Kada se Destiny pojavio u prodaji pre tri godine, u negovom početnom stanju on je predstavljao grubo izbrušen dijamant. Odmah po paljenju igre se moglo primetiti da se u njoj nalazi fantastično optimizovan FPS gameplay koji vas nagrađuje dobrom atmosferom u svakom okršaju bilo koje velicine i izuzetnim audio/vizuelnim paketom koji vas prosto mami da istražujete i redovno se vracate igranju. Ipak, grubi delovi takođe su bili jasno vidljivi – naracija je bila veoma diskutabilno postavljena, “lore” je bio korićen kao bitnija stavka nego razgovori sa živim bićima, a samo upravljanje karaktiristikama likova (ponajviše nabavka dobre opreme) i pravilan raspored endgame aktivnosti su rane igrače Destiny-a ostavili u stanju konfuzije. Da, ovo je bila odlična igra i jedno od najboljoh coop iskustava na konzolama do tada, ali širok spektar nedostataka i čudnih odluka tima iz Bungie-a doveo je do toga da ovo ne bude zaista igra “za svakoga”.

Sada kada je toliko vremena prošlo, saznali smo šta je sprečilo armiju ljudi iz Bungie-a da tokom dosta godina rada na prvom Destiny-u naprave smislenu celinu. Mučili su se sa razvojnim alatima (koji su sprečavali da brzo menjaju bilo šta što je već ubačeno u igru), balansiranju nivoa, kao i najbitnije, sa pisanjem glavne priče koja je godinu dana pre premijere bila potpuno odbačena.  Oni su za kratko vreme pretumbali sve što su mogli, misije su ukrasili sa apsolutnim minimumom priče koju bi igrači dobili na ekranu, a ogroman fokus centralne naracije je bio iznenada prebačen na Peter Dinklage-a (poznatog engleskog glumca kojeg danas mnogi poznaju po njegovoj ulozi Tiriona Lanistera iz serije Igra Prestola) koji u kratkom vremenskom periodu i bez znanja o stanju celog scenarije igre bio primoran da ubrza svoj peformans.

No, odmah posle premijere originalnog Destiny-a, developeri iz Bungie-a (i njihovi šefovi iz Activision-a) su odahuli kada su shvatili da je njihova igra ipak postala popularna i da je redovno igra nekoliko miliona ljudi. Odlučni da isprave svoje rane greške, oni su izučili kako je Blizzard uspeo da preokrene početno stanje igre Diablo III, i prionuli su na posao izgradnje boljih sistema igranja i pristupačnije naracije. Ovaj rad se isplatio, i po izlasku prve ekspanzije The Taken King, Destiny je najzad postao izbrušen dijamant koji je igračima doneo skoro sve što im je nedostajalo.

A sada, Destiny 2 je najzad stigao u prodaju i sa sobom donosi novi set poboljšanja koji zaista čini igru drastično boljom.

Destiny2 09

Destiny 2 nastavlja priču originalne igre sa odličnim obrtom koji će omogućiti i starim i novim igračima da se brzo priviknu na veliku novu avanturu koja ih čeka. Smeštena godinu dana posle kraja poslednje Destiny ekspanzije Rise of Iron, poslednji grad čovečanstva biva napadnut od strane Crvene Legije – vojske krvoločnog general Dominus Ghaul koji predvodi rasu Cabal. Uspevši da poremeti komunikacije i zaštitne senzore poslednjeg grada čovečanstva kojeg je vekovima od uništenja čuvao mistični vanzemaljski entited “Watcher”, Ghaul uspeva da po prvi put u istoriji probije zaštitne zidove grada i direkno napadne kulu Guardian-a, doma zaštitnika čovečanstva kojima je Watcher dao moć besmrtnosti. Po završetku prve misije, Ghaul uspeva da zarobi Čuvara i prekine njegov tok magije do Guardiana. Odsečeni od besmrtnosti, Guardiani širom grada bivaju uništeni i proterani, a jedini spas im je bežanje u divljinu gde su počeli da se okupljaju i spremaju za nove bitke.

Ovaj “eksplozivni” početak igre odmah igračima stavlja na znanje da Destiny 2 ima novi stil naracije. Igračima je veoma jasno stavljeno do znanja šta se dešava, ko je glavni protivnik, i tokom prvih desetak minuta možete direktno da popričate sa par bitnijih vođa vojske Guardian-a. Sve buduće misije su urađene u sličnom stilu, što je zasta odličan napredak u odnosu na original. Odmah po bežanju iz grada, vi kao igrač postajete jedini Guardian koji je uspeo da se poveže opet sa magijom Čuvara. Sposobni da se vratite iz smrti, vi postajete ključni vojnik koji će biti potreban da poseti mnoga ratišta širom solarnog sistema. Bitke će se voditi u napuštenim šumama i gradovima Evrope, teraformiranom Titan-u gde se formira nova baza Guardian-a, Veneri gde se izgubio komični ratnik Cayde6 i još nekoliko nebeskih tela prepunih vizuelno fantastičnih lokacija. Sve misije u igri su sada propraćene sa dosta razgovora sa likovima, i cela atmosfera je poprilično vedrija.

