Nakon što nas je upoznao sa avanturom zvanom EVE Online, Teodorant je uspeo i da popriča sa par interesantnih EVE igrača i predstavi nama neupućenim masama igrače ove veoma kompleksne i dugovečne MMO igre. Pa da vidimo ko su ti ljudi i čime se bave u svojim EVE životima i šta su sve doživeli.


KARL KOX, THE RAIDER THE ADVENTURER AND THE STEALER

2

EmuGlx: Ko ste?
Karl Kox: Dakle u igri sam pod nikom Karl Kox

EmuGlx: Šta radite u igri?
Karl Kox: Trenutno se više bavim PVE stvarima da nekako dođem na zelenu granu od kupovine Supercarriera. Drukčije sta se tiče PvP sam u Predditors, dakle jedinica unutar TEST alijanse koja se bavi iznenadim i tajnovitim napadima sa bomberima, covert ops i black ops brodovima. I tu i tamo odem sam malo dok imam vremena in probam šta da uhvatim u Esoteriji ili već gde sam. Igram EvE predugo heheh sa očitim pauzama. Dakle počeo sam da igram u 2007 godine i od tad jedno 6 godina neprestano pa sam uzeo pauzu par godina pa evo me opet nazad jer me frend istripovao hahha.

EmuGlx: Recite nam malo o vašem stilu igranja, i njegovim specifičnostima
Karl Kox: Prije kad sam igrao igra mi je bila ono strava. Tad sam igrao poker za ISK i imao puno love i naravno PvP to je bila moja prilično svakodnevnica.
Najbolje mi je bilo kad sam sam imao 3 accounta. Tad su izasli Talos i drugi t3 battlecruiseri pa sam sa svoja 3 accounta na LAPTOPU hehehe štekao po zvezdanim kapijama i klao Goonswarm pilote. Jer sve se sastoji kod mene da ubijam Goonse ili da jih na bilo koji način zeznem i trollujem.
Imao sam Talosa, Falcona i Loki brodove. To su bila dobra vremena.

EmuGlx: Koji je najbrutalniji moment kojem ste učestvovali u EvEu?
Dan danas se ponosim najvise time sto sam PRVI u EvE koji je lootovao Molok i Chemosh BPC (izuzetno retki itemi, vredni više od prosečne srpske godišnje plate, koji su potrebni za pravljenje izuzetno vrednih i snažnih Blood Raider kapitalnih brodova), koji se jedino dobija tako što flota od 300 ljudi mora da napada manje više mini zvezdu smrti u PvE raidu koji postoji samo jedan u bilo kom trenutku u vremenu, mora da se traži na teritoriji od više stotina zvezdanih sistema, i još poziva npc pojačanja u zavisnosti od flote koja se pojavi da ga napadne, a još se samo pojavljuje u teritoriji koju drže naši neprijatelji, gde mi nemožemo lagano da donesemo flote.

eve

Zbog toga je naša mala grupa išla u veoma brzim i lako manevrisaćim brodovima(interceptorima, slični su xwingsima iz Star Wars), i baš kako je umrla tastanica ja i moj pajdak Hudders smo uleteli, kao poslednji preživeli naše flote uljeza, ja prvi mazno iteme, i žešće pobesneli košnicuGoonsa (Zastava im ima pčelu na sebi), mene su ubili paljbom, pa je Hudders uzeo iz moje olupine te vredne iteme, i onda on konačno umro sa njima, sa čime smo postigli masovnu i urnebesnu stratešku pobedu koja je u među ostalim krugovima u EvEu poznata kao Grand Theft Titan.

1

Al da sam mogao da izadjem ziv sa intijem tad i sa BPC bio bih danas basnoslovno smrdljivo bogat EvE čovjek.


ZDUHAC ALDENT, THE LEADER OF MEN, THE STRATEGIST AND THE INVADER

unnamed

EmuGlx:  Ko ste?
ZDUHAC ALDENT: Pozdrav svima, ja sam student iz Bosne koji se bori sa svakodnevnicom života, drugovi me zovu Coa, u Eve-u sam poznatiji kao Zduhac Aldent, FC za jednu od najvećih allijansi u igrici.

EmuGlx:  Šta radite?
ZDUHAC ALDENT: FC (fleet commander) je osoba koja planira borbe u igrici, logistiku, strategiju u cijelokupnom planu a i taktički vodi ljude u borbi.

2

EmuGlx:  Šta su specifičnosti vašeg stila igranja?
ZDUHAC ALDENT: Biti FC je veoma teško ali veoma nagrađujuće. Teško je jer radi puno više posla od običnih clanova a taj posao zna biti i dosadan slično drugom poslu i mora svoje aktivnosti u stvarnom životu korigovati prema aktivnostima u igrici jer kada fali 1 čovjek u floti to niko ne primjeti ali ako nema FC-ja 50 ljudi je džabe sjelo za računar očekujuci da ubije vrijeme igrajući Eve.

