Baš kao i za Neo Geo, i za CPS-2 je karakteristično da je najveći procenat postojećih igara borilačog tipa (pri tome ne mislimo na skrolujuće igre, nego na klasične 1 na 1 borbe) dok su svi ostali žanrovi mnogo slabije zastupljeni. Ipak, stanje se znatno popravlja sa ovako kvalitetnom FRP igrom. Da, iako to zvuči jako čudno, D&D Tower of Doom je prava pravcata FRP igra, a u daljem tekstu objasnićemo i zašto. Za početak, igra poseduje TSR-ovu licencu za korišćenje pravila i likova iz Dungeon & Dragons sveta, tako da ovde nije reč samo o klasičnoj borilačkoj igri kako to deluje na prvi pogled, već o naslovu sa mnogo većom dubinom. Kako je ipak reč o igri koja se radi za jedan arkadni sistem, jasno je da se u igri koristi samo manji deo D&D pravila i ta doza je odlično odmerena, jer poboljšava igru, a istovremeno ne odbija igrače nezainteresovane za FRP svetove, mada ne isključuje mogućnost da će ih baš ova igra zainteresovati.

Priča koja prati igru je čista klasika i govori o republici Darokin koja se nalazi u središtu poznatog sveta. Republiku sa svih strana napaduju plemena humanoida i najrazličitijih čudovišta a što je najgore, nije reč samo o neorganizovanim, stihijskim napadima već se iza toga krije nešto mnogo veće…

Dungeons & Dragons Tower of DoomIzbor likova na početku je jako bitan, jer su sve četiri klase medjusobno veoma različite. Fighter je najbolji izbor za početak, ima najviše energije i najbolje barata oružjem te je najsličniji Punisheru i ostalim klasičnim likovima iz skrolujućih tabačina, a pored njega tu su i Elf koja se najbolje služi magijama i najbrži je lik, Cleric koji je kombinacija Fightera i Magiciana i Dwarf, čije su najbolje karakteristike snaga i izdržljivost. D&D Tower of Doom ima i jednu veliku prednost u odnosu na sve druge FRP naslove, jer omogućava igranje avanture u kojoj učestvuje do 4 igrača. Pravi greh je igrati samostalno ovakvo ostvarenje, pa strogo preporučujemo igranje bar udvoje. Igru započinjete sa ukupno 50 srebrnih poena koji su i najbitnija stvar koju sakupljate u igri a pronalazićete ih u kovčezima razbacanim po nivoima i ubijanjem protivnika. U kovčezima se pored novca može pronaći i nekoliko vrsta oružja i magija (neki likovi ne mogu da koriste pojedine magije) kao i preko potrebna energija. Pri otvaranju kovčega morate biti pažljivi, jer se u nekima nalaze skrivene zamke. Za razliku od drugih borilačkih igara, protivnici u D&D Tower of Doom nemaju naviku da samo bezglavo jurišaju na vas, već pri svakom duelu morate biti koncentrisani. Većini protivnika možete zadati nekoliko udaraca posle čega će verovatno uspeti da se odbrane, a onda je red na vas da izbegnete udarac. Ponekad se dešava i da protivnik jednostavno pobegne a isto možete učiniti i vi, naravno ne uvek. Jednostavno, borbe su interesantne i nešematizovane što još više pojačava utisak da ovde nije reč samo o klasičnoj borilačkoj arkadi.

