Sa vremena na vreme, stare legendarne igre koje su zabavljale igrače u luna parkovima i arkadnim igraonicama uspevaju da se vrate nazad i u prerađenim izdanjima ponude beskrajne sate zabave, i novim i starim igračima. Pre deset godina, Namco Bandai Games uspeo je da uradi baš to, izdavanjem igre Pac-Man Championship Edition, koja je na odličan način nadogradila legendarni gameplay iz i dalje savršene originalne igre iz 1980. godine.

Posle rada na nekoliko odličnih arkadnih igara i twin-stick shooter projekata na PlayStatino platformi, finski tim Housemarque (Super Stardust, Resogun, Alienation) je rešio da se oproba u pravljenju direktnog omaža jedne od najzanimljivih arkadnih igara iz počeka 1980-tih. Njihov izbor je pao, ni manje ni više, na Robotron 2084, jedan od prvih primera “twin stick shooter” arkadnog gameplaya kog je davno napravio kreator Eugene Jarvis. Za potrebe izgradnje nove igre, Housemarque je ostvario kontakt sa ovom legendom industrije video igara i zajedno sa njime napravili su igru Nex Machina.

nex-machina-01

Nex Machina (PC, PS4) se definitivno može opisati kao veoma veran omaž Robotron 2084 igri, promovišući jednostavan, ali veoma zahtevan gameplay, brzo kretanje, ludu grafiku koja baš voli da promoviše jarke boje i neonske motive i naravno synth-wave muziku koja odlično prati frenetični tempo igre. Na prvi pogled igra se čini ujedno i moderno i retro, a širok spektar taktika koje igrač mora koristiti pri igranju je čine jednom od najzabavnijih arkadnih igara koje su izašle u poslednjih par godina. Ono što je čini posebno dobrom je sam osećaj kretanja i ubijanja protivnika, čemu dosta pripomaže odlična audio podloga koja vas prosto tera da igrate još.

Pre nego što krenemo sa detaljijim opisima igre, moramo spomenuti još jedan retro aspekt igre – njenu priču. Kao i u mnogim arkadnim igrama, priča Nex Machina igre se može ispričati u jednoj kratkoj rečenici – igrač je usamljeni heroj koji mora spasiti retke preživele tokom robotske apokalipse. Housemarque je uspeo da sklopi jednostavniji zaplet jedino u igri Resogun gde se pre početka svakog nivoa na ekranu prikaže zadatak: “Spasite zadnje ljude!

Nex Machina je definitivno zahtevna igra koja ne oprašta greške, ali ono što je čini zabavnom je njen centralni gameplay koji je definisan brzim kretanjem, pucanjem i mogućnošću da se tokom bitaka koriste dva specijalna poteza. Prvi je dash skok koji vam omogućava da, dok se bacite u željenom pravcu, budete na kratko totalno neuništivi (što omogućava prolazak kroz protivnike, lasere i leteće energetske metke), a drugi je paljenje specijalnih oružja koje možete pronaći na terenu (rakete, laseri, bombe i mač za borbu prsa u prsa). Oba ova specijalna poteza imaju kratak cooldown period neaktivnosti posle korišćenja, što zahteva od igrača da dobro pazi kada da ih pali. Pored ofanzivnih itema, igrač na terenu takođe može pokupiti dodatke kao što su trostruki dash (veoma koristan za bežaniju kada ste okruženi sa svih strana), jednokratni štit kao i dodatni život.

nex-machina-02

Igra u sebi ima 5 svetova koji su sačinjeni od po dvadesetak malenih arena u kojima igrač mora da se izbori sa nekoliko talasa protivničkih armija. Kažemo armija, jer će protivnici uvek dolaziti u ogromnom broju, a uvek će biti raznovrsni u svojim napadačkim taktikama, brzini kretanja i ofanzivnoj moći. Skoro svaki nivo će od vas zahtevati da sami sebi napravite bezbedan prostor za kretanje, kao i da odlučite koje protivnike prve da odstrelite. Pored malih i brzih neprijatelja koji će uvek hteti da vas okruže, igra je prepuna dosta opasnijih i većih protivnika koji brzo mogu prekriti celu arenu sa energetskim napadima koji se moraju izbegavati. Posle desetak minuta igranja moći ćete primetiti raznorazne taktike koje pritivnici koriste. Neki će vas slepo napadati, drugi će hteti da što brže eliminišu preživele zemljane, dok će treći biti fokusirani da prekriju što više arene sa energetskim mecima.

