Pozdrav dragi naši čitaoci, danas smo odlučili da odmorimo od stranih projekata i da se malo okrenemo domaćim developer-ima i proizvodima iz njihove kuhinje. Pre nekoliko dana bili smo na eventu povodom premijere igre Red Barton od strane malog ali talentovanog tima pod imenom Schism Games. Ovaj naslov nam je “zapao za oko” zbog svoje jednostavnosti i nostalgija faktora koji je odisao svakim pikselom koji smo imali prilike da vidimo na ekranu. Projekat je razvijan od strane grupe ljudi koji su ljubitelji old school shooter igara kao što su bili Star Fox ili Afterburner. Moramo da napomenemo da je definitivno pogođena žica old school shooter-a. Kada uzmete od obe igre neke sastojke i malo umešate domaće začine dobijate zabavnu igru koja ne traje dugo ali je fun factor u njoj na nivou.

20170322233449_1

Radnja Red Barton-a je smeštena u fiktivno kraljevstvo imena Diamondia. Promena vlasti je donela nemir i nevolju na toj mirnoj teritoriji jer novi kralj nije ljubitelj ni prosperiteta a ni koegzistencije. Pošto nekim nepisanim pravilom ludilo jednako skalira sa željom za osvajanjem, formira se masivna vojska sa samo jednim ciljem a to je potpuna kontrola i dominacija. Naš junak kada je sve to video je odlučno rekao “NE” i krenuo u borbu protiv novog represivnog društvenog poretka! Red je u situaciji sam protiv svih. U pitanju je kliše koji sasvim lepo funkcioniše i uspostavlja atmosferu same igre. Kao letački as kraljevske vojske, Red se ne boji velike količine neprijatelja koja uporno pokušava da mu slomi krila. Nivoi krcati neprijateljima i projektilima koji lete okolo će dobrano testirati vaše reflekse. U početku će se činiti teško ali uz dovoljno vežbe lako ćete se snalaziti u kiši kuršuma i raketa. Kada uspete da preživite opsežne talase neprijatelja doći ćete do glavnog boss-a. Boss-evi nisu preterano teški ali zbog nekih sitnijih bagova, pobeda nad njima se ne može ostvariti tako lako. Borbe umeju da potraju i često ćete grešiti tako da bi bilo dobro da se naoružate strpljenjem. Svrgavanje zlog kralja će biti težak poduhvat ali sa dovoljno veštine postići ćete cilj i donećete mir i prosperitet u Diamondiu. Uz sve to, neizbežno dolazi i ruka lepe princeze koja se očigledno čuvala samo za našeg junaka. Old school vremena, tada se drugačije razmišljalo.

20170322233607_1

Dizajn nivoa je dosta linearan bez neke veće slobode u kretanju ali pruža sasvim dovoljnu dozu izazova. Svaki neprijatelj koga eliminišete na ekranu ostavlja novčić koji je osnovna valuta za nadograđivanje vašeg aviona. Kada ih skupite dovoljno možete pored aviona unaprediti i vaše naoružanje. Bolji mitraljezi i bolje rakete vam omogućavaju lakši prolazak kroz nivoe i naravno bolji rezultat. Pored novčića možete pokupiti i power up tokene koji vas leče ili dodaju gorivo zarad bržeg leta ili nama najomiljeniji gusarski brod. U pitanju je power up koji priziva saveznički gusarski brod koji vrši tepih bombardovanje nivoa i tako vam raščišćava put do konačnog cilja. Dosta ima replay value-a i potrudite se da ne odustanete odmah. Boss-evi su postavljeni na kraju svakog nivoa kao što smo malopre naveli i imaju kao i po običaju specifične napade udružene sa talasima manjih neprijatelja. Svaki od njih ima slabu tačku koju će vam dojaviti vaša draga princeza ili se morate sami pomučiti i naći “meko” mesto.

20170322234600_1

Što se grafičkog prikaza tiče, Red Barton izgleda dosta dobro i adekvatno prati art direction. Pošto je Unity engine u pitanju, teksture su pristojne i malo zamućene. Eksplozije izgledaju lepo, akcija je tečna i protiče bez nekih većih problema. Primećeni su neki bagovi tipa clipping-a i pada frame rate-a ali je to brzo bilo ispravljeno. Zvučni efekti su dobri a muzika je odlična. Soundtrack je ispunjen sjajnim i vrlo uzbudljivim numerama koje pomno prate dešavanja na ekranu. Na kraju kada se završi glavna kampanja igre koja nije preterano duga, otvaraju vam se opcije da igrate night mode na svim mapama. U ovom modu je promenjena težina i dobijate malo više novčića. Na samom startu igre u glavnom meniju postoji opcija local co-op mod što nam je posebno donelo osmeh na lice. Ko se sa setom seća starih dobrih dana da se sa drugarom gura na stolici na jednoj tastaturi-ovo je mod za vas!

Red Barton and the Sky Pirates je jedinstveni omaž old school igrama kojih se svi rado sećamo. Zbog povremenih tehničkih manjkavosti možda kompletno iskustvo nije ispolirano onako kako bi se očekivalo ali sve se to da ispraviti. Za prvi pokušaj ovako malog tima skidamo kapu i nadamo se da će nam u budućnosti predstaviti nove i još bolje projekte!