3

Ali isto tako je veoma nagrađujuće iskustvo jer se zaradi određeno poštovanje u allijansi i svi te prepoznaju kada vide tvoje ime. Kada se odlučiš da budeš fleet commander u Eve to je kao da igraš RTS igricu gdje su jedinice zapravo pravi ljudi i komande ne daješ klikom već glasom, i tako u borbi 2 FCja na suprotnim stranama pokušavaju da nadmudre jedan drugog i da njegova strana izađe kao pobjednička.

EmuGlx:  Koji su najbrutalniji momenti kojima ste učestvovali?
ZDUHAC ALDENT: Vodio sam ogroman broj flota pa ih se dosta i ne sjećam ali dvije su ostavile najveći utisak na mene.
Jedno veče javljeno mi je da je allijansa na drugoj strani regiona da se bore za jedan cilj ali smo napadnuti i sa druge strane, i tu sam ja napravio flotu od 10 ljudi u veoma jeftinim brodovima i otišao sa namjerom da im makar otežam to sto pokušavaju.

Sat, sat i po se nas 10 pod mojom komandom borilo protiv 30 ljudi u većim i jačim brodovima, i na kraju izašli kao pobjednici protiv nevjerovatnih šansi zahvaljujući mom razmišljanju i dobrom vođenju.

4

Druga flota je kada sam vršio ulogu u floti od koje zavisi da li će svi biti uništeni ili ne, jedan sekund ne razmišljanja ili nekoncentracije bi napravilo štetu od ukupno 5000 eura (igra ima PLEX koji je sličan WoW game time tokenu, brodovi kad su uništeni su izgubljeni zauvek, zato svaki brod ima pravu vrednost, i situacije gde imate bitke gde je 300 000 evra izgubljeno za jedan dan). I tako u borbi gdje se nalazilo 300 VS 300 ljudi moj sekund neobraćanja paznje bi moju stranu kostao 5000 eura.

eve

Iako sam samo sjedio za računarom neopisivo sam se znojio dlanovi su bili u potpunosti mokri, srce je lupalo, adrenalin je tekao venama, i kada se to sve završilo bio sam toliko izmoren da sam samo otišao spavati jer nisam vise bio ni za čega iako nista fizički zapravo nisam radio.


ARTEMIS ANVA, THE BUILDER, THE ATHLETE AND THE SPACE ARCHITECT

4

EmuGlx: Ko ste?
ARTEMIS ANVA: Petar, takozvani Artemis, član Test Alijanse iz Slovenije.

EmuGlx: Šta radite?
ARTEMIS ANVA: Član sam logistične ekipe alijanse, član našeg tima za Alliance Tournament, najbolji borbeni skener u alijansi, a još sam i napravio Deepsafe alat.

EmuGlx: Šta su specifičnosti vašeg stila igranja?
ARTEMIS ANVA: Logistika – Odgovoran sam da infrastruktura u alijansi je jasno dokumentirana i naštelovana funkcionisaća mašina. To uključuje da punim Citadele gorivom, postavljanje i održavanje Jump bridgeva (kapije što nude ogromne prečice pošto daju skokove od više sistema), postavljanje posmatrača kod svakog dela naše infrastrukture da znamo kad su napadnuti.

LHC

AT član – AT je ogroman turnir koji se dešava svake godine u kojem svaka alijansa učestvuje, ove godine nisam bio glavni član zbog rasporeda i toga što smo imali dosta dobrih zamena.

7

Borbeno Skeniranje – Jedan sam od najbržih i najboljih skenera (najbolji opis bi bio operater radara), i to je pre bilo veoma moćna veština pošto je bilo moguće da se daju bonuse brodovima u borbi sa brodom na suprotnoj strani sistema u odnosu na koju se dešava borba, pa je moj talenat nalaženja tih brodova bio veoma koristan i veoma moćan.

8

Deepsafe – Vebsajt koji sam smislio da svi članovi alijanse mogu zajedno da skupe informacije o raznim fenomenima koji mogu nasumično da se pojave u raznim delovima teritorije koju naša alijansa poseduje. Izuzetno je popularno i korisno za članove naše alijanse.

EmuGlx: Koji su najbrutalniji momenti kojima ste učestvovali?
ARTEMIS ANVA: Bio sam tu za World War Bee, Bitke Asakaija i B-R, ali po meni je najbrutalniji momenat bio kad smo ubili Titana iz Pandemic Legije, gde smo čekali 5 sati da dođu pojačanja iz Black Legion sa druge strane univerzuma.