Ali to nije sve. Protivnici su samo jedan deo stvari o kojima ćete razmišljati. Svaka mini-arena u sebi ima između 3 i 6 nevina civila koje morate spasiti prostim dodirivanjem dok trčite (nekada će oni biti bezbedni, a nekad pod direktnim napadom protivnika). Iako spašavanje civila nije obavezna radnja, oni će vam dati dodatne kredite, a i sama igra će vas nagraditi sa veoma zadovoljavajućim audio/vizuelnim efektom kojeg ćete sigurno često želeti da da vidite ponovo. Naravno, Housemarque nije hteo da nam da bilo kakvu olakšicu, tako da kada oslobodite prvog čoveka imate samo 5 sekundi da oslobodite sledećeg, ili će vam se prekinuti povećanje score multiplayera.

Ni to nije sve! Spašavanje ljudi je samo prvi “lako vidljiv” način da dograbite dodatne poene. Skoro svaka arena takođe u sebi krije velik broj skrivenih tajni kao što su uništivi zidovi (što će vam dati poene ili pickup iteme) i tajni nivoi koji u sebi kriju dodatne preživele ljude.

nex-machina-03

Ako dobro igrate, pazite da ne ginete (samo jedan dodir protivnika ili njihovih lasera vam donosi smrt, osim ako imate jednokratni štiti koji vas čuva od samo jedne greške!), brzo ćete stići do najvećih izazova koje igra nudi – boss-ova! Završni bosovi na kraju svakog od pet tematskih svetova pristupnih u igri će od vas tražiti da prođete kroz sito i rešeto. Na svakoj četvrtini njihovog zdravlja oni će postajati sve agresivniji, bacaće na vas sve veći broj projektila i manjih protivnika. Ako izgubite sve živote, imaćete mogućnost da ponovo krenete od arene na kojoj ste stali, ali pritom ćete izgubiti sve vaše poene.

Da biste preživeli u Nox Machina igri, morate uvek da se krećete, da dobro usmerite vaše primarno oružje i u pravim vremenima koristite Dash i specijalna oružija (od kojih vam najvše preporučujemo da se držite Rakete pošto ona može najlakše da odstrani veliki broj protivnika). Ako znate šta radite, celu igru možete preći za svega sat vremena, ali da biste postali sposobni za tako nešto moraćete provesti mnoge sate vežbajući.

Igra u sebi nudi tri početna nivoa težine (uz četvrti koji se otključava po završetku arkadnog moda koji će vas provesti kroz svih pet tematskih svetova i stotina mini arena). Pored arkadnog moda, igra nudi mogućnost igranja individualnih svetova gde ćete vijati najbolje vreme i score, a tu je i podrška za lokalno kooperativno igranje. Online coop mod nije dostupan, jer developeri smatraju da je igranje Nox Machina igre moguće isključivo kada igra ne oseća nikakav lag.

nex-machina-04

Kada smo kod lag-a, igra definitivno radi u veoma dobro ostvarenih 60 frejmova u sekundi, a korisnici PC i PS4 Pro sistema moći će da uživaju i u rezolucijama koje su veće od 1080p. Ubedljivo najbolji vizuelni doživljaj će imati vlasnici HDR televizora ili monitora, koji će moći uživati u apsolutno spektakularnom napadu boja koja ova igra može da isporuči.

Nox Machina je jedna od retkih igara za koje zaista možemo reći da predstavljaju kvalitetan omaž ranijim naslovima, koje su uspele da uzdignu original i postanu igra koja je definitivno vredna igranja od strane svih igrača. Ako želite da vidite modernizovanu verziju neke stare arkadne igre, definitivno vam predlažemo da oprobate vaše reflekse sa ovom igrom.