nekada to radili) da igračima ponude neki novi IP. Sa pojavom PlayStation 4, Sony Interactive Entertainment Japan Studio je pokušao da stvori novu maskotu za Sony konzolu i da povrati staru slavu platformerima. Iz ove perspektive bezbedno je reći da nisu postigli zavidne rezultate ni na jednom frontu. Činjenica da je Knack predstavljao jednu od prvih igara na PS4 (novembar 2013. godine) pomogla je oko prodaje. Procena je da je Knack prodat u oko 2 miliona primeraka, mada to ne oslikava realnu vrednost igre, štaviše mnogi kritičari nisu bili blagonakloni. Najviše je zamerano nezanimljivim i nerazvijenim likovima i nedovoljno kompleksnim sistemom borbe.

Nema dileme da živimo u vreme kada je broj prodatih primeraka igre presudan za pokretanje i razvijanje nastavaka u serijalu. Mnoge odlične igre su nadovršene i pored solidnog uspeha na tržištu. Otuda možda i čudi tvrdoglavost ljudi iz Sony–a, koji su odlučili da veruju svom internom razvojnom studiju, i sada, posle više od 3 godine, pred nama stoji nastavak u vidu Knack 2.

Na početku moram da istaknem da me je kroz igranje non-stop pratio onaj „You’re getting old“ osećaj (South Park Season 15, episode 7 – look it up). Sa tim rečeno, priča nije preterano puno odmakla od prve igre. Knack 2 ponovo prati odnos dečaka Lucas–a i njegovog prijatelja Knack-a. Kažem odnos, mada bi možda prikladnije bilo reći izostanak odnosa. Njihove interakcije se svode na prost robovlasnički odnos zadavanja komandi i njihovog bezpogovornog izvršenja ma koliko one suludo delovale u prvi mah. Japan studio je pokušao da uvede malo ličnosti u lik Knack-a, ali im to nije pošlo za rukom. Knack pokušava da bude duhovit na najdrveniji mogući način, i tu se ponovo postavlja pitanje – ko je ciljna grupa za ovu igru? Deca? Igrači koji nikada nisu igrali platformere? Ljudi koji nikada nisu pogledali Pixar film? Ljudi koji nikada nisu ispričali šalu u životu?

Lucas i Knack ovaj put moraju da spase svet od kombinacije goblina i robota. Iako za razumevanje nije potrebno znanje prethodne igre, Japan Studio je definitivno kroz sitne detalje želeo da nagradi sve one koji su 2013. godine verovali u njih. Na svojoj avanturi, naš dinamični duo se susreće na starim, ali i novim sporednim likovima. Kao što se i moglo očekivati, ni u njih nije uloženo previše vremena, i oni služe manje-više samo kao putokazi koji će usmeriti Knack–a ka sledećoj borbi ili izazovu koje će morati da savlada. Cela priča (na hard težini) se može preći za 12-15 sati, što i nije loša cifra imajući u vidu sav dodatni sadržaj.

Po okončanju priče, otključava se pristup za New Game +, Time Attack i Coliseum Attack. U time attack, igrač dobija na raspolaganje određene deonice iz igre i vremenski okvir u kojima mora da ih završi. Coliseum Attack sa druge strane baca igrače u arene sa ciljem da u određenom vremenu savlada što veći broj protivničkih jedinica. Još jedan razlog za ponovno prelaženje igre na New Game + su Knack medals. Svaki nivo u igri ima po par zahteva – preći u određenom roku, bez smrti glavnog lika, određeni broj poena, pronalaženje zlatnih buba i sl. Kada se sve sabere, Knack 2 nudi dosta sadržaja za single player igru.

Ubedljivo najzanimljiviji aspekt igre je sistem borbe. Knack ovaj put raspolaže velikom lepezom poteza koji se postepeno otključavaju tokom igre. Kroz borbu sa neprijateljima i pronalaženje posebnih kutija, igrač dobija poene koje može iskoristiti na skill-tree (rpg-like sistem koji dodaje nove poteze, ali i povećava efikasnost već postojećih). Pored ovih kutija, širom sveta se nalaze i posebni, dobro skriveni prolazi koji nagrađuju igrače koji vole da istražuju sa kovčezima. U igri se nalazi tačno sto kovčega i oni će nasumično darivati delove za određene gadget–e (pasivni bonusi  koji olakšavaju borbu) ili delove „odela“ koje Knack posle može obući. Pošto je veći broj poteza na raspolaganju, logično je i da se neprijateljske jedinice unaprede, i to je ovde slučaj. Igrač će se često naći u situaciji kada je okružen neprijateljima, i tada će morati da odlučuje koga se prvo treba rešiti. Kroz igru se mogu naći neprijatelji sa oklopima, oni koji bacaju projektile iz daljine, oni koji zauzimaju trećinu ekrana i sl. Sve borbe su mnogo zanimljivije u CO-OP–u. Igra uspešno balansira težinu u zavisnosti od toga da li su prisutni jedan ili dva igrača. Nažalost, u Knack 2, dva igrača mogu igrati zajedno samo ako se nalaze u istoj prostoriji. Iz nepoznatog razloga, Japan Studio nije dozvolio igračima da igraju zajedno preko PSN, što je čudno jer su na ovaj način zasigurno smanjili broj ljudi koji bi bili zainteresovani za igru.

Još jedna velika iritacija se ogleda u činjenici da iako Knack tokom platforming delova igre izvodi neverovatne akrobatske poteze kako bi se negde popeo, svi drugi NPC likovi se uvek stvaraju tu odmah ispred njega. Ako taj mali Lucas ima neku mašinu za teleport koju krije od igrača, onda je još veći kreten nego što se čini na prvi mah. Naravno da je ovo manje bitna stavka, ali iritira kada se po stoti put neko pojavi ispred i još dobacuje Knack-u da požuri…

Igra izgleda lepo, i u nekim momentima ćete biti ubeđeni da gledate Pixar film. Knack 2 dolazi sa HDR podrškom tako da će svi igrači sa boljim TV uređajima moći da uživaju još više. Stiče se utisak da su neke lokacije u igri posebno birane samo da bi što lepše izgledale sa HDR (pustinje, šume, napušteni gradovi…). Kada se sve sabere, Knack 2  pored svih svojih mana definitivno predstavlja bolju igru u odnosu na svog prethodnika. Iako sigurno neće osvojiti nagrade za igru godine, ostaće lepo iskustvo za svakoga ko ima decu i/ili želi da provede vikend bez stresa pred svojim novim HDR 4k TV-om. U ovom momentu se ne bih usudio da prognoziram da li će biti i Knack 3 na vidiku, ali smatram da bi ceo serijal uz par unapređena mogao daleko dogurati.

Knack 2 (PS4)
  • 7/10
    EmuGlx Score - 7/10
7/10

Finalni utisci

Iako sigurno neće osvojiti nagrade za igru godine, ostaće lepo iskustvo za svakoga ko ima decu i/ili želi da provede vikend bez stresa pred svojim novim HDR 4k TV-om. U ovom momentu se ne bih usudio da prognoziram da li će biti i Knack 3 na vidiku, ali smatram da bi ceo serijal uz par unapređena mogao daleko dogurati.