Šta god pomislili videvši naslov ove igre, skoro je sigurno da niste zamislili misterije, maske i ubistva. The Sexy Brutale je indie 3D puzzle/avanturistička igra koja vuče inspiraciju iz filmova Clue i Groundhog Day. U srži igre je premotavanje vremena, prilično zanimljiv koncept koji u ovom medijumu nije mnogo obrađen i pada nam na pamet samo The Legend of Zelda: Majora’s Mask. Da li je u pitanju skriveni dragulj ili loša igra koja može da se pohvali samo nesvakidašnjim idejama?

Igrač je u ulozi sveštenika Lafcadio Boone kojeg kontroliše iz trećeg lica. Radnja se odigrava unutar Sexy Brutale vile koja je rezervisane za bogate goste koji su ovom prilikom na maskiranoj žurci. Oni međutim stradaju na različite, vrlo čudne načine a zadatak Lafcadio-a je da u okviru dvanaest sati tokom kojih se dešavaju, spreči njihova ubistva. Kao i glavni lik, svi gosti i ubice nose (različite) maske čime ostavljaju igrača zbunjenog i željnog da otkrije šta se tu tačno događa. Ubrzo nakon početka, sveštenik dobija polomljeni sat koji mu omogućava da premotava vreme i ponovo doživljava događaje tog dana u pokušaju da spasi sve goste u vili.the-sexy-brutale_20170503141138

Kako je u pitanju pre svega puzzle igra, borbe u The Sexy Brutale nema. Igrač je pre svega svedok događaja, pregleda predmete i gleda i prisluškuje šta se dešava u susednim sobama. U slučaju da se nađete u istoj sobi u kojoj su i gost i/ili ubica, pojuriće vas njihove maske i skidaće health dok ne pobegnete u drugu prostoriju. Gameplay se pojednostavljeno svodi na tri dela: praćenje gostiju i ubica kako biste saznali gde se kreću i čuli više datalja o priči i njihovim planovima, prisustvovanje ubistvu i premotavanje vremena kako biste ga sa novim informacijama sprečili. Primer sprečavanja prvog (tutorial) ubistva je da nakon primećivanja odakle ubica uzima pušku, pre nego što dođe do nje, kada premotate vreme ubacite metak bez zrna.

U tipičnom Metroidvania stilu, nakon spašavanja gosta glavni lik dobija upgrade (novu masku) koji mu daje nove sposobnosti pomoću kojih stiže do prethodno nedostižnih mesta. Jedna maska će mu omogućiti pojačani sluh i prisluškivanje važnih informacija, druga da priča sa duhovima itd. Maske nude trajna poboljšanja ali predmete kao što su ključevi ćete izgubiti nakon premotavanja vremena pa je potrebno pažljivo planiranje inače ćete se više puta vraćati da pokupite iste predmete. S obzirom na mehaniku na kojoj je igra bazirana i rešenja zagonetki koja često nisu lako vidljiva, kad smo već kod ponavljanja, biće ga puno.

Sa svim tim ubistvima koja se dešavaju, nije čudno da igra sa sobom nosi mračan osećaj. Gosti se međusobno razlikuju i svaki ima neku svoju pozadinu i razlog zašto je tu o kojima ćete saznati više prisluškivajući ih. Sve ih, naravno, vezuje glavna priča. Iako nije nešto što nikada do sada nije viđeno u filmovima na primer, ispričana je na sjajan način i u drugoj polovine igre se misterije polako otkrivaju. Bez konkretnih spoilera, krajnji rezultat je da je ideja koja je zamišljena vrlo uspešno realizovana i priča sa načinom na koji je prezentovana je najjači adut ovog naslova.

the-sexy-brutale_20170503142529

Artstyle je specifičan i zajedno sa sjajnom muzikom (koja uključuje i jazz!) daje igri jasan audio-vizuelni identitet. Dijalozi su veoma dobro napisani, sa dozom humora, i želećete da pročitate sve što likovi imaju da kažu. Nema voice acting-a ali je to verovatno bolja opcija za ovakvu igru nego da je prisutan a loš. Za dolaženje do kraja je potrebno ne više od deset sati nakon čega ostaje da se pronađu sve karte i pozivnice za svakog od gostiju. Nema ih previše, pa ni to neće značajno produžiti broj sati koji je moguće izvući a pronalaženjem svega se otključava novi završetak pa nije loša ideja i to odraditi. Na svu sreću, ne možete trajno propustiti nijedan predmet tokom igranja pa je za potpuno iskustvo i Platinum trofej dovoljan jedan prelazak.

The Sexy Brutale ima vrlo specifičan gameplay koji nije za svakoga. Njegova najveća prednost, cool mehanika koja nije česta u igrama, je takođe i najveći nedostatak. Ako niste navikli na stare avanturističke PC igre na koje liči po dizajnu, neće biti lako rešavati teže zagonetke i biće potrebno privikavanje i mnogo premotavanja. Ideje i način na koji je priča prikazana igraču su na visokom nivou i to funkcioniše odlično ali uživanje u svakom trenutku gameplay-a će zavisiti od toga koliko vam je zanimljivo da igrate iste delove, iz drugog ugla, ponovo i ponovo.