Generalno mi svi u redakciji EmuGlx-a sebe smatramo igračima starog kova. Neki bi nas nazvali old school ekipom ali mi taj epitet nosimo sa ponosom. Većina nas je počela sa računarima kao što su Spectrum ili Commodore, neki i sa Amigom. Vremenom igračke preference su se menjale, igre su se smenjivale i žanrovi su evoluirali. Tako smo došli i do FPS igara koje su imale bezbroj varijanti i sve moguće vrste interaktivnosti. Ništa od toga ne bi bilo da stari dobri ID Software nije umešao svoje prste po ko zna koji put i izbacio na tržište svima nama dobro poznati Quake 3.
Kada se ova igra pojavila to je bila prava revolucija i postavila je nove standarde po pitanju takmičarskih FPS-ova. Posle toga je Quake 3 Team Arena samo proširio koncept i legenda je krenula da živi. Napeti mečevi, čuveno kopiranje config fajlova i mikromenadžment po pitanju podešavanja svega u igri su postali sastavni deo života svakog Quake igrača. Neviđeni tempo kojim je svaka partija odisala je bio prosto iscrpljujuć i dobro poznata oružja su tada prštala vatrometom boja sa ekrana. Život Quake-a posle Team Arene i nekoliko zadnjih pečeva je bio veoma neizvestan. Zatišje je vladalo na medijskom polju plus razni problemi u ID Software-u su sigurno kočili razvoj ali vrtoglava popularnost novog DOOM-a je bila svojevrsno zeleno svetlo za novi Quake. Kalkulacije velikih kompanija su užasna stvar mada profit je profit i mislilo se da ne postoji tržište za ovakve true skill FPS igre! Call of Duty step aside pls!
Posle 12 dugih godina Quake nam se vraća na PC scenu još ljući i jači nego ikad! Zašto spominjem PC scenu? To je zato što su developeri izričito naglasili da je Quake Champions PC igra i da je u pitanju istinski nastavak jedne legendarne franšize. Doduše jedna promena je vrlo interesantna u celoj priči a to je da će kada igra konačno izađe biti u potpunosti FREE TO PLAY! Nema PAY TO WIN modela. Ako želite kozmetičke nadogradnje pljunite pare ali na kraju ono što je važno je veština!
Redakcija EmuGlx-a je imala priliku da učestvuje u tri talasa Quake Champions closed Bete i možemo vam reći da su utisci više nego dobri. Posle više od 10 godina ne igranja Quake-a, imali smo probleme kada smo krenuli sa igrom. Navikli smo na noob shooting naslove kao što je “Poziv na dužnos'” gde nismo odmah postajali hrana za super profije koji ne štede nikoga. Ako se ne krećeš, gotov si i neko će da se smeje dok se mapom promalja “humiliation”. Ej developeri, jel vas niko nije obavestio da sada na tržištu ne sme da bude teških igara? Kako će mala deca i noob-ovi da igraju? Ima odmah da kažu da je igra sranje. Ijao, šta ćemo sad?!! Haha, šalu na stranu, ovo je pravi dašak svežeg vazduha koji će odisati mirisom railgun municije i baruta iz rocket launchera dok vam se krvavi osmeh pomalja na licu kada osvojite prvo mesto na nekoj Death match mapi. Learning curve na ovoj igri je bio oduvek visok iako se činilo da nije tako i da će sve lako ići.
Jedna od novina koju je ID Software uneo iako bi se to možda činilo minorno drugima je postojanje loot box-ova i kozmetičkih itema. Jeste da svaki šampion koga vodite može da izgleda totalno drugačije od generičke varijante ali se meni to baš učinilo stranim. Mada očekivana je odluka jer je to sada trend među free to play naslovima.
U ovoj verziji Quake-a imali smo prilike da se sretnemo sa nekim starim znancima kao što su Anarki, Slash, Visor i Ranger. Zanimljivo je što je koncept sada malo pomeren ka tzv. counter likovima i pažljivom korišćenju ultija koje likovi imaju. Zamislite Overwatch samo dosta ozbiljnije i mračnije. Ultiji koje likovi bacaju su veoma specifični. Visor vidi neko vreme kroz zidove, Anarki može da se leči i dobija na brzini a ranger ima bombu koja pravi Aoe damage i može da se iskoristi kao teleport na određeno mesto gde se bomba zakači ili dok leti. Interesantan način da se napravi baš dobar play of the game. Likovi kao što su Nyx ili Scalebearer su nešto novo u Quake-u. Nyx može biti nevidljiva neko vreme a Scalebearer uleće u protivnike i odguruje ih i nanosi štetu. Sada je sve pitanje finog balansa ali do sada nismo primetili nikakav problem osim veličine određenih modela što ih čini veoma teškim za pogađanje u žaru borbe. Voleli bismo da se poveća hitbox za Nyx npr jer je za sada zbog brzine i nevidljivosti dosta visoko kotirana na rang listama.
Za razliku od običnog Quake-a ovde imate samo jednog šampiona da otključate a to je Ranger. Posle vremenom možete iznajmiti druge šampione za igru ili da ih otključate pomoću pravog novca. Verujem da će to biti promenjeno jer je maaaalo pohlepan model ali ako kupite igru kao klasičan malo jeftiniji retail naslov, svi će šampioni biti otključani. Imali smo 3 moda dostupna za igranje u Beti. U pitanju su klasičan Death Match, Team Death Match i Duel. Vrapci na grani znaju kako izgledaju DM i TDM i zato je po nama bitno da pričamo malo o Duel modu. Ovo je jedini mod za sada koji zahteva da se uloži malo novca u igru ako želite da ga aktivno igrate. Zahteva minimum 3 šampiona koji se rotiraju na 3 mape i 1v1 je. Za sada se igra samo na dostupnim mapama ali će uskoro biti puštene i mape specijalno kreirane za taj mod.
Quake Champions je baziran na DOOM engine-u a to vam u suštini sve govori. Odlične teksture, prelepi efekti i veoma brza i furiozna akcija sa otključanim frame rate-om. Pravi festival za oči a sve je silky smooth i baš smo bili prijatno iznenađeni. Pošto je ovo closed beta biće još poboljšanja i optimizacija ali za sada ovo izgleda sjajno!
Nemamo šta da kažemo kao završnu reč osim QUAKE IS BACK! FRIENDS-REJOICE!
No Comment