Iako je doba ogromne popularnosti 3D platformera sa maskotama u vidu životinja većinski iza nas, mnogi igrači imaju lepa sećanja na jednostavnija vremena sa takvim serijalima kao što su Crash Bandicoot, Banjo-Kazooie i Spyro. S tim u vidu, ne može a da nam ne bude drago kada vidimo pokušaj da se na tu temu kaže nešto novo u 2017. godini sa igrom kao što je Snake Pass.

Platformer bez skakanja zvuči suludo ali to je upravo ono po čemu se Snake Pass izdvaja. Ne samo da ste u ulozi zmije već se od vas traži i da razmišljate kao gmizavac! Most za jednog Banjo-a ne bi bio nikakva prepreka ali kao narandžasto-crno-žuta zmija Noodle vrlo ćete sporo prelaziti preko njega pa je bolje rešenje progmizati preko ograde sa strane. Primetni su simpatični detalji vezani za glavnog lika kao što je zadržavanje daha pod vodom ili padanje u san ako ga igrač ne pomera.snake-pass_20170428173548

Moglo bi se reći da je glavni neprijatelj protiv koga se borite kontrolisanje same zmije, ali ne u striktno negativnom smislu. Kontrole su unikatne i zahtevaju period navikavanja bez obzira da li ste već iskusni u ovom žanru ili ne: u PS4 verziji, Noodle gmiže na R2, diže glavu čime određuje pravac kretanja na X a čvrsto se pridržava za okolinu na L2, pa se prelaženje sa jedne lokacije na drugu svodi na preciznu kombinaciju ovih akcija. Kakav bi to platformer bio bez životinje sidekick-a, u Snake Pass-u je to ptica Doodle koja zmiji podiže rep i time je ubrzava, pritiskom na trougao.

Nivoi su podeljeni u četiri tematska sveta a cilj svakog je pronaći tri predmeta neophodna da se otvori portal koji vodi u sledeći. Kako je u pitanju collectathon inspirisan retro igrama, svaki nivo ima i dvadeset mehura i pet zlatnih novčića kako biste imali šta da radite i nakon samog prelaženja. Mnogi predmeti su veoma dobro sakriveni i nude veliki izazov, posebno pod nervozom kada checkpoint-a nema u blizini. Nakon prelaska sveta otključavaju se i time trial nivoi za igrače koji žele da provere koliko ovaj, generalno spori glavni lik, može brzo da “preleti” do kraja.snake-pass_20170428164618

Mastermind iza neverovatnih ostvarenja kao što je Forest Interlude, David Wise, zaslužan je i za soundtrack ove igre. Ko je voleo muziku u Donkey Kong Country serijalu verovatno neće biti razočaran a ko nije treba da se zapita zašto ima takav ukus. PS4 verzija podržava HDR kao i veću rezoluciju ili framerate na Pro-u, Xbox One verzija ima Play Anywhere podršku a na Switch-u je ovo prva igra u Unreal Engine 4 i to je naravno jedina verzija koju možete da igrate u pokretu.

Snake Pass nije bez mana i biće potrebno određeno vreme pre nego što ćete osećati da iole precizno kontrolišete Noodle-a, dok kamera može praviti probleme u pojedinim trenucima. To značajno ne umanjuje inovativno platformisanje zasnovano na fizici koje u kombinaciji sa fantastičnom muzičkom podlogom čini da ovaj naslov fanovi žanra nikako ne bi trebali da propuste.