Dungeons & Dragons Tower of Doom1To je opet zasluga korišćenja pomenutih D&D pravila, pa se protivnici ponašaju u skladu sa njima. Navedimo samo nekoliko primera: prvo, tu su kobolti koje karakteriše plašljivost, pa se često dešava da jednostavno pobegnu iz bitke, trola je neophodno spaliti da biste ga ubili, a zmajevi mogu da upotrebe svoj dah maksimalno 3 puta na dan (odnosno 3 puta u borbi, u našem slučaju). Za manipulisanje likovima se koriste 4 tastera: udarac, skok, promena sekundarnog oružja/magije, korišćenje sekundarnog oružja/magije. Lepo je što postoji i mogućnost zaštite od napada (držite pritisnut taster za udarac i pritisnete nazad kada vas neko gadja ili zamahne ka vama) koja je često neophodna u borbi. Kontrolisanju likova zaista nema šta da se prigovori tako da je ovaj element savršeno odradjen. Experience poeni su takodje prisutni u igri, ali ćete poboljšanje karakteristika dobijati tek posle uspešno okončanog nivoa. Najlepša karakteristika ove igre jeste nelinearnost. Gotovo svaki od nivoa možete završiti na različit način: npr. već na startu igre posle nekoliko pobedjenih protivnika saznaćete da je obližnji grad napadnut a vama se postavlja izbor da li želite da krenete poteru za akrepima koji se vraćaju u planinu ili ćete se uputiti u grad i spašavanje stanovnika.

Dungeons & Dragons Tower of Doom2Ipak da nelinearnost ne bude potpuna, posle odredjenog vremena ćete se naći na lokaciji do koje vode apsolutno svi putevi. Na nekim nivoima postoje i tajni prolazi koji najčešće kriju dodatni novac i oružje, ali i donose sukobe sa težim protivnicima. Posle uspešno završenog nivoa imate priliku da odete u prodavnicu i kupite dodatno oružje i energiju. Najvažnije je upravo kupovina energije jer oružja ima podosta na svim lokacijama. Grafički kvaliteti igre nisu mnogo bolji od igara za stari CPS-1. Poredeći grafiku sa Punisherom koji se pojavio iste godine, ali za CPS-1, može se zaključiti da Tower of Doom čak i zaostaje po dizajnu nivoa i kvalitetu animacije. S obzirom da je ova igra jedna od prvih za CPS-2, možda tako nešto i ne čudi. Ipak, i to što je bar približna Punisheru trebalo bi da obraduje sve ljubitelje 2D igara, jer je crtež likova dobar a animacija kvalitetna. Zvučni efekti su odlični a muzika odgovara srednjovekovnom fantazijskom svetu. Sve ovo čini D&D Tower of Doom jako dobrom igrom, a vi je obavezno probajte, bez obzira da li ste ljubitelj borilačkih igara i/ili FRP svetova. Videćete da kompjuterski FRP nije samo pogled iz poluptičje perspektive, pretrpan nerazumljivim pravilima i privlačan samo za vlasnike PC računara. Ako mene pitate, Tower of Doom je mnogo primamljivija igra od njih.

Dungeons & Dragons Tower of Doom3
Grafika: 4.0 Likovi su krupni a animacija je izuzetno glatka, mada se primećuju nedostaci čak i u odnosu na neke od najlepših CPS-1 igara. Dizajn nivoa je mogao biti i bolji, ali ni ovako ni malo ne kvari sjajnu atmosferu
Zvuk: 4.5 Muzici i zvučnim efektima se uglavnom ne posvećuje dovoljno pažnje, ali ovde to nije slučaj. Zvuk je bogat a muzika sasvim solidna. Treba istaći i priličan broj vokala
Kontrole: 5.0 Svi likovi se potpuno različito ponashaju, tako da je jako važno koga ćete izabrati. Broj poteza koji se mogu izvesti je znatno veći nego u drugim igrama
Zabavnost: 5.0 Mogućnost igre u četvoro u kombinaciji sa nelinearnošću može samo da poveća dugotrajnost igre. Težina je gotovo perfektno izbalansirana, pa je savet da probate da naučite da je igrate, a ne samo na brzinu završite sa minimum 7-8 kredita. Potrebno vreme da bi se igra završila više nalikuje igrama sa konzola, a to je priznaćete, izuzetno retka i lepa osobina za jedan naslov za arkadne mašine.