Developeri iz finskog studija Housemarque jednostavno ne znaju da stanu. 2007 su uspeli da se probiju na svetsku scenu sa svojom dobro dočekanom digitalnom igrom Super Stardust HD na PS3 konzoli, i od tada su redovno uspevali da na tržište izbacuju veoma zanimljive arkadne igre, koje su u sebi uvek bile zasnovane na dobroj akciji, prelepoj grafici, i muzici koja jednostavno tera da igrate još.

Pre samo par nedelja, oni su vlasnicima PS4 i PC igračkih sistema dobacili jednu od najboljih arkadnih twin-stick igara koju smo imali prilike da odigramo u zadnjih nekoliko godina, Nex Machina. Ali dok je ta igra bila namerno napravljena da emulira stil legendarne igre Robotron 2084, njihov najnoviji projekat napravljen (opet) u kooperaiji sa samim Sonijem je akcioni platformer u kojem ćete morati da savršeno savladate skakanje, klizanje, lebdenje i odličnu kontrolu nad likom koji mora da se probije kroz cele armije protivnika na putu do pobede nad podivljalom nano-mašinskom “materijom”.

Matterfall je smešten u daleku budućnost gde je čovečanstvo uspelo da savlada tehnogije nano-mašina i energetskih polja, ali nažalost velika nesreća je dovela do buđenja zlih AI-ova i divljanja nekontrolisane crvene “materije” koja je krenula da uništava i truje sve pred sobom. Pred kraj same evakuacije ogromne metropole, gde se materija inicijalno uspela osloboditi, usamljeni ratnik i plaćenik biva poslat da oslobodi poslednje zarobljene građane. Ispred puta ovog ratnika će se brzo staviti ne samo zle AI armije robota koje jako vole da pucaju i srljaju na sve živo, već i sama okolina koja je postala zatrovana crvenom materijom. Shodno tome, jedini način da se spasu zarobljeni preživeli ljudi je uz pomoć puno naoružanja, brzine, skakanje i veoma korisne sposobnosti našeg junaka da kontroliše energetska polja pomoću kojih može da materijalizuje nevidljive platforme.

Iako je malo ko u to sumnjao, Housemarque je i sa ovom igrom uspeo da napravi fantastično zarazni gameplay. Matterfall je veoma frenetični twin-stick shooter sa jako puno platformerskih sekvenci. Ovo znači da će protivnici dolaziti ne samo sa svih strana, već i da će igrač morati da se snalazi u sve više i više zahtevnim platformerskim sekcijama, gde će dobro kretanje i skakanje predstavljati jedini način da preživite. Na svu sreću, sama akcija i pucanje su takođe dobro rešeni, što daje igraču šansu da dobro kontroliše na koji način želi da se oproba u sukobima (povlačenje i sakrivanje iza okruženja nivoa može predstavljati validnu taktiku).

Matterfall 5

Pored trčanja i skakanja, igrač na raspolaganju ima dash potez kojim se ne samo mogu napraviti duži skokovi, već se i sa njim može preletati kroz plavu materiju (zidovi koji propuštaju vaše metke, ne propuštaju protivničke metke, ali ne propuštaju ni vas dok stojite na njima) i ljubičastu materiju (iza kojih se nalaze izolovane zone bez gravitacije). Sam dash potez takođe i ošamućava bliske protivnike i čini ih dosta slabim, što predstavlja jednu od ključnih taktika borbe protiv mnogih vrsta “tvrđih” protivnika. Umesto da ih dugo napadate, možete ih sa dash-om ošamutiti i onda veoma brzo uništiti. Primarni napad sa kojim upravljate sa desnom pečurkom gamepada nažalost ne dostiže do ivice ekrana, što znači da ćete morati malo prići protivnicima da bi ih napali, što otvara veću šansu i da oni vas oštete. U ranom delu igre ćete dobiti i mogućnost korišćenja sekundarnog oružja (veoma korisnog lansera granata), a tokom igranja ćete moći otključati mnogobrojne dodatke za nekoliko drugih sekundarnih oružja.

Pored direktnih napada, ako držite L2 dugme, desna pečurka će vam kontrolisati energetsko polje koje ćete veoma često morati da palite. Ovaj energetski zrak će paliti nevidljive plave platforme, puniće strujom ugašene liftove, a najbitnije, aktiviraće energetske bombe koje će se pojavljivati posle smrti protivnika. Ovo znači da čak i kada igra na vas baci desetine i desetine protivnika, ako uspete da aktivirate energetsku bombu, svi protivnici u veoma velikom radijusu će biti dezintegrisani.

Kampanja igre je sačinjena od četiri velike zone, od kojih svaka ima tri veoma dugačka i zahtevna nivoa (na svu sreću sa gomilom checkpoint-a) i četvrtim nivoom koji je sačinjen samo od velike bitke sa boss-om. Prvi boss će vas naterati da dobro savladate platformersko kretanje, drugi boss će vas veoma dobro upoznati sa bullet-hell gameplay-om, i tako dalje.

Igra u sebi ima tri nivoa težine, uz specijalni četvrti nivo težine koji se otključava po završetku kampanje. Ono što će vam pomoći dosta je novi sistem lečenja koji igra ima. Umesto instantne smrti koja je bila prisutna u Nex Machina, u Matterfall-u imate segmentirani health bar i relativno često pojavljivanje zelenih boca za lečenje, koje ostaju iza uništenih protivnika. Ovo čini igru dosta lakšom od Nex Machine, gde je maltene svaka greška bila smrtonosna.

Nema coop-a, nema online igranja, ali naravno možete deliti vaše uspehe na online leaderboard-ovima, koji prate koliko ste poena sakupili u svakom nivou. Svaki nivo sadrži nekoliko sakrivenih ljudi koje morate spasiti (što je tradicija u Housemarque igrama), a igranje bez primanja štete će vam omogućiti da povećate multiplier sakupljenih poena.

matterfall 6

Ne možemo završiti ovaj opis a da ne spomenemo i veoma dobro realizovanu audio/video komponentu igre. Dok su Nex Machina i Resogun bili totalno fokusirani na voxele, a Dead Nation i Alienation na tradicionalnu grafiku sa poligonima, Matterfall predstavlja miks ova dva stila. Igra izgleda veoma detaljno i sa odličnim osvetljenjem, ali bojno polje se veoma brzo može popuniti sa vokselima koji se raspršuju posle smrti svakog protivnika. Audio podloga je takođe kvalitetna, sa dobrim zvukovima borbe, poznatim glasom naratora koji se emituje iz zvučnika na samom gamepadu, kao i muzike koja ima dobar ritam.

Sve u svemu, Matterfall je arkadna igra koja je itekako vredna igranja. Daje mnogo više šanse za zabavu i taktiziranje od Nex Machine koja nije opraštala greške, a platformerski gameplay i dobra audio/vizuelna podloga je čine baš spektakularnom u mnogim trenucima. Vlasnici novijih 4K ekrana mogu dodatno da uživaju sa dobro realizovanim HDR modom, koji čini grafiku još upečatljivijom.