CANENALD, THE SCOUT, THE MAN IN THE SHADOW AND THE SOLAR SPYMASTER

9

EmuGlx: Ko ste?
Canenald: Developer iz Srbije, u igri Canenald, član Test Alliance Please Ignore od 2013. godine i nadam se dok EVE postoji.

EmuGlx:  Šta radite u igri?
Canenald: Prvenstveno vodim intelligence agenciju za svoju alijansu, znači, špijunaža, zaštita od protivničkih špijuna i distribucija informacija u okviru alijanse. Blisko sarađujem sa vođama drugih sektora, kao što su Fleet Commander-i, diplomate, izviđači i trudim se da uvek imaju informacije koje su im potrebe da efikasno obavljaju svoje svemirske dužnosti.
Takođe sam osnivač Prometheus Squad-a, ekipe u okviru alijanse koja se bavi pronalaženjem wormhole (crnih rupa) , privremenih veza između sistema u EVE online svemiru koje se random pojavljuju i traju maksimalno jedan dan. Ove veze mogu da budu jako zgodne za brzo putovanje između udaljenih delova galaksije. Vođstvo nad ekipom sam predao jednom FC-u i sad samo održavam aplikaciju koju koristimo za mapiranje ovih veza.

eve2
Za svoju dušu u igri najviše volim pvp. Najbolji osećaj mi je kada sa svojom svemirskom braćom uništavam protivničke brodove i čitam kako besne u chat-u. Sve ostalo što radim ima za cilj da moja alijansa postane efikasniji generator eksplozija protivničkih brodova. Ponekad volim da se opustim uz skeniranje svemira, takozvano istraživanje, što dovodi do pristojnog loot-a i korisnih wormhole veza.

EmuGlx: Recite nam malo o vašem stilu igranja, i njegovim specifičnostima
Canenald: Počeo sam kao mnogi u highsec-u kao trial igrač. Tada nije bilo alfa klonova već smo imali samo 14 dana trial-a, posle plati ili ništa. Istraživanje mi je bilo ljubav na prvi pogled. Većina igrača voli da grinda istu grupu pirata svaki dan ili da kopa rudu u istim beltovima u jednom sistemu, a meni je bilo zanimljivo da svaki put pronađem i uradim nešto drugo. Istraživanje je odvelo do izviđanja, pronalaženja protivničkih struktura i flota u svemiru i ostalih informacija, a afinitet prema informacijama je doveo do toga da vodim intelligence agenciju za svoju alijansu.

Kao mnogi sa takozvanim “svemirskim poslovima”, igru igram u svakom trenutku, čak i dok nisam ulogovan. Kad sam za kompom uvek sam na jabber-u i discord-u, chat-ovima koje koristimo za komunikaciju van igre, i uvek u kontaktu sa ostalim članovima alijanse, saveznicima i starim prijateljima koji više ne lete sa nama. Kad god imam vremena prolazim kroz poruke koje razmenjuju članovi drugih alijansa u igri i kroz izveštaje koje šalju špijuni, nalazim interesantne informacije (manje od 10% onoga što pročitam u toku dana) i prijavljujem onima koji treba da znaju. “Igranje” EVE Online-a mi se sastoji od gomile chat-ova, virtuelnih mašina, tabela, dokumenata, aplikacija i ko zna čega još što sam zaboravio da pomemem.

I pored “svemirskog posla”, trudim se da se ulogujem za svaku flotu i kao običan član uživam u uništavanju protivničkih brodova i lupanju gluposti na voice chat-u. Jedna specifična stvar zbog koje često misle da sam retardiran je što na main-u vozim samo minmatarske brodove i pored toga što igra ni na koji način ne ograničava treniranje za brodove drugih rasa. Uživam u izazovu da sa tim dodatnim ograničenjem imam brod za svaku doktrinu koju moja alijansa koristi, mada sa minmatarskim je to malo lakše nego sa ostalim rasama.

EmuGlx: Koji je najbrutalniji moment kojem ste učestvovali u EvEu?
Canenald: Nisam neko ko je u poziciji da pristiskom dugmeta ili čak za jedan dan napravi nešto veliko. Nekada su u EVE-u to špijuni mogli da urade, a sada su ljudi mnogo oprezniji. Često kažem da više nikada nećemo videti da špijun rasturi jednu od najmoćnijih alijansi kao što se nekada davno desilo sa Band of Brothers. Bio sam prisutan na dosta velikih događaja ali TEST nije uvek bio moćna alijansa koja je u poziciji da igra bitnu ulogu u tim događajima. Verovatno najbolji trenutak mi je bilo kada smo osvajali jug, deo svemira u kome sada živimo. Osvajački ratovi mogu da se vode tako što se osvajaju aseti protivnika jedan po jedan dok protivnik ne odustane od odbrane, ili tako što se jednim udarcem onesposobi glavni sistem protivnika tako da ne mogu više da se brane i odmah odustanu. Prvi način je arhaičan i uglavnom se ne praktikuje više jer dugo traje, umara osvajače isto koliko i branioce i ostavlja puno prostora za preokret.

