Iako je istorija svih velikih japanskih porodica ispunjena tragedijama i velikim usponima, serija Samurai Warriors se uvek trudila da to adekvatno isprati uz neke manje ili veće promene i da nam na neki svoj blago rečeno čudan način to sve dočara. Koei Tecmo kao firma sa svojom Warriors franšizom je postala sinonim za repetitivnost i za blago rečeno gušeću dosadu koja curi sa ekrana i polako hvata igrača za vrat. Nešto kao anafilaktički šok kada vas ujede pčela i kada grlo krene da se steže. Ovde ipak nema osećaja panike nego osećaja mučnine i želje da se otarasite ručka i večere koje ste pojeli. Nikada nismo bili ljubitelji ovakvih igara ali smo dali šansu još jednom kao i uvek ovoj franšizi. Čisto da vidimo da li su developeri uradili išta kako treba uz sugestije igrača ili je i dalje u pitanju jedan half-assed proizvod.

Desilo se čudo. Developeri su bili dovoljno pri svesti i uvažili su neke sugestije!

samuraiwarriorsspiritofsanada_screenshot01

Kada smo uzeli kontrolere u ruke nismo očekivali ništa specijalno. Samo još jedan naslov u niiiiiiizu Warriors naslova koji verovatno ništa novo neće doneti. Stare dobre button mashing bitke koje se odvijaju na istim lokacijama, Musou potezi i Rage comboi. Joj kakaaaav zev. U startu jedna stvar je odskočila od celog prikaza a to je izbor karaktera. Ovde su svi karakteri vrlo karakteristični sa svojim zasebnim komboima i efektima tokom borbe. Donekle je bilo zadovoljstvo posmatrati ih iako smo morali da sastavljamo sa zemljom taaaalas za taaalasom protivnika. Primarni protagonsti su pripadnici porodice Sanada koja je imala krucijalnu ulogu u formiranju Tokugava šogunata. Pored njih možete voditi još pregršt dodatnih likova u zavisnosti kom klanu pripadaju. Tu su uključene supruge, konkubine, kćerke i sav drugi ženski uticajni milje koji bi mogli sresti na stranicama nekog udžbenika iz japanske istorije.

Familija Topalović…,ovaj Sanada ovde nije prisutna u svim misijama. U određenim momentima možete voditi i druge likove koji su vezani za bitke koje su se odigravale u tom periodu. Opet rince and repeat mehanika zbog koje smo bili primorani da se na neki način iznerviramo da bi mogli da ostanemo dovoljno budni i da igramo dalje. Energetska pića nisu pomagala. Šalu na stranu, ako izuzmemo staru formulu koja je bila svima poznata, ima pozitivnih promena.

swspiritofsanada_screenshot18

Za početak strategije koje trebaju da se uzmu pre misije su veoma bitne jer mogu da vam pomognu itekako. Bitno je dobro se pripremiti. Iako glavni likovi imaju tone komboa kojima mogu poslati na isposvest more protivnika, treba doći do glavnog cilja misije. Komandiri koji beže u haosu bitke su najveći problem a to možete rešiti uz pomoć nindži ili iznenadni udar sa boka i sl.

Strategijski bonusi se mogu pripremiti samo ako imate dovoljno energije tj imate energetski merač koji treba da popunite. Ispunjavanje određenih zadataka, završavanje sporednih misija ili razgovor sa random likovima pune metar kojim se dobija 6 zlatnih novčića. Zlatni novčići se koriste za aktivaciju. Osnovno pravilo je da se ti novčići koriste razborito a ne da se spamuju u prvih 15 minuta misije i naravno ostajete praznih rukava. Mi smo bili malo nezajažljivi pa smo stalno koristili novčiće i redovno smo ostajali praznih šaka.

swspiritofsanada_screenshot11

Ako želite predah od svog haosa na ekranu i button mash-ovanja, možete razgledati divne krajolike Japana prilikom konverzacija sa nekim naočigled totalno nebitnim likovima. Weeaboo-izam u ovim momentima dolazi do izražaja tako da ko voli da gleda njihanje loše modelovanih konjskih repova i krute animacije kretanja-samo izvolite. Odavno nismo videli nešto tako loše. U stvari da, viđali smo u svim prethodnim Warriors naslovima. Dokle god se likovi ne kreću sve izgleda generalno dobro ali čim krene bilo kakvo kretanje, scena se raspada i počinje pečenje očnih jabučica na tihoj vatri. Definitivno developeri treba da porade na grafičkom prikazu ili da naprave nov endžin. Ušli smo u novu generaciju konzola odavno ali i dalje je u pitanju “nabudženi” Warriors endžin sa prosečnim teksturama u HD rezoluciji. Optimizacija je isto problematična jer čim se igra sa likovima koji imaju maaalo jače fekte na ekranu, fps zna da padne i to u ovakvim igrama nije dobro. Kad hoćete da razbijete neki objekat na ekranu npr, očekujte da će doći do slide show momenata. Em star endžin em loš fps, ne može gore. Ne razumemo zašto je teško otrgnuti se ustajale formule i probati nešto novo. Čisto malo da se promeni atmosfera i da ljudi osete trud do neke granice. Ovakav pristup nam nikada nije bio jasan. Razumemo da ima ljubitelja Warriors igara i da je ta baza generalno jaka ali zaboga malo mašte nije na odmet. Jeste da je izbor likova veliki, možete da igrate bukvalno sa kim hoćete ali nemojte reći da je u pitanju potpuno nova igra. To nije fer prema intelektu većine igrača. Možda prolazi u Japanu jer Japan je zemlja izlazećeg sunca sa generalno čudnim ljudima ali verujem da i oni imaju neki kriterijum. Napravili su FF XV pobogu.

samuraiwarriorsspiritofsanada_screenshot02

Jedva smo smogli snage da dođemo do kraja. Iako igra ima oko 10h igranja sve je bilo dosta mučno i jedina svetla tačka je za divno čudo-priča. Ajde da ne kažu čitaoci da samo kritikujemo. Ako želite bolju priču nego u drugim Warriors igrama, ovde ćete je naći. Mislimo da su developeri ovde naišli na zlatnu žicu jer Warriors igre koliko god loše bile mogu sasvim lepo da se koriste kao efikasan narativni medijum.

Posle ove polu-torture možemo samo reći da je sveža krv itekako potrebna u ovim igrama i pozivamo Koei Tecmo da se malo posvete eksperimentisanju i da naprave nešto vredno igranja a da nije Nioh!