Pored centralnih misija kampanje (koja se posle uvodnih misija naravno može igrati i u coop modu) igrači će dosta vremena provesti šetajući se i tražeći zabavu u “Patrolama”. Šetanje ogromnim mapama je sada uveliko poboljšano prisustvom fast travel waypoint-ova, kao i novim vrstama misija. Na mapi ćete sada videti koje javne misije su aktivne blizu vas, mini-misije zvane “Avanture”, kao i markere koji prikazuju gde možete naći elitne protivnike i skrivene zone. Ove skrivene zone (nazvane “izgubljeni sektori”) predstavljaju odličan razlog da bolje istražite svaki kutak novih mapa.

Destiny2 01

Kad smo već kod mape, in-game mapa sada nosi naziv “Direktor” i sa njim najzad možete zaboraviti na jedan od najiritantnijih delova originanog Destiny-a… konstantno putovanje do Orbite! Sada kada god želite da putujete do druge planete, ili da se prebecite u multiplayer, igranje strike playlista, ili rešavanje dnevnih ili nedeljnih Nightfall misija (sve ove aktivnosti su se vratile iz originalne igre), sve što treba da uradite jeste da uđete u mapu. Ovo drastično poboljšava tok igre, i za svega par sekundi se možete ubaciti u akciju.

Prijatno poboljšanje je smešteno i u inventaru vašeg lika. Slotovi za oružje najzad više nisu natrpani sa raznoraznim engramim-a (neindetifikovanim objektima). Engrami sada imaju svoj zasebni inventar, što znači da vaš primarni inventar možete podesiti da tačno odgovara vašim potrebama. U inventaru takođe možete pristupiti sub-klasama, a u Destiny 2 broj sub-klasa je povećan sa dve na tri. Titani, Hunteri i Warlock-ovi sada mogu još više da se specijalizuju za napad, odbranu, defanzivnu magičnu podršku kao i deljenje boost-ova za efikasniju akciju.

Interfejs je takođe optimizovan i u samom HUD-u koji je prisutan tokom igre. Igrači mogu lako da korise tri vrste oružja (obično, elementalno i specijalno), jake napade sa kojima igrači mogu da nose mač, koplje ili štit, kao i novu vrstu magije koja se dobija dugačkim pritiskom na dugme za čučanje (krug na PlayStation 4 gamepadu). Warlock igrači će tako moći da upale ofanzivne ili defanzivne aure, Titani će napraviti široki štit iza kojeg će se igrači moći da se sakriju na minut, i sl.

Destiny2 02

Velika singleplayer/coop kampanja naravno predstavlja samo početak onoga što Desitny 2 nudi. Tu su dugačke i teške Strike misije, Raid kojeg jedva čekamo da isprobamo ovih dana, i naravno redovan end-game content koji lako mozete da pratite jednostavno pritiskajuci L2 dugme na Direktor ekranu.  Naravno tu je i multiplayer, koji je sada proširen sa mnogim novim mapama kao i odličnim Countdown modom koji na dobar način emulira bomb defusal mod iz popularnog Counter Strike-a. U narednim danima Destiny 2 će otključati ne samo pristup Raid-u, već i “guided games” sekciju koja će omogućiti klanovima da otvore svoje slotove u grupama kada igraju Raid ili Nightfall misije i daju šansu običnim igračima koji ne mogu oko sebe da okupe pet dobro opremljenih prijatelja da najzad iskuse ovaj deo Destiny misija.

Kada se sagleda sve što Destiny 2 donosi sa sobom, dobijamo mnogo smisleniju kampanju, dorađeni gameplay koji je i dalje veoma zabavan, grafiku i zvučnu podlogu koji su bolji nego ikada ranije, drastična poboljšanja u sferi kontrole, interfejsa i kretanja kroz mnogobrojne tipove aktivnosti. Kao šlag na tortu, Destiny 2 će krajem oktobra stići i na PC eksklizivno preko digitalnog servisa Battle.net, dajući najzad šansu PC igračima da se prebace u prelepi svet Destiny-a.

Ako nikada niste igrali Destiny, ili vas je razočarao početno stanje ove igre pre dolaska The Taken King ekspanzije, nastavak će vas sigurno veoma prijatno iznenaditi. A ako ste dugogodišnji igrač Destiny-a, ovaj opis vam je verovatno bio nepotreban jer ste već duboko u kampanji i redovno svaki dan već igrate ovu dugo čekanu igru.