Detention je 2D horor avantura indi developera Red Candle Games. Posebnom je čine surealna atmosfera i kriptična radnja koja vodi ka jezivo realističnom raspletu. Valja napomenuti da gameplay ove igre ima više zajedničkog sa point & click avanturama i walking simulatorima nego sa survival hororom, pogotovo u drugoj polovini. Da ne bi bilo zabune, horor je itekako tu, ali survival se pojavljuje tek povremeno. Koliko je to mana, zavisi isključivo od vaših preferencija.

Detention je smešten na Tajvan, u toku takozvanog Belog Terora – policijskog časa koji je trajao dobrih 38 godina, što ga čini drugim po redu najdužim policijskim časom u istoriji (prvo mesto drži Sirijski policijski čas koji se razvukao gotovo pola veka). Tokom Belog Terora, Kineska Nacionalistička Partija je uhapsila oko 140 000 Tajvanaca, a na smrtnu kaznu osudila između 3 i 4 hiljade, uglavnom zbog sumnje da sarađuju sa komunistima. Vladina propaganda bila je svuda, ljudi su ohrabrivani da špijuniraju jedni druge, a biti uhvaćen sa ,,nepoželjnim” knjigama značilo je progon, robiju, ili čak smrt.

Detention (27)

Priča se otvara sa Wei-em. On je učenik u jednoj Tajvanskoj školi. Na početku igre, njemu polazi za rukom nešto što sam ja često pokušavao, ali su me profesori uvek osujećivali, a to je da zaspi na času. Dok spava, lokalni instruktor/član vladajuće partije, upada na čas i odvodi nastavnicu na ,,važan razgovor.” Wei se budi u praznoj učionici dok napolju divlja tajfun. Zbunjen, on luta kroz školu u kojoj naizgled nema žive duše. Jedina druga osoba u zgradi je devojčica po imenu Ray, koju Wei nalazi kontuzovanu u sali za fizičko. Kada probaju da odu kući, njih dvoje nailaze na srušen most i reku nečeg što opasno liči na krv.

Mrak pada, Wei umire pod misterioznim okolnostima, i Ray ostaje sama u nečemu što sve manje liči na školu. Hodnici i učionice se pretvaraju u bizarni lavirint koji konstantno mutira, a koji naseljavaju grozomorna bića koja bukvalno napadaju sve što diše. Da stvari budu još čudnije, Ray otkriva da je naizgled besmrtna. Svaki put kada je nešto ubije, ona se budi u maglovitom svetu u kome joj misteriozna starica daje savet kako da izbegne to što joj je upravo došlo glave. Odatle pa do kraja igre, situacija postaje sve beznadežnija, postepeno otkrivajući kako i zašto se Ray u njoj obrela.

Detention (1)

Gameplay Detentiona ne razlikuje se mnogo od drugih avantura. Skupljate dokumenta i ključeve, rešavate zagonetke, tražite alternativne putanje, i izbegavate krajnje neprijatna stvorenja na koja usput nailazite. Ovo poslednje obavljate strateškim zadržavanjem daha. Na primer, jedan od protivnika je bleda žena sa dugom crnom kosom koja joj visi preko lica (svaki Azijski horor je moralno, kreativno i zakonski obavezan da ima bar jednu takvu). Obilazite je tako što na pod stavite činiju pirinča, sačekate da ona počne da ždere, a onda polako, ne dišući, prođete pored nje. Naravno, Ray ne može večno da drži dah, tako da i na to morate da pazite. Cela mehanika je prilično uzbudljiva i nadam se da će je survival horor igre koristiti u buduće.

Najveći nedostatak Detentiona je odsustvo glasovne glume. Dijalozi i unutrašnji monolozi su isključivo tekstualni, što u kombinaciji sa osrednjom 2D grafikom i generičkim istočnim crtežom čini da akteri deluju potpuno bezlično. Ta bezličnost se drastično smanjuje kako odmičete kroz priču i saznajete više o Ray, njenoj prošlosti, i ljudima u školi, ali i pored toga manjak voice actora se itekako oseća.

Detention (15)

Kada se sve sabere, Detention je pristojno dobra horor avantura. Lošija je od sličnih igara (The Cat Lady, Downfall, itd.), ali je takođe i više nego duplo kraća od njih, što je čini kvalitetnom zabavom za fanove horora koja se može u potpunosti iskusiti za jedno veče. Posebno je preporučujem ljubiteljima istorije, jer daje uvid u jedan zanimljiv istorijski period za koji veliki broj ljudi nikada nije čuo.