Najčešće se koristi drugi način, takozvani headshot, ili kombinacija ta dva, gde se prvo omekša protivnik oduzimanjem nekoliko bitnih aseta a zatim pređe na headshot. Headshot protivnika od koga smo oduzimali jug, Stain Wagon koalicije, mi je verovatno bio najbolja flota ikad. Stain Wagon su bili bez šale trula koalicija, uglavnom ruska, koja je držala mnogo više svemira nego što su mogli da odbrane ili iskoriste, ali bili su saveznici sa Goonswarm Federation, najvećom alijansom u igri, jednom od najjačih i najomraženijih. Ja sam bio u našoj floti zasnovanoj na dps brodovima klase Nightmare, kategorije battleship, što je najveći subkapitalni brod u igri, pod FC-em progodlegendom, koji je kao što ime kaže bog i legenda. Nightmare nije minmatarski brod, tako da sam ja bio u krstarici klase Huginn koja kao podrška usporava protivničke brodove da bi prijateljski mogli lakše da ih pogode. Pored nas je bilo puno savezničkih brodova jer niko nije voleo Stain Wagon. Bili smo brojno jači ali stanica koju je trebalo da uništimo, klase Fortizar, je takođe mogla da puca, a ova je baš bila opremljena da ispaljuje nešto što je nama mnogo smetalo, bombe koje kada eksplodiraju crpe struju iz baterije brodova koje uhvate u eksploziji. Problem je bio u tome što su naši dps brodovi koristili lasere, oružja kojima treba najviše struje. Bez struje, ne samo da je bilo lakše da nas unište, već nismo mogli ni da pucamo. Eksplodirali su i protivnički brodovi, ne sećam se koje klase, ali i naši, i bitka nije išla u našu korist. Dodatni problem je bila velika flota Goonswarm Federation alijanse koja je dolazila da pomogne našim neprijateljima. Morali smo da pobedimo pre nego što oni stignu jer u suprotnom nismo imali šanse. Naš FC farmstink je vodio malu flotu razarača tipa interdictor čija je uloga da zarobe ili uspore protivničke brodove tako što ispaljuju mehure koji im isključuju warp drive dok su u njima. Warp drive je jedni način da se dođe iz jednog dela sistema u drugi, a Goonswarm su morali da prođu kroz puno sistema da bi došli do bitke. Ovako zarobljeni brodovi bi morali da iskoriste mnogo sporiji ne-warp pogon da izađu iz mehura. Jedan od naših špijuna u Goonswarm-u je bio u njihovoj floti i redovno prijavljivao njihovu poziciju. Ja bih uvek to prosledio do farmstinka koji je onda mogao lako da ih preduhitri i postavi mehure na njihovoj putanji.

11

Goonswarm flota je bila efikasno usporena, što je bio jedan od uslova za pobedu, ali bitka je i dalje loše išla. U jednom trenutku je moglo da se čuje u glasu progodlegend-a da je izgubio nadu. Rešenje je bilo pojačanje sastavljeno od naših igrača koji nisu mogli da stignu na prvu flotu. Nova flota je oformljena pod drugim FC-em, ali zasnovana na Maelstrom battleship-ovima koji koriste oružja kojima ne treba struja. U isto vreme je oformljena i manja flota bombardera, fregata, brodova iz najmanje kategorje, koje ispaljuju bombe, jedno od retkih oružja koja mogu da oštete puno brodova od jednom. Da skratimo priču, naši interdiktori su uz skoro 100% gubitaka uspeli da zadrže Goonswarm flotu dovoljno da naša pojačanja stignu i preokrenu bitku u našu korist. Goonswarm flota, takođe u Maelstrom brodovima, je stigla ali prekasno, i stanica je izgubila oklop, što se smatra za najbitniji korak pri uništavanju stanice, korak pri kome branioci odustaju od odbrane.

12

Bio sam bez daha od vožnje svog broda i prenošenja informacija u isto vreme, ali preokret je napravljen i pobeda je bila naša, a informacije od naših špijuna su bile kritične za takav ishod.

Ovo je bila i odlučujuća bitka u ratu kao što je očekivano. Goonswarm su povukli podršku, zvanično jer nisu bili zadovoljni nivoom saradnje u odbrani, i ubrzo prihvatili da ne smetaju našim daljim osvajanjima u zamenu za jedan sistem na granici regije Catch u kojoj se bitka i dogodila. Stain Wagon su se posle toga evakuisali iz regije i osvajanje ostalih sistema je bilo samo formalnost.