Veliki hajp se stvorio oko ovog naslova za pišljivih par meseci otkad je najava ugledala svetlost dana. Marketing mašina i visok budžet su učinili da mejnstrim gejmerski gro isčekuje Fallout 4 kao sledeću najbolju stvar posle Epizode VII Ratova Zvezda. Pored ograničenog PipBoy izdanja igre, koji se u dva navrata rasprodao brže od karata za premijeru gorepomenutog blokbastera, promociju su činili i kratki video tutorijali koji na vizuelno prijemčiv način objašnjavaju svaki pojedinačni atribut omiljenog nam S.P.E.C.I.A.L. sistema, kao i mobilna igra Fallout Shelter, gde rudimentarnim spektrom opcija upravljate jednim nuklearnim skloništem. Naravno, Shelter je uživao solidnu popularnost tih nekih mesec dana po izlasku, onoliko koliko je potrebno da se izgustira sav (po mišljenju autora teksta, mršav) sadržaj, dok je sada već i zaboravljen. No, ne leži vraže, mobilna divizija Bethesda tima nije sedela skrštenih ruku, već je razvila PipBoy aplikaciju koju igrači mogu da koriste za upravljanje inventarom, mapom i ostalim opcijama koje i sam PipBoy koji nosite na ruci u igri pruža. Za pun ugođaj, pričvrstite vaš pametni telefon za zglob leve ruke i avanture mogu da počnu!

Fallout 4 je sinoć zvanično pušten u prodaju, mi smo imali priliku da ga zaigramo, pa eto i da podelimo naše prve utiske sa našim vernim čitaocima.jaZhiLi

Igra počinje kao što su prvi traileri nagovestili, jutro pred masovno uzajamno bombardovanje (jer KAKO bi drugačije?) nuklearkama čitave civilizacije. Vi i vaš supružnik sa detetom u naručju bežite ka prvom skloništu radi bezbednosti. U poslednjem trenutku, sklanjajući se od poprilično bliske detonacije, lift vas vozi duboko ispod zemlje. Na dnu vas čeka utrenirano osoblje koje vas upućuje u kriogenske ćelije, gde vas čeka privremeni san, tek toliko da prođe sva opasnost na površini.

Kako to obično biva, nešto mora poći po zlu, a nakon što ste primorani da prisustvujete ubistvu supružnika i kidnapovanju vašeg deteta, konačno dobijate kontrolu nad svojim likom, a Fallout zvanično počinje. Nakon kratke šetnje kroz Vault 111 i pokušaja da shvatite šta se dešava, izlazite na površinu i susrećete se sa vašim kućnim robotom koji vas kroz blaži napad panike obaveštava da je prošlo 200 godina (gasp!) otkad ste ušli u sklonište. U nadi da ćete naći svoje dete, hrabro kročite u Wasteland…SrzCdqV

Ono što nas je najviše iznenadilo u startu je grafika. Autor je igru isprobao na PC platformi, i ima samo hvale za izgled igre. Da li je do toga što konačno vidimo igru u pokretu, ali grafika definitivno izgleda bolje od svega što je do sad prikazano kroz trailere i screenshote. Iz aviona se može videti da se radi o starom dobrom, lošem, rogobatnom Gamebryo enginu, koji Bethesda koristi za svoje open world RPG igre. No, poprilično je napucan novim featurima, karakterističnim za ID softov tech engine, što i nije čudno obzirom da je ista ekipa, koja je od relativno skoro deo Bethesda konglomerata, učestvovala u kreiranju određenih elemenata igre.

Deo igre na koji smo u početku proveli najviše vremena jeste crafting i izgradnja naselja. Crafting sistem za sada deluje solidno, svakakve bespotrebne predmete koje nalazite u svojoj avanturi možete rastaviti na neke od osnovnih sirovina, koje se kasnije koriste za modovanje vašeg oružja i oklopa. Broj modova za slavni 10mm pištolj je impozantan, jedva čekamo da vidimo šta nas čeka kasnije. Pored craftinga u okolini workshop stanice možete graditi zgrade i kuće u određenom radijusu, i bukvalno sagraditi naselje po vašoj želji i mogućnostima, gde možete privući ljude koji će se baviti sakupljanjem resursa, prodajom i verovatno još nekim aktivnostima.

Vrlo radoznali o tome šta nas čeka dalje, pružili smo korak iz Sanctuary Falls ka Concordu…rZ40HXm

Više informacija od vašeg EmuGlx tima u narednom periodu, nakon što malo više vremena provedemo u Wastelandu, kada ćemo i objaviti kompletan opis igre.